Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hvad gør man hvis lyden er ude af sync i de indbyggede højttalere? Det er på samtlige tv-kanaler via DVB-C, og problemet er ikke på mit Phillips LCD...

Der er kun tidsforskydning på SPDIF-udgangen under indstillinger...

Carsten
Af ckn
Rasmus Larsen skrev:Bruger du en tv-boks eller er kommer tv-signalet direkte ind i tv'et?
Signal er direkte i tv'et.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Okay, det lyder underligt. Som udgangspunkt ville jeg foreslå det samme som MigSelv, altså at slå IFC fra, men det er jo allerede prøvet.

Sker det kun, når du ser tv-kanaler? Hvad hvis du f.eks. smider en DVD eller Blu-ray skive på?

Det kan jo heller ikke udelukkes, at det er selve tuneren (eller tv'et) der har en fejl. Hvis man har en generel synkroniseringsfejl mellem lyd og billede f.eks. i tuneren (og det således ikke er isoleret til f.eks. en ekstern afspiller), så hører det jo nok i klassen af fejl, som bør kunne give en bytter.
Af ckn
Rasmus Larsen skrev:Okay, det lyder underligt. Som udgangspunkt ville jeg foreslå det samme som MigSelv, altså at slå IFC fra, men det er jo allerede prøvet.

Sker det kun, når du ser tv-kanaler? Hvad hvis du f.eks. smider en DVD eller Blu-ray skive på?

Det kan jo heller ikke udelukkes, at det er selve tuneren (eller tv'et) der har en fejl. Hvis man har en generel synkroniseringsfejl mellem lyd og billede f.eks. i tuneren (og det således ikke er isoleret til f.eks. en ekstern afspiller), så hører det jo nok i klassen af fejl, som bør kunne give en bytter.
Jeg har ikke testet med ekstern medie endnu... -Det skal jeg have prøvet! Må dog vente til i morgen da jeg ikke er hjemme...
Har i dag testet med eksterne medier:
Blu-ray med hdmi direkte i tv - billede ude af sync på niveau DVB-C
Blu-ray gennem anlæg - endnu værre...
WDTV med hdmi direkte i tv - billed ude af sync, men knap så slemt
WDTV, S/PDIF gennem anlæg - på niveau med DVB-C
Har du ikke tidsforskydning på din forstærker ?
Du har vel ikke lyd i tv højtaler når du har lyd igennem anlæg ?
Mit forslag vil være HDMI med billed fra blu til tv, billed fra fx medie center til tv med HDMI
Lyd med optisk fra blu til forstærker lyd fra medie med optisk til forstærker og et optisk fra tv til forstærker.
Der er jo ingen grund til at kører lyd fra blu op over tv for derfor bagefter at køre den i forstærker.
Så kan du også delay hver af de forskellige lyd indgange i forstærker
Af ckn
Lefty1 skrev:Har du ikke tidsforskydning på din forstærker ?
Du har vel ikke lyd i tv højtaler når du har lyd igennem anlæg ?
Mit forslag vil være HDMI med billed fra blu til tv, billed fra fx medie center til tv med HDMI
Lyd med optisk fra blu til forstærker lyd fra medie med optisk til forstærker og et optisk fra tv til forstærker.
Der er jo ingen grund til at kører lyd fra blu op over tv for derfor bagefter at køre den i forstærker.
Så kan du også delay hver af de forskellige lyd indgange i forstærker
Jeg har været i gang med at fejlsøge, derfor de underlige kabeltræk...

Normalt kører jeg:
Blu-ray - forstærker - tv med hdmi.
WDTV - tv (hdmi/billed) WDTV - forstærker (S/PDIF / lyd)
Tv - forstærker (S/PDIF / lyd)

Disse kombinationer gav ikke problemer med mit gamle tv, et Panasonic V10.

Ved normalt tv-kiggeri bruger jeg tv'et egne højttalere...

Umiddelbart forekommer det mig som om at tv'et er for langsomt til om at processere billedet?
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Ja det kan være i processoren. Det lyder i hvert fald ikke til at problemet er i tv-tuneren, da de andre scenarier jo også giver problemer.

Man plejer at kalibrere disse ting i produktionen, så det ikke opstår. Det kan være du har fået en mandagsmodel, der er sluppet igennem kvalitetskontrollen. Noget kunne godt tyde på det.
Har snakket med Panasonic i dag (flinke medarbejder :-) )
Han ville (helt klassisk) have jeg skulle lave en gendannelse først, og hvis det ikke hjalp, så var det afsted med det til butikken... :-)

-så det får jeg lige checket/lavet her i weekenden...
Af Lefty1
Hvor har jeg bare hørt den mange gange igennem tide.
Lav fabriksindstilling?
Kan godt være der er mange tumper men hvor er det nemt at komme af med en kunde ved at sige de to ord.
Der er også meget der kan skyldes "fejl 40", så det er vel et godt råd i første omgang og supporten skal jo starte et sted :) Også selv om det kan være irriterende for de mere avancerede brugere at få stukket i næsen ! Det der lugter nu mest af en hardware fejl !