Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af lizard255
De to skærme der er i spil er:

Sony KDL-42W805 5500,-
og
Panasonic ST60 5222,-

Forbruget er:

Standard TV (lille pakke fra STOFA)
Netflix evt. via AppleTV
Blu-ray film fra en afspiller (mangler stadig en afspiller)

Vi er 2 voksne og 3 børn.

Jeg har en tendens til at falde i søvn foran TV'et og det bekymrer mig i forhold til plasma TV'et.

Hvilket Tv ville I vælge udfra ovenstående info?
Skal vi evt vente indtil Sony har puttet triluminos i flere modeller?

På forhånd tak for hjælpen
Selvom der ud fra fagnørdede betragtninger kan svares relativt let på, hvilken skærm der er den bedste, er det alligevel i høj grad et spørgsmål om personlig præference, hvad man som enkeltperson foretrækker.

En plasmaskærm og en LCD-skærm giver to væsentlig forskellige billeder. Og det lader ofte til at blive overset i al snakken om, hvad der er "bedst".

Der er for så vidt intet i dine brugsforhold, som peger entydigt i retning af den ene eller den anden teknologi.

Jeg kunne godt sige, hvad jeg ville vælge. Men det kan du jo lissom ikke bruge til så meget.
edinger skrev:Selvom der ud fra fagnørdede betragtninger kan svares relativt let på, hvilken skærm der er den bedste, er det alligevel i høj grad et spørgsmål om personlig præference, hvad man som enkeltperson foretrækker.

En plasmaskærm og en LCD-skærm giver to væsentlig forskellige billeder. Og det lader ofte til at blive overset i al snakken om, hvad der er "bedst".

Der er for så vidt intet i dine brugsforhold, som peger entydigt i retning af den ene eller den anden teknologi.

Jeg kunne godt sige, hvad jeg ville vælge. Men det kan du jo lissom ikke bruge til så meget.
Super godt svaret! Nogle kan lide moderen og andre datteren, men ingen ekspert i i tvivl om hvem der er bedst.
Tak for svar. Jeg gætter på at I hentyder til at plasma skærmen fra Pana er bedst. Og det kan jeg jo godt forstå. Den er jo også på anbefalings-listen.

Men...
Har læst lidt her inde på foraet om burn-in, retention og buzz når det kommer til "the down side" på plasma.

Er der procenter på hvor mange der er udsat for dette med deres Plasma skærme?

Eller er det reelt kun 3 personer her på forummet der kommer ud for det ;)

Som sagt er jeg bekymret for at jeg falder i søvn foran kassen og vågner op og forevigt skal glo på et logo fra en obskur TV-kanal.
Man kan indstille tv'et til at slukke efter to timer, hvis der ikke har været aktivitet (kanalskift, skrue op/ned for lyden el.lign.). Så det med at falde i søvn er ikke det største problem. Derimod er det et problem, at jeg og mange andre har fået uheldige eksemplarer, hvor et el flere logoer kan ses i dage el uger selv efter ganske kort tid på skærmen. Og med ganske kort tid mener jeg, at et enkelt serieafsnit på f.eks kanal 5 gjorde, at logoet kunne ses i flere dage. Et par timers Eurosport og logoet var der i 1-2 uger. Og ikke bare de første par 100 timer. En har et med over 2500 timer på bagen, og det opfører sig stadig sådan. Men der findes jo også mange uden problemer, selvom jeg har svært ved at tro det, da de to jeg havde i stuen begge var ubrugelige som tv !:( . Så så længe der er kanallogoer siger jeg nej tak til plasma.
...OK

Nu er fovirringen total. Flatpanels anbefaler nu Sony W6 serien som køb til stuen.

På hvilket grundlag er den anbefalet? og hvilke forskelle er der så mellem W6 og W8 der gør at W8 serien ikke bliver ambefalet?

Skal jeg bare til at lette r.... og komme til den nærmeste TV- pusher og se forskellen, hvis der er nogen? :s
Jeg satte mit på Disney Channel i går for at teste burn in, og efter 1½ time sad det ret godt fast..... Har dog ikke kigget i dag. Det problem havde jeg ikke med mit Panasonic.