Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hvor er det dog ærgerligt, at ST60 ikke fås i en endnu mere skrabet model uden 3D, smart TV og digital pen. 5222 hos komplett er dog en god pris, og jeg har overvejet længe at købe det. Jeg er dog nysgerrig ligesom brugeren over, hvad jeres personlige erfaringer er med TVet, især risikoen med burn in. Jeg har læst nogen skræk historier om folk der oplever det permanent, mens jeg oplevede det sjældent på mit tidligere PX80, og det lidt der opstod, blev typisk "vasket" væk efter lidt brug. Er denne funktion stadig tilgængelig i nyere plasma TV?
Stricker skrev:...Jeg er dog nysgerrig ligesom brugeren over, hvad jeres personlige erfaringer er med TVet, især risikoen med burn in. Jeg har læst nogen skræk historier om folk der oplever det permanent...
Jeg har en svoger der spiller rigtigt meget konsol på ST60'eren (FiFa, CoD, BF3 etc) som ellers er det brug af skærmen alle er så bange for. ALDRIG har han haft burn-in. Der har været lidt retention i TV'ets tidlige levetid efter film i formatter med sorte bjælker men disse forsvandt altid hurtigt.
DavidHimself skrev:
Stricker skrev:...Jeg er dog nysgerrig ligesom brugeren over, hvad jeres personlige erfaringer er med TVet, især risikoen med burn in. Jeg har læst nogen skræk historier om folk der oplever det permanent...
Jeg har en svoger der spiller rigtigt meget konsol på ST60'eren (FiFa, CoD, BF3 etc) som ellers er det brug af skærmen alle er så bange for. ALDRIG har han haft burn-in. Der har været lidt retention i TV'ets tidlige levetid efter film i formatter med sorte bjælker men disse forsvandt altid hurtigt.
Det er jeg glad for at høre. Havde han brugt de 200-400 timer på diverse billeder i forsøg på at undgå tidlig burn in, eller blev den bare brugt uden de tanker fra start?