Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej gutter og gut-inder

Det er nu tid til at komme op i størrelse. Men mangler hjælp fra nogle med mere erfaring end mig.

- Jeg vil mest bruge tv'et til 1080p afspilning fra boxee box.
Når jeg ser film vil jeg lukke mine lameller for.

- Jeg kommer til at sidde 3,7-3,8 m fra.

Mine prioriteringer er således:

+ Billed kvalitet, Sort niveau, indput-lag, min. 1080p opløsning, pris under 11.000kr

Ikke så vigtigt er:
3D, smart tv, og alt muligt andet geil.

1) Skal det være Plasma eller LED ?

2) Skal det være 55t' eller kan det godt være 60t' ?

3) Hvilken model skal jeg vælge :) ????
Jeg gider ikke gå ind i lang teknisk forklaring så jeg springer direkte til konklusionen ;)

55" ST60 fra Panasonic er et FREMRAGENDE TV til under 11.000,- :) (http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=776235).

Normalt vil jeg sige at større er altid bedre, men med dette TV ville jeg godt kunne undvære de 5" (alternativt ville jeg spise pasta med ketchup i en måned eller to til, og købe den i 65")
Af Englebjerg
kaspergb - Som jeg skriver indledning vis. Så er det ikke det vigtigste for smart tv, og andet geil.

Synes jeg har brug for noget mere håndgribeligt. Og nogle test mod test, om hvorfor lige præcis den
Af Englebjerg
Plasma :)

Tænker lidt om hvad skal skide på det hele, og tage en Samsung PS64F8505. Men kan det blive for stort ? Ser jo også normalt tv kiggeri. Vil man kunne holde det ud ?
Af CockNorris
Englebjerg skrev:Plasma :)

Tænker lidt om hvad skal skide på det hele, og tage en Samsung PS64F8505. Men kan det blive for stort ? Ser jo også normalt tv kiggeri. Vil man kunne holde det ud ?
Hey, hvis du skal købe en 8serie fra samsung vil jeg gerne tale med dig først (hvis ikke det er for sent)...

Hi-fi klubben har et tilbud hvor der indgår en playbar til halv pris. Dvs. ca 2600 for playbar. Jeg vil gerne købe den af dig for 3600 hvis det er...

Så har du trække de 1000,- fra tv'ets pris.

Bor i København.
Af Sploink
Englebjerg skrev:Plasma :)

Har selv lige købt det F8505. Gik også fra plasma --> led --> plasma.

Almindeligt tv kiggeri ser også ganske fint, det var jeg også selv lidt lurent ved inden køb :) HD på skærmen er alt for lækkert
bum92 skrev:Hej, jeg står også i samme dillema, panasonic 55vt60 eller samsung 55f8005.

Hjælp???
Hvis du beslutter dig for 55f8005 og køber det i hifi klubben kan du som jeg allerede har skrevet "tjene" 1000,- ved at købe playbar med for 2600 og sælge den til mig for 3600,-
Af Lefty1
Kan du leve med den ene fejl plasma har så køb det.
Fejlen er kommet men var der ikke tidligere.
Den er at nu efter at tv skal være så fandens tynde har man måtte montere blæsere til
Køling og de støjer.
Tænk at dette mode fænomen skulle være med til at aflive det eneste rigtige tv panel.