Debat af Smart TV, herunder platforme, apps, forbundne hjem og tjenester.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Jeg er i det store hele rigtig glad for mit TV - som har faktisk alle de features jeg har brug for og lidt til. Jeg havde en vis skepsis over for app's i TV'et, men syntes faktisk det fungerer ret godt når app'en ellers er designet ordentligt til platformen.

Men jeg har et par enkelte problemer med det som irriterer noget, overvejer om jeg bare skal tage fat i Samsung support - men ville lige høre her om er er nogen af jer som har nogen bud eller eventuelt de samme problemer.

1. Timeshift og lyd: Jeg har en 500 GB USB disk sat til for at kunne optage udvalgte programmer og ikke mindst time-shifte udsendelser. Det sidste fungerer ikke optimalt - og har en tendens til konsekvent at ødelægge lyden. Et program som Broen II på DR bliver sendt i HD og med 5.1 lydspor. Det er jo super og fungerer perfekt med optisk S/PDIF tilslutning til min Denon receiver. Men hvis jeg pauser udsendelsen - og så starter den igen - er lyden ødelagt, det lyder som om den loop'er en kort sekvens igen og igen. Hvis jeg så slukker receiveren kommer lyden korrekt ud af TV'ets højttalere - hvis jeg tænder den igen smadrer lyden igen når den er via receiveren. Det sker kun ved timeshift, ellers fungerer surround lyd fra TV'et via S/PDIF som det skal både ved alm TV samt via f.x. NetFlix eller HBO apps.

Er der nogen af jer som har det problem?

2. Tænd/sluk receiver. Der er indbygget "noget" som tænder reciveren når jeg tænder TV'et og slukke den igen når TV'et slukkes. Smart! Bortset fra at ofte så tænder den ikke - men det er ikke konsekvens. Jeg vil sige at det er 50/50 om TV'et formår at tænde receiveren eller ikke. Også ret irriterende, men lidt mere til at leve med end det første problem.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Lyder det ikke nærmere som et problem med receiveren?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Det lyder som noget der relaterer til HDMI handshake, som er to-vejs kommunikation, så problemet kan være i begge ender. CEC (som er det der tænder din receiver) sker også via HDMI, så det kunne igen pege på begge enheder.