Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Kære Lidelsesfæller!

Og så pludselig ville Pana'en ikke tænde! Strøm-LED går over i at blinke rødt 10 gange - holder en kort pause - og blinker så 10 gange igen. Googlet noget omkring et - måske defekt videokort...eller noget defekt strømprint??? http://www.avsforum.com/t/1351462/10-bl ... onic-viera

Har prøvet at have bagbeklædningen af og støvsuge hele dyrets indmad. Har prøvet at holde ON/OFF knappen inde for at resette...intet virker, så jeg må vel antage at der er en uoprettelig defekt i printet et eller andet sted.

Men nu er det bare sådan at det nærmeste autoriserede Panasonic-værksted ligger i Viby ved Århus, og vi bor i Brande, og de vil altså have kassen for bare at kigge på det plus transport. Så er der nogen herinde der kender et sted tættere på Brande (7330) der måske ikke er certificerede, men som godt kan fikse en gammel Panasonic?

Eller kan det måske slet ikke betale sig?? Råd modtages meget gerne :-)

Mvh Folke
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Så vidt jeg husker så står fejlkoderne beskrevet i manualen. Har du stadig den liggende? Ellers kan den måske findes på Panasonics side.

Det lyder umiddelbart som et komponent der er stået af, ja.
Af birch-nielsen
Rasmus Larsen skrev:Så vidt jeg husker så står fejlkoderne beskrevet i manualen. Har du stadig den liggende? Ellers kan den måske findes på Panasonics side.

Det lyder umiddelbart som et komponent der er stået af, ja.
Hej Rasmus!

Tak for hurtigt feedback :-) Jeg har desværrekunn Quick manualen og den beskriver ikke problemet. Tror jeg prøver at finde "biblen" og så skrive til Panasonic tekniske afdeling. Jeg vender tilbage ;-)

Mvh Folke
Her er koderne for 20-serien. Mon ikke de er de samme for 10-serien:
Switch ON the set by its main power ON/OFF swith at its front panel [not with remote control], and count the number of blinks occur before the set shuts down.

2 Blinks: 15V SOS D_BOARD / P-BOARD.

3 Blinks: 3.3V SOS D BOARD.

4 Blinks: POWER SOS P-BOARD.

5 Blinks 5V SOS D-BOARD.

6 Blinks DRIVER SOS 1 SC BOARD OR D-SC FPC SC ENERGY RECOVERY CIRCUIT _ D-SC FPC DET.

7 Blinks: DRIVER SOS 2 SU-BOARD / SD BOARD / SU or SD CONNECTOR DET / SU or SD SCAN AND LOGIC IC.

8 Blinks: DRIVER SOS 3 SS- BOARD or SS-2 BOARD / SS FPC DET / SS ENERGY RECOVERY UNIT.

9 Blinks: Discharge Control SOS D-Board.

10 Blinks: Sub 5V SOS/Sub 3.3V SOS A-Board / SC-Board / SS-Board / P-Board / MIHO 3.3 SOS / LED 8V SOS.

11 Blinks: Fan SOS A-Board or Fan fault.

12 Blinks: Sound SOS A-Board or speaker fault.
PanasonicCenter
Egvad Radio & TV
Storegade 43
6880 Tarm
tlf:97372799
Torben Rasmussen skrev:Her er koderne for 20-serien. Mon ikke de er de samme for 10-serien:
Switch ON the set by its main power ON/OFF swith at its front panel [not with remote control], and count the number of blinks occur before the set shuts down.

2 Blinks: 15V SOS D_BOARD / P-BOARD.

3 Blinks: 3.3V SOS D BOARD.

4 Blinks: POWER SOS P-BOARD.

5 Blinks 5V SOS D-BOARD.

6 Blinks DRIVER SOS 1 SC BOARD OR D-SC FPC SC ENERGY RECOVERY CIRCUIT _ D-SC FPC DET.

7 Blinks: DRIVER SOS 2 SU-BOARD / SD BOARD / SU or SD CONNECTOR DET / SU or SD SCAN AND LOGIC IC.

8 Blinks: DRIVER SOS 3 SS- BOARD or SS-2 BOARD / SS FPC DET / SS ENERGY RECOVERY UNIT.

9 Blinks: Discharge Control SOS D-Board.

10 Blinks: Sub 5V SOS/Sub 3.3V SOS A-Board / SC-Board / SS-Board / P-Board / MIHO 3.3 SOS / LED 8V SOS.

11 Blinks: Fan SOS A-Board or Fan fault.

12 Blinks: Sound SOS A-Board or speaker fault.
Tak for det, Torben, så behøver jeg jo ikke lede længerer ;-) Men det der står ved "10-blink" er jo temmelig volapyk for lægmand, men det hjælper jo nok en reparatør ;-) Tak for hjælpen.

Mvh Folke