Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Pieces
Har et ældre Sony Bravia som jeg egentlig har været glad for, men nu er billedet røget en tur, det er som om det er helt udbrændt (se billede). Jeg kan dog til dels indstille mig ud af det med at skrue ned fra kontrasten, men så bliver billedet lidt fladt og trist at se på.

Jeg har prøvet alskens forskellige ting. og det har også i en kortere periode virket fejlfrit (uden at jeg bevidt havde gjort noget). Alle kabler/stik er tjekket og skulle være gode nok, alle kanaler er genindlæst efter you sees vejledning, det lader ikke til at kunne være en løs forbindelse nogen steder, men da jeg kan afspille film fra min Harddisk uden fejl (denne er ikke tilsluttet antennekablet) formoder jeg alligevel det er en signalting.

jeg er lidt i tvivl om hvad så nu, jeg modtager nyt kabel fra yousee i løbet af ugen men er nu ret sikker på mit eget er dobbeltafskærmet også.

Jeg ved ikke om en signalforstærker vil gøre nogen forskel eller om det bare er spild (fejlen er der også når jeg bruger naboens antennestik, så tvivler på det er selve stikdåsen) Ham på yousee kunne ikke udelukke det var en 4G fejl (det startede i Juni/Juli mens jeg var på ferie) mens ham på Sony mente at lynet havde slået net i etellerandet mens jeg var på ferie (doh) eller at det var tuneren.

nogen der har erfaringer med lignende fejl der er ikke rigtig nogen der har hørt om eller kan forklare udbrændte billeder nogen steder nemlig. Hvis det er tuneren vil det så gøre nogen forskel hvis jeg finder sådan en mpeg4 box til HD-tv eller ?

alle forslag er velkomne

var lidt i tvivl om emnet så nu ligger den her :-)
Vedhæftede filer
2013-10-26 08.53.38.jpg
2013-10-26 08.53.38.jpg (94.36 KiB) Vist 932 gange
Af dk9000
Nyt tv,,, intet andet ... intet mindre, det der tv er færdig lige meget hvordan du vender og drejer det.

Hvis du skal indstille kontrasten helt vildt meget og billedet stadig ser fladt ud er det tvets billed chip eller board der er gået, og da det er et ældre sony er det vidst os på tide at skifte det ;)

go jagt :)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Hvis du ser dine kanaler digitalt, så vil et nyt kabel ikke hjælpe. Dårligt signal giver ikke flade farver eller uskarpt billede - det giver pixellering eller fuldstændigt udfald af billedet. Hvis du ikke har problemer med at se eks. DVD via HDMI så vil en ekstern boks sandsynligvis hjælpe dig - altså forudsat, at billedet er fint når du ser alt andet end TV.
Af dk9000
Torben Rasmussen skrev:Hvis du ser dine kanaler digitalt, så vil et nyt kabel ikke hjælpe. Dårligt signal giver ikke flade farver eller uskarpt billede - det giver pixellering eller fuldstændigt udfald af billedet. Hvis du ikke har problemer med at se eks. DVD via HDMI så vil en ekstern boks sandsynligvis hjælpe dig - altså forudsat, at billedet er fint når du ser alt andet end TV.

Hun skriver at når hun har sat HDD til er problemet det samme :) så jeg give panelet fejlen ;)

Edit: jeg æder den der i mig igen,, godmorgen haha :D

Nå men så tænker jeg faktisk os det er en tuner fejl :( men det er nok lidt af samme omkostning som nyt tv alligevel :)
Brugeravatar
Af Pieces
hej, nej både og, når HDD er sat via antenne er fejlen den samme, når det alene er sat til via HDMI og uden antenne så er der ingen problemer.

Jeg ser normalt analog TV da jeg ikke orker at bruge boks, det er så besværligt og jeg ser ikke så meget tv. men mine digitale kanaler er også dårlige det er dog kun de analoge jeg kan se digitalt (tror jeg nok som jeg forstår det :) )
Brugeravatar
Af Pieces
nåmen, nu bliver jeg nok alligevel lidt i tvivl om om ikke billedet også er skod når jeg ser dvd :s

det mærkelige er bare at det lige har virket perfekt i en måned og nu virker det ikke igen...

og så gjorde den sådan her midt i det hele da jeg spillede fra HDD (det gik væk da jeg gik på normalt tv) Bjælken kørte fra venstre til højre
Vedhæftede filer
2013-10-26 09.39.252.jpg
2013-10-26 09.39.252.jpg (102.23 KiB) Vist 932 gange
Senest rettet af Pieces 26 okt 2013, 09:43, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Det er lidt kryptisk for mig, men du kan ikke se "HDD via antenne". En ekstern harddisk tilsluttes via USB. Hvis problemet eksisterer uanset hvad du ser, så vil en ekstern boks ikke hjælpe. Den skulle udelukkende kunne kompensere for en fejl i TV-tuneren, som er den der sørger for at vise TV.
Brugeravatar
Af edinger
@Pieces:

Så det lykkedes dig aldrig at finde en skærm, som du kunne leve med, efter at have haft både Samsung UE46E7005 og Philips 55PFL6678 hjemme på prøve?

Så ved du da i hvert fald, hvad det IKKE skal være.

Sony W8 eller W9 kunne i så fald være en mulighed, hvis du på forhånd har udelukket plasma.
Brugeravatar
Af Pieces
well, overvejer at storme ud og købe et samsung 55F7005 på mandag. Jeg kunne faktisk godt lide Samsungmodellen både brugervenlighed og billede problemet var at den jeg havde hjemme var for lille og 55 tommer dengang kostede mere end jeg synes jeg ville give...

nu er det så faldet en del, men til gengæld har jeg imellemtiden også brugt en del penge på noget andet så krymper mig lidt alligevel :s

Philips synes jeg tilgengæld ikke om, hverken i brugervenlighed eller funktioner....
Af kaspergb
Hvis du skal ud og købe en 55f7005 er det nok inden mandag da elgiganten køre den til 9999,-
Men ville vælge philips 6678 på billede det er sku ikke for sjov de får så mange eisa Awards eller Lg 55la860 syntes ikke samsungs smart tv kommer i nærheden af Lg.
Brugeravatar
Af Pieces
har reserveret i til afhentning mandag, har ikke selv en bil der er stor nok :-)

synes nu også samsung har et fint billede, sidst fik jeg den kalibreret det springer jeg nok over denne gang, men har gemt rapporten så mon ikke jeg kan komme tæt på, der er vist også en vejledning herinde på et godt billede, men det det står og falder med er altså brugervenlighed og funktioner og der stank philips stort.

Har ikke tjekket LG men tror bare jeg holder her, synes 10K er en ok pris for 7005eren og har ikke trang til flere fejlkøb og forsøg på den konto.

hvis altså jeg ikke får mit sony til at virke i mellemtiden ;;)
Brugeravatar
Af edinger
kaspergb skrev:Lg 55la860 syntes ikke samsungs smart tv kommer i nærheden af Lg.
Selvfølgelig synes LG ikke, at Samsungs skærme kommer i nærheden af deres 8)
Brugeravatar
Af Pieces
LG koster så også godt 4.000 mere og dét har jeg altså ikke lyst til...

Tænker nu også at med alt det der sker og så tilsyneladende kort levetid gider jeg ikke spendere så mange penge een gang mere som da jeg købte mit Sony, kald mig bare nærrig, men vil klart hellere bruge pengene på ferier og den slags gejl :D