Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af janaal
hej
Der er kommet 4 steder på min skærm for oven og nederst ca 10 cm inder, fra begge sider, hvor der lyser kraftet op på hvid og lyse baggrund, jeg ved det kan for komme på sort, at led lys kan skinne igennem bag fra, men kan led også det på lys og hvid baggrund.
Er dette en fejl jeg må leve med, jeg har haft skærmen omkring 1,5 måned før jeg opdagede dette, tror ikke at det var der før.
har pt ikke observeret noget på sort baggrund

har forsøgt at tilføje et billede det kan kan jeg finde ud af.

mvh
jan b
Brugeravatar
Af RockMedØerne
Tror godt jeg kender det fænomen du beskriver (som lyspletter på lys baggrund)
Havde et Samsung C9005 tv med det samme fænomen og troede også først det skyldtes, at bagbelysningen ligesom skinnede igennem panelet - opdagede det også først, da jeg havde haft skærmen i et stykke tid ! Sendte skærmen ind til service, hvor de beskrev det som en panelfejl som var dækket under garantien - fik skærmen byttet til en ny, da de ikke kunne skaffe et nyt panel, hvilket jeg jo selvfølgelig var godt tilfreds med :)

Hvis det er det samme problem du slås med, har det uden tvivl været der fra skærmen var ny, du har bare først opdaget det efter et stykke tid !

Ville kontakte Panasonic for at høre hva de mener om det, hvis det generer dig meget :)
Af janaal
RockMedØerne skrev:Tror godt jeg kender det fænomen du beskriver (som lyspletter på lys baggrund)
Havde et Samsung C9005 tv med det samme fænomen og troede også først det skyldtes, at bagbelysningen ligesom skinnede igennem panelet - opdagede det også først, da jeg havde haft skærmen i et stykke tid ! Sendte skærmen ind til service, hvor de beskrev det som en panelfejl som var dækket under garantien - fik skærmen byttet til en ny, da de ikke kunne skaffe et nyt panel, hvilket jeg jo selvfølgelig var godt tilfreds med :)

Hvis det er det samme problem du slås med, har det uden tvivl været der fra skærmen var ny, du har bare først opdaget det efter et stykke tid !

Ville kontakte Panasonic for at høre hva de mener om det, hvis det generer dig meget :)
panasonic center har også sagt at de vil sende den ind, men de ville ikke tage stillen til og det er en fejl, så jeg ville bare høre om det nu også var det, jeg har forøvrigt set den samme fejl i en skærm ved Fona Aalborg

mvh janb
Af zappedronningen
Jeg tror, det er på alle skærme i større eller mindre grad. Mit 55"WT50 fra sidste år har også nogle "skygger/pletter" langs kanterne på lys/ensfarvet skærm. Flere brokkede sig over det i ejertråden på AVForums. Dog er problemet der vist ikke på 46". En købte et WT60(65) istedet, men byttede til et DT65 pga der også på WT65 var skygger. På SONYs topmodel W9, klages der også over skygger i siderne på lys skærm.
Af janaal
Det er ikke skygger og blette, dem er jeg bekendt med, nej der er led det lys der kommer ud, man kan samlige det lidt med en bæk der har udløb i en å, der dannes små ringe der hvor den kommer ud, det samme sker det her hvor der strømme stærker led lys ud. Det kommer ud fra kant belysningen.
uhm håber i forstår

jeg stillet det samme spørgsmål i recordere.dk her kan i se et billede.

http://forum.recordere.dk/forum_posts.a ... 60#1282575
Af CJMK
Alle de 55WT60 jeg har set har lidt / meget overbelysning i alle fire hjørner. Det er ret forskelligt hvor meget lys der er på de enkelte modeller!

Har selv sendt et retur af samme oversag. Det jeg har nu, har kun lidt lys som ses ved lyse baggrunds farver.
Det er som om, at det ses tydeligere i dagslys! Ved aftenbrug med elektrisk lys i stuen er der stort set ikke noget!

Jeg har slået alle div. filter fra og kører med True Cinema profil + lidt mere lysstyrke.
Af janaal
kan det virkelig være en fejl man skal leve med, for jeg syntes at det kun bliver være.
håber der er nogen fra test panelet der kan kommenter dette. jeg sender gerne billede.

mvh
jan b
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Med LED skærmene er det noget man bør være beredt på at skulle leve med, eller ombytte TVet. Det er efterhånden mere reglen end undtagelsen at belysningen ikke er perfekt.
Af janaal
Torben nu ved jeg ikke om du har set billeder, som jeg har linket til længer oppe
jeg er godt klar over at led/lcd kan have ujævne lys forhold men de fejl jeg har har jeg aldrig set på fladskærme før.
jeg har nu talt med panasonic center som vil sende det til rep. men de er dog ikke sikker på at det er nogen fejl.
Det kan forøvrigt se ud til at alle 55wt60 har den fejl jeg har ikke set det på dt60 serien eller ander skærme i panasonic center. men dette kan du jo svare på, for den har i jo haft til test.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Jo, jeg har set billedet og det er ikke et enestående eksempel. Desværre så er fejl i lyshomogeniteten så forskellig fra eksemplar til eksemplar, at du ikke direkte kan overføre vore erfaringer til et nyindkøb. Hver gang vi ser et godt eksemplar kan vi kun krydse fingre for, at det er symptomatisk for hele modelserien, men det er altså lidt af et lotteri at købe LED-modeller i dag.

Min egen LED-model i soveværelset har ret inhomogen belysning, selvom vi ikke fandt noget på den model vi testede herinde i sin tid.
Af janaal
meget trist. men jeg har har nu aftalt med panasonic center at sende den end så må vi se hvad de siger, men deaværre så har du nok ret, har været rundt til flere steder hvor man forhandler 55wt60 og kan se det i mindre grad der også. men kun på 55wt60 skærme ser der ikke på andre.

resultater skal jeg nok melde ud når jeg for det.

mvh jan bjørkum-jensen