Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Ln57x er har led backligth hvor i mod la620/40'har det mest tarveligt eged led
Derfor er det er bedre løsning og du kan ikke regne med mci hz for 100 behøver ikke at give bedre Billede, men bare et spørgsmål om hvordan man regner det ud

100 mci = 50/100 hz
200 mci = 100 hz
400 mci = 100 hz med Mirco dimming

Det er ikke nemt at være forbruger i dette land
kaspergb skrev:Ln57x er har led backligth hvor i mod la620/40'har det mest tarveligt eged led
Derfor er det er bedre løsning og du kan ikke regne med mci hz for 100 behøver ikke at give bedre Billede, men bare et spørgsmål om hvordan man regner det ud

100 mci = 50/100 hz
200 mci = 100 hz

Hej igen Ja det er ikke nemt at overskue selv når man går ind og sammenligner på Lg hjemmeside . Jeg var ikke klar over at LN 575 er et bedre Fladskærm end La 620 640 641

http://www.lg.com/dk/compare/compare.lg?category=/dk/tv

Har forsøgt at spørge ind til det på Lg 2013 modeller men forhandlerene virker heller ikke til at have styr på det .

Jeg brugte selv meget tid på at undersøge noget af dette og blev faktisk frarådet at købe LN 575 da det kun var 50 Hz men hos ekspert sagde de at jeg skulle tage en La 620 640 641 da de var 100 Hz . Men jeg havde læst nogle gode test af Ln 575 da den kun skulle bruges i soveværelse , men ville jo gerne have en god fladskærm men ville ikke ofre mere end ca 4000 kr.

Jeg var faktisk ved at købe Sony 42W 653 A Men blev talt fra det da den også kun var 50 Hz samt en del af Samsungs 50 Hz modeller og her er mange det var hos Elgiganten . Så det resulterede faktisk i at jeg ikke nåde at købe Sony en til 3999 kr i Bilka

http://www.bilka.dk/elektronik/tv-foto- ... brand:Sony
janbau skrev:
kaspergb skrev:Ln57x er har led backligth hvor i mod la620/40'har det mest tarveligt eged led

100 mci = 50/100 hz
200 mci = 100 hz

Hej igen Ja det er ikke nemt at overskue selv når man går ind og sammenligner på Lg hjemmeside . Jeg var ikke klar over at LN 575 er et bedre Fladskærm end La 620 640 641

http://www.lg.com/dk/compare/compare.lg?category=/dk/tv

Har forsøgt at spørge ind til det på Lg 2013 modeller men forhandlerene virker heller ikke til at have styr på det .

Jeg brugte selv meget tid på at undersøge noget af dette og blev faktisk frarådet at købe LN 575 da det kun var 50 Hz men hos ekspert sagde de at jeg skulle tage en La 620 640 641 da de var 100 Hz . Men jeg havde læst nogle gode test af Ln 575 da den kun skulle bruges i soveværelse , men ville jo gerne have en god fladskærm men ville ikke ofre mere end ca 4000 kr.

Jeg var faktisk ved at købe Sony 42W 653 A Men blev talt fra det da den også kun var 50 Hz samt en del af Samsungs 50 Hz modeller og her er mange det var hos Elgiganten . Så det resulterede faktisk i at jeg ikke nåde at købe Sony en til 3999 kr i Bilka

http://www.bilka.dk/elektronik/tv-foto- ... brand:Sony

Janbau det sony tv ville også været bedre en den 39ln575 du har købt. Sonyen bliver rost meget på sit billed.

Nej jeg har solgt mit LG tv, grunden til jeg køber LG var jeg godt kan lide deres remote og menu, men der er alt for meget clouding på den model jeg havde.

Plus nu skrev trådstarter jo heller ikke noget om smart tv. Men bare godt billed til de penge og der er panaen bedre på det i mine øjne.
http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=776228

Til Sport/Film(hvor ting går hurtigt).Sortniveau og farvegengivelse af specielt hudtoner. Vælg Plasma.

Her får du typisk mere for pengene når budgettet ikke er så stort.

(Men der er nok mange der gerne vil sælge dig et LCD (LED) skærm på designet..)

Godt nok større end du skriver, men det vender I jer hurtigt til.
Af O'Brian
IMO kan man vende sig til alting- i mangel af bedre. Kan jo være både godt og skidt..
Ja'e...., man kan vende sig til alt (også et dårligt billede), men hvorfor ikke undersøge markedet?

...men det bedste billede fås med en plasmaskærm (under de optimale forhold)

Læs bare nogle artikler på flatpanels.dk, whathifi.co.uk, ljudochbild.se, hdtvtest.co.uk, og der er sikkert andre..

Der med sagt at for spørgeren kan det være at den bedste skærm, er en LCD skærm..

Kommer også an på lysindfald, hvor tæt han har til skærmen, om han spiller meget på den osv. osv.

Nu skriver han jo film og tv og så er min overbevisning at en plasma vil være det bedste valg, også selvom sælgerne i butikken hellere ser han køber et dyrere LED skærm

En god plasmaskærm kan du godt få for omkring 4000-5000 kr..

Man skal bare lige se sig lidt omkring..

Hvis manden kun har plads til et 37" skal han nok se efter et LED da udbuddet der er større..

Der laves vist ikke så mange 37" plasma mere..Slet ikke med DVB-C tuner..
Senest rettet af PeterD 30 okt 2013, 10:41, rettet i alt 1 gang.
Af BrianH
O'Brian skrev:IMO kan man vende sig til alting- i mangel af bedre. Kan jo være både godt og skidt..
Hvis du snurrer rundt om dig selv, kan du vende dig til alting. Du bliver nok rundtosset, men det vænner du dig til :-)