Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Arcade_Ninja
Hej alle sammen

Jeg har længe holdt øje med Panasonics P42GT60, men er nu begyndt at blive lidt bekymret for om det overhovedet er til at få fat i mere.
Billigste sted jeg har kunnet finde det var hos Hi-Fi Klubben til 7990, det vil sige den pris havde de kun i omkring en uge før det udgik af deres sortiment.
Der er i øjeblikket kun 7 forhandlere tilbage af GT på Pricerunner, så jeg frygter lidt at de snart har solgt dem ud, men vil selvfølgelig ikke betale mere end højest nødvendigt og havde lidt håbet at man måske kunne være heldig med et tilbud, på Black Friday.
Så nu er mit dilemma om jeg skal købe nu hurtigst muligt (Dog til 9288 som er billigste pris jeg kan finde i forhold til Hi-Fi Klubbens 7990.)

Til orientering skal det siges at det kun er 42GT60 jeg er interesseret i, hverken ST60 eller VT60 og heller ikke i mere end 42".

Nogen gode råd eller kommentarer?
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Distributionen af den er godt nok begrænset, ser det ud til. Som du nævner, så husker jeg da, at den har været solgt mere bredt, også hos visse internetforhandlere. Nu er det nærmest kun Panasonic Centre der er tilbage. Jeg prøver lige at se om jeg kan få lidt afklaring omkring det. Jeg vender tilbage.
Af CJMK
Til info.

Det var samme situation sidste år for både 42GT50 og 42ET50 som holdt prisen hele vejen :((
Af Cocktail
Jeg ved godt at det formentlig er en dum bemærkning, men du kan nu købe 50" versionen hos Komplett til 8.999,- kr! http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=77 ... 34E45CBAB6

Hvis det bare er helt umuligt for dig at få plads til en 50", så kan du jo ikke bruge den besked til noget, men sidst jeg købte TV, så gik der ikke mange dage før end jeg fortrød, at jeg ikke lige havde købt den i "et nr. større".

Især hvis vi er ved at nå det punkt, hvor nye plasma TV er ved at forsvinde helt fra markedet, så vil det være surt at sidde om 2-3 år og ærgre sig over, at man ikke købte 50" versionen af GT60Y :s
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Jeg forhørte mig lige lidt rundt. Det lyder ikke som om, at den er ved at udgå, men mange har bare valgt ikke at føre den (i 42"). Mit gæt er, at ST60 formentlig er for populær til at GT60 rigtig kan få fat.
Af Arcade_Ninja
Tak for Jeres svar. :)

@Rasmus Nej du har nok ret, folk køber mere 42ST60 og 50GT60, 42GT60 lader ikke til at være så populær. Jeg ville ellers gerne have en god skærm uden den behøver at fylde hele stuen. Jeg synes også strømforbruget fra 42" -> 50" er lidt voldsomt.

@Cocktail Jeg har godt set det og egentligt skulle man jo være et fjols at købe en mindre skærm for dyrere penge, jeg synes bare 50" bliver fór stort og for dyrt i strøm, så vil nok holde mig til 42" ellers kunne jeg næsten ligeså godt hoppe på 50VT60, hvis det alligevel skulle være 50".

Jeg vil bare ha fat i 42GT60 før det er for sent og ser ud til jeg skal skynde mig lidt, ærgerligt Hi-Fi Klubben ikke har det mere...
Af Andersss
Den "test" er i min verden meget lidt brugbar. Vægtningen er jo for mig fuldstændig ude af proportioner fordi jeg er ligeglad med smart tv. Desuden synes jeg ikke det er gennemført nok i forhold til hvad vi er blevet vant til herinde :)
Af Arcade_Ninja
Tak for testen Cocktail.

Dog er jeg enig med Andersss den er ikke særlig dybdegående den test og lydkvalietet og 3D er jeg fløjtende ligeglad med. (Lydkvalitet fordi jeg i forvejen har Panasonic's bedste soundbar tilsluttet) Smart tv har jeg vist heller ikke meget at bruge til.
Er mere interesseret i en skærm med god billedkvalitet, et godt sortniveau og som er hurtig og god til spil og film, og der virker GT60 perfekt.
Jeg kører desuden med Panasonic plasma i forvejen, en 37X10 fra 2009 (med "halv HD") så opgradering til 42GT60 ville være fantastisk. :D
Af BrianH
Smart tv, syntes jeg også var noget pjat. Men det var inden youtube, netflix og "DR's røde knap"