Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej allesammen!
Jeg har netop købt et Philips 55pfl8008s.
Hjælp mig!
Spejling refleks fra et lys spejles i stark farver grøn gul rød når tv er slukket eller når det er mork billede.Man kan se lys i normal farve og plus i det stark farver omkring lyset.Hvad er galt.Jeg er meget bekymret.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Det er filteret i skærmen der bryder reflektionen. Du kan se samme fænomen i vores anmeldelse af Beovision 11.
Af elma1512
Torben Rasmussen skrev:Det er filteret i skærmen der bryder reflektionen. Du kan se samme fænomen i vores anmeldelse af Beovision 11.
Hvad betyder det,er det noget galt med mit skærm?For mig er det i orden med reflekstion.Men farverne omkring lampe er så stærk.

På min gammel skærm var også reflektioner men kun normalt som i spejl.Nu er jeg meget bekymret og forvirret.
Af elma1512
Torben Rasmussen skrev:Nej, umiddelbart er der ikke noget galt. Så du hvordan det så ud på Beovision 11 i anmeldelsen? Er det magen til?
http://www.flatpanels.dk/test.php?subac ... 54450366#7
Jeg har set det,men det er ikke det samme.På mit skærm er formeget grøn gul rød farve omkring den normale reflektion :((
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Kan du ikke tage et billede af det?
Af elma1512
Torben Rasmussen skrev:Kan du ikke tage et billede af det?
Ja,jeg har billede,men kan ikke uploade her.Jeg få denne besked:Beklager, boardets kvote for vedhæftede filer er overskredet.
Du må redigere billedet i Photoshop eller lign. Så det max fylder ca. 220Kb, eller tage billedet i en meget lav opløsning med dit kamera evt. :) Er en begrænsning for hvor store billeder der kan lægges på sitet :)

Lyder nu som om dit skærm problem er helt harmløst og skyldes farve genskin fra krystallerne i glasset - samme som man ser hvis lyset rammer et stykke slebet glas eller en ædelsten, eller bare en blank CD f.eks. - kaster noget tilbage der minder om regnbue farver :)
RockMedØerne skrev:Du må redigere billedet i Photoshop eller lign. Så det max fylder ca. 220Kb, eller tage billedet i en meget lav opløsning med dit kamera evt. :) Er en begrænsning for hvor store billeder der kan lægges på sitet :)

Lyder nu som om dit skærm problem er helt harmløst og skyldes farve genskin fra krystallerne i glasset - samme som man ser hvis lyset rammer et stykke slebet glas eller en ædelsten, eller bare en blank CD f.eks. - kaster noget tilbage der minder om regnbue farver :)
Du har beskrivet det fantastisk,det er som regnbue farver.Hvad skal jeg gør ved det?
Men billede er på 150 kb.Jeg prøver at redeger billede og uploader det senere.
Hvis det er som jeg forestiller mig, er det et helt naturligt fænomen og ikke noget du kan eller skal gøre noget ved, ud over at du selvfølgelig kan undlade at en lampe gir reflektioner i glasset - er bare sådan det er, når frontglas er skabt som et filter, til at dæmpe visse lysreflekser :)
Men send lige et billede hvis det er muligt, så man har bedre mulighed for at vurdere på det :)
RockMedØerne skrev:Hvis det er som jeg forestiller mig, er det et helt naturligt fænomen og ikke noget du kan eller skal gøre noget ved, ud over at du selvfølgelig kan undlade at en lampe gir reflektioner i glasset - er bare sådan det er, når frontglas er skabt som et filter, til at dæmpe visse lysreflekser :)
Men send lige et billede hvis det er muligt, så man har bedre mulighed for at vurdere på det :)
Jeg har problemmer med billede upload.samme besked hver gang jeg jeg har redegeret billede forminsket,men det hjælper ikke.Hvad er det for et billede som kan tilføres :(( her?
RockMedØerne skrev:Kender ikke helt max størrelsen som kan uploades, men jeg har haft held til selv at uploade et Jpg billede på 216 Kb - prøv med Jpg format, som er godt egnet til netsider :)
Billede kan desværre ikke uploades.Men du kan sende mail til mig så sender jeg billede via mail.Så du kan se billede og give din mening. min mail er: [email protected]
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Der var sat en begrænsning på upload af billeder på forummet. Det var en fejl, og jeg har fjernet begrænsningen nu. Prøv gerne igen nu :)