Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej brugere,

For en uges tid siden købte jeg et nyt tv, et Sony Bravia KDL-46W905a. Det fungerer ganske fint og dækker mine behov fuldt ud! Men der er bare en lille ting, som jeg er lidt i tvivl om, og her tænker jeg, at I måske kan hjælpe mig.

TV'et har jo MotionFlow XR 800 teknologien i sig, og det er også fint nok til sport, nyheder, spil og andre ting, der gerne må virke flydende og "virkeligt".

Af og til kobler jeg tv'et og controlleren til stationæren, hvor jeg gamer et eller andet med en noget højere grafik og opdateringshastighed end en PS3/xbox evner at gøre det. Og så er det jo handy med et godt panel (mht. hertz), som faktisk kan gengive denne opdateringshastighed!

Og så til mit spørgsmål... Hvor "mange" hertz har selve panelet, når man ser bort fra MotionFlow XR 800? 60, 100, 200?

På Sonys side står der, at tv'et højst kan modtage et 1080/60p signal, hvilket er 60 billeder per sekund. Det er lidt ærgerligt, hvis man kører et spil med 120 fps. :( Er det godt nok sådan, det hænger sammen?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Du kan ikke sende mere en 60 Hz til skærmen. Det samme gælder alle andre fladskærme pt.
KimC skrev:Hej brugere,

For en uges tid siden købte jeg et nyt tv, et Sony Bravia KDL-46W905a. Det fungerer ganske fint og dækker mine behov fuldt ud! Men der er bare en lille ting, som jeg er lidt i tvivl om, og her tænker jeg, at I måske kan hjælpe mig.

TV'et har jo MotionFlow XR 800 teknologien i sig, og det er også fint nok til sport, nyheder, spil og andre ting, der gerne må virke flydende og "virkeligt".

Af og til kobler jeg tv'et og controlleren til stationæren, hvor jeg gamer et eller andet med en noget højere grafik og opdateringshastighed end en PS3/xbox evner at gøre det. Og så er det jo handy med et godt panel (mht. hertz), som faktisk kan gengive denne opdateringshastighed!

Og så til mit spørgsmål... Hvor "mange" hertz har selve panelet, når man ser bort fra MotionFlow XR 800? 60, 100, 200?

På Sonys side står der, at tv'et højst kan modtage et 1080/60p signal, hvilket er 60 billeder per sekund. Det er lidt ærgerligt, hvis man kører et spil med 120 fps. :( Er det godt nok sådan, det hænger sammen?

Det er 200hz. Men du skal slå det fra når du gamer, de skal ikke være aktiveret ved gaming nemlig.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Nej, det er ikke 200 Hz. Du kan ikke smide et signal med 200 Hz direkte ind i TVet. Skærmen opdaterer ved 200 Hz ved opdatering af pixels, men det er ikke dét der spørges om. De 200 Hz kan du ikke få gavn af og den kører i øvrigt heller ikke ved 200 Hz hvis indgangssignalet er på 60 hz (som jo er den maksimale indgangsfrekvens).
Af jones31
Torben Rasmussen skrev:Nej, det er ikke 200 Hz. Du kan ikke smide et signal med 200 Hz direkte ind i TVet. Skærmen opdaterer ved 200 Hz ved opdatering af pixels, men det er ikke dét der spørges om. De 200 Hz kan du ikke få gavn af og den kører i øvrigt heller ikke ved 200 Hz hvis indgangssignalet er på 60 hz (som jo er den maksimale indgangsfrekvens).

Hvor står der noget om jeg har snakket signal????

Så er det jeg svare 200hz.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Hans spørgsmål handler jo om, at skærmen kun kan modtage 1080p60, hvilket han ærgrer sig over hvis spillet kan køre ved 120 fps. Det er indgangssignalet, der afgør det.
Af jones31
Torben Rasmussen skrev:Hans spørgsmål handler jo om, at skærmen kun kan modtage 1080p60, hvilket han ærgrer sig over hvis spillet kan køre ved 120 fps. Det er indgangssignalet, der afgør det.

Ja den er jeg med på.

Men han spørger om hvad panelet kører og det er det jeg svarer på.