Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af RockMedØerne
Har du en harddisk tilsluttet og i så tilfælde har du så prøvet at koble den fra og se om den optræder på samme måde ? Som sagt har tv'et en indbygget funktion der optimerer harddisken jævnligt, som aktiverer tv'et fra standby og derefter slukker det igen automatisk - ku godt minde om det du beretter, også hva tidsforløbet angår ! Du ka evt. slå logoet fra i menuen, så det ikke vises imens tv'et vedligeholder harddisken :)
Af esbenc
RockMedØerne skrev:Har du en harddisk tilsluttet og i så tilfælde har du så prøvet at koble den fra og se om den optræder på samme måde ? Som sagt har tv'et en indbygget funktion der optimerer harddisken jævnligt, som aktiverer tv'et fra standby og derefter slukker det igen automatisk - ku godt minde om det du beretter, også hva tidsforløbet angår ! Du ka evt. slå logoet fra i menuen, så det ikke vises imens tv'et vedligeholder harddisken :)
Har ingen harddisk tilsluttet. Kun WIFI adgang til min NAS.
Af esbenc
Torben Rasmussen skrev:Ja, det er den typiske opførsel hvis TV'et opdaterer kanallisten.
Har forgæves forsøgt at slå opdatering af kanallisten fra. Hvordan gør man det?
Af esbenc
Har nu fulgt mit tv et stykke tid og fundet frem til følgende:

Hver morgen kl. 06:00 starter logoet op uden skærmen tændes. Efter ca. 20 sekunder slukker det ned igen.

Er der nogen der ved, hvad der sker og kan man stoppe det?

Er der fejl i fjernsynet? Har snakket med service-reparatøren der kører for Samsung og han siger, at hvis de ikke finder fejlen på adressen, skal jeg betale for servicen, så jeg har ikke haft det til service endnu
Brugeravatar
Af RockMedØerne
Når det optræder næsten samme tid dagligt og med samme varighed, vil jeg tro det er harddisk vedligeholdelsen der sættes igang, men det kan skyldes utroligt mange forskellige ting - hva sker der i huset hver morgen kl. 6 og er det præcist på klokkeslet ?

Du kan i første omgang slå logoet fra i menuen, så det ikke får skærmen til at tænde :)

Derudover ville jeg prøve at frakoble evt. andre enheder, som er tilsluttet tv'et og midlertidigt tilslutte tv'et til en anden lysgruppe i huset, for at udelukke at det evt. er en støjimpuls fra elnettet, der fremkalder fejlen (et køleskab der tænder eller lign.)

Om at udelukke alle fejlmuligheder, inden der sendes bud efter en rablende dyr tekniker :s

På mit F8005 starter harddisken indimellem automatisk i ca. 30 sek. for at køre en vedligeholdelse, men den slukker automatisk igen, uden at der sker andet, så det betragter jeg som normalt indtil videre :)
Af esbenc
RockMedØerne skrev:Når det optræder næsten samme tid dagligt og med samme varighed, vil jeg tro det er harddisk vedligeholdelsen der sættes igang, men det kan skyldes utroligt mange forskellige ting - hva sker der i huset hver morgen kl. 6 og er det præcist på klokkeslet ?

Du kan i første omgang slå logoet fra i menuen, så det ikke får skærmen til at tænde :)

Derudover ville jeg prøve at frakoble evt. andre enheder, som er tilsluttet tv'et og midlertidigt tilslutte tv'et til en anden lysgruppe i huset, for at udelukke at det evt. er en støjimpuls fra elnettet, der fremkalder fejlen (et køleskab der tænder eller lign.)

Om at udelukke alle fejlmuligheder, inden der sendes bud efter en rablende dyr tekniker :s

På mit F8005 starter harddisken indimellem automatisk i ca. 30 sek. for at køre en vedligeholdelse, men den slukker automatisk igen, uden at der sker andet, så det betragter jeg som normalt indtil videre :)
Problemet er, at jeg ikke har nogen harddisk (eller andet) tilsluttet. Kun wi-fi forbindelse til min NAS. Gå ikke ud fra den trådløst kan tænde fjernsynet?

Fjernsynet er i et værelse (lysgruppen), hvor der ikke er andet tilsluttet udover en væglampe.

Det virker for mig (uden at være tekniker) som om det må være et software problem, når det sker på klokkeslettet hver morgen.

Autoopdatering af fjernsynet er som skrevet slået fra.

Kan det være nogen opdatering fra Yousee (har kabel-tv UDEN Yousee-boks)?
Brugeravatar
Af RockMedØerne
Har også kabeltv fra Yousee uden boks og hos mig eksisterer problemet ikke, så jeg er ret sikker på, at det ikke er det der gør det ! Tvivler også på at det er din NAS, der skaber problemer via WiFi !

Ang. Lysgruppe menes, at tv'et tilsluttes/tilknyttes en anden sikring/gruppe i din el-tavle, hvis det er muligt ! De fleste større lejligheder eller huse har 2 eller flere lysgrupper, så det er muligt at tilslutte tv'et til en anden gruppe midlertidigt og se om det løser problemet :)

Lyder altså mystisk at det lige er på klokkeslet det sker, derfor jeg lurede på hva der ellers skete i huset på den tid af morgenen ? Altså ikke for at være nysgerrig.... :p
Af esbenc
jones31 skrev:Det er strømforsyning der er i stykker.
Ok. Er du ret sikke på det, for hvis du er, får jeg bestilt service snarest muligt.

Ved simpelthen ikke, hvad det ellers skal være?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Hvis TV'et ikke har fået lov at tjekke kanalopdateringer, så kan Yousee ikke påvirke noget. Sådan som det fungerer, så er det TV'et, der går ud og tjekker om der er ændringer til kanalerne og så opdaterer den listen.

Derudover kan den også tjekke for ny firmware, men det plejer ikke at være noget den gør af sig selv, da du skal godkende installationen af denne først.
Af esbenc
Torben Rasmussen skrev:Hvis TV'et ikke har fået lov at tjekke kanalopdateringer, så kan Yousee ikke påvirke noget. Sådan som det fungerer, så er det TV'et, der går ud og tjekker om der er ændringer til kanalerne og så opdaterer den listen.

Derudover kan den også tjekke for ny firmware, men det plejer ikke at være noget den gør af sig selv, da du skal godkende installationen af denne først.
Jeg ved ikke hvor jeg indstiller om den skal tjekke for kanalopdateringer. Synes jeg har tjekket alt.

Er der nogen der ved, hvor jeg slår det fra?

Så vidt jeg kan finde kan jeg kun slå autoupdate af firmwaren fra?
Af esbenc
En opfølgning på sagen.

Havde bestilt service på fjernsynet, da jeg ikke har løst problemet endnu.

Serviceteknikeren ringede og sagde han havde snakket med Samsung, som siger, at det muligvis er min NAS der er problemet (den er kun trådløst forbundet til tv-et).

Det vil sige den ifølge dem måske kan få logoet på tv'et til at starte op og lukke ned igen efter ca. ½-minut. Lyder dog temmelig usandsynligt i mine ører. Har en WD Home Duo NAS.

Hvad siger I, kan det være problemet?
Brugeravatar
Af RockMedØerne
Lyder bestemt ikke sandsynligt i mine halvgamle ører, men du kan da prøve at koble NAS'en fra og se om det hjælper, så har du da noget at gå videre med over for supporten :)