Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af René2
Hej,

set i lyset af rygterne omkring, at Panasonic lukker ned for produktion af plasma om ikke så længe - kan jeg så ikke med rette forvente, at priserne falder? Jeg vil ærgre mig "gul og grøn", hvis jeg smider 17000 nu og den så smider 5000 indenfor de næste måneder. Måske et januar-udsalg eller lignende.

Hvad er jeres forventninger? Den har godt nok ligget stabilt i dette prisleje i et stykke tid nu.
Man kunne også omvendt slutte, at fordi de lukker ned for produktionen (hvad vi ikke ved med sikkerhed endnu), vil priserne ligge stabilt eller måske endda stige i takt med, at lagrene tømmes, og entusiastsegmentet indleder en desperat hamstringsbølge.
edinger skrev:Man kunne også omvendt slutte, at fordi de lukker ned for produktionen (hvad vi ikke ved med sikkerhed endnu), vil priserne ligge stabilt eller måske endda stige i takt med, at lagrene tømmes, og entusiastsegmentet indleder en desperat hamstringsbølge.
ja, det vil selvfølgelig ikke være ulogisk set ud fra udbud og efterspørgsel......men stadigvæk den ligger højt i forhold til Samsung fx
Nu skal man jo normalt ikke tage alt hvad forhandlere siger for gode varer - men jeg har ifm at jeg selv købte en 2012 udgave af VT50 diskuteret med 2 forhandlere hvad de regnede med der ville ske hvis(!) Panasonic lukker ned for plasma prod i 2014.
De mente begge at priserne på de sidste modeller ville holde sig "kunstigt" oppe netop fordi mange entusiaster ville forsøge at sikre sig et ordentligt TV O_O inden lukketid.
BrunoB skrev:Nu skal man jo normalt ikke tage alt hvad forhandlere siger for gode varer - men jeg har ifm at jeg selv købte en 2012 udgave af VT50 diskuteret med 2 forhandlere hvad de regnede med der ville ske hvis(!) Panasonic lukker ned for plasma prod i 2014.
De mente begge at priserne på de sidste modeller ville holde sig "kunstigt" oppe netop fordi mange entusiaster ville forsøge at sikre sig et ordentligt TV O_O inden lukketid.
tja - med andre ord umuligt at forudsige - hvor længe kan man regne med, at de kan leveres?
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Dengang Pioneer gik ud af markedet var priserne jo faldet en del inden, men da det så blev meldt officielt ud steg priserne og forblev rimelig stabile på et højt niveau, så vidt jeg husker.

Jeg tror ikke det kan udelukkes, at Panasonics VT-modeller faktisk vil stige lidt, hvis det sker.

Rygtet går jo, at det først sker i april 2014, men vi ved reelt ikke noget med sikkerhed endnu. Panasonic siger et, rygtet siger noget andet. Men hvis det sker i april 2014, så kan man jo sige, at vi får bekræftelsen i starten af januar på CES. For hvis Panasonic ikke har en helt ny produktlinje med her, så udgår de nuværende nok i april. Hvis de har en ny produktlinje med, så kommer den jo typisk i marts/april 2014 og så får vi nok et år mere med plasma-tv fra Pana.