Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Er der nogen der ved om det officielt er helt slut med Panasonics plasmaer eller om der er en lille chance for at der kommer nye modeller næste år?

Vil helst ha sidste (og forhåbentlig bedste) generation af et af Panasonics plasmaer, så skal man investere nu, eller holde vejret og håbe på der kommer noget bedre til næste år?

Mener ikke vi ha fået en endelig officiel udmelding, men kunne jo godt være der var nogen der vidste noget...
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Der er stadig ingen klarhed over det endnu. Seneste rygter siger, at de trækker stikket i slutningen af marts 2014 (hvor deres regnskabsår ender). I så fald bliver de nuværende de sidste. Panasonic adviser dog, at have taget en beslutning endnu.

Vi ved det med sikkerhed lige i starten af januar, når CES udstillingen starter i Las Vegas. Viser Panasonic ikke noget nyt her, så stopper de nok salget af de nuværende til marts. Spørgsmålet er selvfølgelig så hvor lang tid lagrene holder.
Det bliver over mit lig at jeg skal vælge LCD..

Derfor plejer og passer jeg godt på min skærm :)

Utroligt at folk nævner strømforbruget i valg af LED skærm..

Nu har næsten ALLE har en Smartphone, og den skal jo også lades op min. 1 gang hver anden dag..
PeterD skrev:
Utroligt at folk nævner strømforbruget i valg af LED skærm..
Hvis du mener i forhold til det højere strømforbrug på plasma skærme, er det da soleklart O_O

Hvis tv'et kører 5 timer pr. dag i snit, er der da 800 - 1000kr. at spare pr. år ved køb af en LED skærm og det er da også en slags penge, for os der ikke har vindmølle aktier :)

Argumentet fejler da ialtfald ikke noget og er da også noget der skal tages med i vurderingen :)

Vel også den væsentligste grund til at produktionen af plasma skærme udfases, så producenterne er da også helt på højde med situationen og ved hva vej det går O_O
Jeg har kun Panasonic fjernsyn, 50" fra '10 og 65" fra '12 - begge plasma, og som det er nu, har jeg ikke i sinde at skifte plasma ud med noget som helst andet!!!

Utroligt de stopper det, det er efter min mening i hvert fald, det bedste billede der fåes!
MegaO skrev:Jeg har kun Panasonic fjernsyn, 50" fra '10 og 65" fra '12 - begge plasma, og som det er nu, har jeg ikke i sinde at skifte plasma ud med noget som helst andet!!!

Utroligt de stopper det, det er efter min mening i hvert fald, det bedste billede der fåes!
Kan du godt holde støjen ud fra de blæsere der buldre løs?
Lefty1 skrev:
MegaO skrev:Hos mig er der ingen problemer overhovedet..
Er du halvdøv? :-)
Sidder der ikke 3 blæser bag i kassen som på en gammel PC?
Er du halvidiot? :)

Det ved jeg sgu ikke, men de larmer ikke overhovedet.. Desuden hvis man har et bare NOGENLUNDE surroundsound skal man godt nok være sær i bolden for at kunne hører det stadig, hvis der var noget.
MegaO skrev:
Lefty1 skrev:
MegaO skrev:Hos mig er der ingen problemer overhovedet..
Er du halvdøv? :-)

Det ved jeg sgu ikke, men de larmer ikke overhovedet.. Desuden hvis man har et bare NOGENLUNDE surroundsound skal man godt nok være sær i bolden for at kunne hører det stadig, hvis der var noget.
Nej jeg er ikke halvidiot.
Man ser jo andet end action med bulder og brag.
Har haft et Panasonic VT 60 men solgte det igen fordi den lav frekvens blæserstøj generede ved
Fx. Nyheder eller Borgen.
Selv min gamle svigermor kunne høre det.
Lefty1 skrev:
MegaO skrev:
Lefty1 skrev: Er du halvdøv? :-)

Nej jeg er ikke halvidiot.
Man ser jo andet end action med bulder og brag.
Har haft et Panasonic VT 60 men solgte det igen fordi den lav frekvens blæserstøj generede ved
Fx. Nyheder eller Borgen.
Selv min gamle svigermor kunne høre det.

Sikker på der ikk var et problem med netop dit tv så?

Mit er 65" ST50 series.. og ikke VT..