06 okt 2013, 09:51
Præcis. Du kan godt overføre 4K via HDMI 1.4, men ikke i høje frekvenser.
Rasmus Larsen skrev:Jeg mener at Samsung har meldt ud, at F9005 kan opgraderes til HDMI 2.0 via en hardwareløsning. Jeg har dog stadig ikke helt fået på plads om det er næste års Evolution Kit eller om det er en speciel enhed kun til denne model.Det er et godt spørgsmål... Jeg går også med de tanker om hvor meget et evolution kit vil koste. Hvor meget billigere er det end at
Torben Rasmussen skrev:Evolutionkit koster i dag ca. 2000 kr hvilket kun opgraderer processoren og smart-tv platformen. Til 9000-eren vil det nok være en dyrere version, hvis der er andre ting der skal med i pakken.Det er nok bedst at vente, så man får det hele med i første køb.
Enrique skrev:kommer er ikke noget mindre en 55 tommer i fremtiden? siden at f9005 kun er i 55 og der over.. ?Jo bestemt. Der kommer mindre tommere, men så er de bare ikke 4k'er.
Rasmus Larsen skrev:Og nu er Samsungs 55" sat yderligere 6.000 kr. ned. Den koster nu under 19.000 kroner.Vil du så købe den? Når man nu har en 2011 skærm. Andre siger nej, også når den endnu ikke har hdmi 2.0.
http://www.flatpanels.dk/fokusartikel.p ... 1320152757
Jeg kan ikke helt gennemskue om det er en kampagne eller ny fast pris, for prisen har ikke rykket sig på 65 tommeren.
Rasmus Larsen skrev:Nej, jeg ville vente. Jeg er slet ikke i tvivl om, at du kan købe mange 4K-tv i 2014 til samme pris og billigere.Jeg venter, bestemt ingen grund til at haste. UE46D8005 er ganske fint endnu og så må vi se i 2014 om det bliver udskiftet med en 55".
Der er stadig for mange ubesvarede spørgsmål omkring standarden og selve tv'et, herunder HDMI 2.0. Du kan jo heller ikke få indhold i 4K herhjemme, så der er ingen grund til at haste, og med HDMI 1.4 bliver man ikke rigtig klar til når det så for alvor går løs om nogle år. Du får ikke bedre billede på de normale tv-kanaler.
For at kunne logge ind skal du være tilmeldt. Det tager kun få sekunder at tilmelde sig, og giver dig langt flere muligheder på boardet. Som tilmeldt bruger kan du desuden få tildelt udvidede tilladelser af en boardadministrator. Før du tilmelder dig bedes du sikre dig at du er bekendt med vore vilkår for anvendelse og relaterede politikker. Læs også reglerne for de forskellige fora når du besøger dem.