Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af morn
Hej alle....

Jeg vil gerne skifte mit 2 år gamle Samsung 55" 9005 serie ud med noget nyt... Og så Phillips 65PFL9708 samt Samsung's 4K fjernsyn nede på IFA messen, og de er jo begge 2 lækre 65" 4K fjernsyn, men hvad siger i til det? Skal man droppe 4K og gå efter et 75" i stedet? Måske Samsung 8 serie... Skal lige nævnes at jeg har en fuld HD projektor med 100" lærred lige over fjernsynet, så skal primært bruge fjernsynet til fjernsyn tror jeg...

Så det jeg tænker, er skal man gå efter smarte ting eller størrelse? sidder ca. 4 meter væk fra fjernsynet...
Af allo
hvis du skifter dit tv hvert 2.år (og det i den pris-klasse) så er det lidt lige meget hvad du vælger

4K kommer du nok ikke til at kunne bruge de næste 1-1,5år og til den tid så kommer der 70 andre, bedre, billigere og blablabla (nye) modeller sssååå...- pick one ;)

Philips (som altid: taler kun for mig selv) er noget mmeeggeett over-priced noget...- også deres top-8-9 serie...

tjek ZT60 ud...- ved ikke hvor du bor men jeg ved at en af Hi-Fi Klubbe'r har det stående i en af deres shops i Kbh. (du kan bare ringe til dem...)
Af morn
Okay, super det vil jeg gøre... Jeg ved ikke hvorfor, men på det sidste har jeg haft en ide om at jeg gerne vil have ambilight samt hue i min stue, så philips spøger en del, men syntes bare det er mange penge, hvis man alligevel ikke får brugt 4K, men PS4 understøtter vel 4K gør den ikke? Så må der da komme en masse film pludselig...
Af allo
Ambilight er ok (hvis man er til sådan noget) - giver ekstra 'wouw' effekt men...ser man film og alt muligt hvor der er en del sorte og andre mørke farve så er det lige meget...- og hvis du ved at du ikke bliver træt af: ekstra grøn, orange, pink, gul og lig. farver så go for it...- eller så giver det nul og nix mening...- med mindre at du/dit/dine barn/børn ser en del tegnefilm...- for ellers så er der ikke mange film/programmer hvor de ekstra farve bliver brugt som sådan - det ser godt ud når de viser hvordan det fungerer ved at afspille en blu-ray disk med specielle scener der inkl.de farver der kan ser ekdtra meget på vægge (som man ellers ikke ser når man sætter en film på eller når man ser alm.tv, gamer m.m.)

PS4 og 4K spil: ja; film m.m.: nej - i hvert fald ikke det næste stk.tid (enkelte 2 eller 5 bliver det måske til - men så stopper også festen der :) )

vil du have ekstra farver i huset så kan du lige så godt gå efter Mathmos's lavalamer (f.eks. den der skifte farver) eller Philips's lamper ;)
Af Supergris
Ja, skriv endelig mere om det, når du har fået tid, til at lege lidt med det... :)
Hvilken projektor har du, i øvrigt???
Hvorfor finder du det nødvendigt, med et så stort og dyrt tv, når du har en projektor ved siden af?
Af dk9000
Mulig potens forlænger måske ? ellers har han nok bare kassen :D

Hvis jeg kunne det samme havde jeg nok gjort det haha ;)

Citat: "Studys into the male human brain shows that the male brain takes things that matter to other people and makes it biggere, Its Evolution baby"

Hubert j farnsworth.
Af morn
Har en Acer H9500BD... Bruger fjernsynet til fjernsyn, og for det meste de film der kommer i fjernsynet (har dog en yousee boks, sat til den også).. Men syntes bare billedet er bedre på et fjernsyn, så bruger ikke så ofte projektoren..
Af Lefty1
Køb et Sony 4K, det er flot billed som det har.
Den eneste ulempe det tv har er de brede højtalerpaneler hvis man ex. 5.1 anlæg.
Hvis ikke fremstiller Sony center og bag højtaler som passer til tv et i design.
Af morn
Ej syntes ikke om udseende på den Sony kasse :-) det var enten Philips eller Samsung, og kunne godt lide at ved Samsung kan man "nøjes" med at skifte den der boks i "fremtiden" hvis der kommer noget nyt...
Af Supergris
Den projektor, du har, kender jeg ikke til, men jeg er overbevist om, at hvis du ofrede det samme på en bedre projektor, f.eks. den nye Sony HW55 eller en JVC, ville du få et billede, der matcher eller overgår dit nye tv, og så i et meget større format.
Senest rettet af Supergris 28 okt 2013, 22:02, rettet i alt 1 gang.
Af morn
Nu kostede min projektor 19.000 for 11 mdr siden, og den er ikke ligefrem dårlig, men en projektor er jo meget afhængig af lys forholdet... Når det er sagt, tror jeg ikke projektore kan hamle op med fjernsyn i kvali...
Af Supergris
Så VED jeg, at du kan blive slemt overrasket, hvis du ser en ordentlig projektor-løsning sat ordentligt op.
Du har dog ret i, at mørkelægning kan være til gene, når man ikke har et decideret bio-rum...
Af morn
Okay.... Men jeg er ret så sikker på at lille mor, hun ikke går med til at jeg maler stuen sort, og får mørklægnings gardiner i hele stuen hehe :) men ville edermame gerne have en kælder, hvor jeg kunne smække det hele op rigtigt.. Men som hun siger, så ville hun aldrig nogle sinde komme til at se mig igen, for så ville jeg bo dernede... Som om det er en dårlig ting??

Er der et sted herinde, man kan sætte sin kæreste til salg?