Debat af Smart TV, herunder platforme, apps, forbundne hjem og tjenester.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Synderen77
YouSee mener ikke de har support på YouBio App, som de mener understøtter skærmdublering til Apple TV.

Her er min henvendelse:

I reklamerer med at skærmduplering til Apple tv er en funktion i app version 3.0.8 af app'en yousee tv og bio.

I blokerer billedsignalet med en grøn skærm, hvor der står yousee, så det fungerer ikke! Lyden kommer dog igennem?

Her er svaret:

Tak for din henvendelse.

Det er korrekt at appen nu understøtter skærmdublering. Det er dog meget begrænset hvad vi har af support på dette. Her er den information der står på hjemmesiden:

Man kan med en Apple TV boks bruge AirPlay skærmdublering til at få YouBio og Web-tv direkte på TV’et. Det kræver minimum iPad 2, iPhone 4S, én Apple TV-boks og ét TV med HDMI stik. Læs mere på apple.tv.

Hvis du har et digital mellemstik fra Apple kan du også slutte din iOS enhed til TV’et og få YouBio og Web-tv direkte på TV’et. Skærmdublering via Apple mellemstik kræver iPad, iPhone 4, 5 eller iPod Touch (4. generation) samt et fjernsyn med HDMI stik. Du kan finde mellemstik fra Apple her: http://store.apple.com/dk/product/MD826 ... av-adapter.

Ret konkret tænker jeg at YouSee krypterer i DRM og det er derfor? Nogle gode bud?

/Christian
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Det skyldes deres DRM. YouSee har tidligere forklaret, at de ikke kan få rigtig Airplay til at fungere med Apple TV og Youbio, med mindre de skifter DRM.

Det kunne de selvfølgelig have taget med i deres overvejelser før de byggede YouBio platformen, kan man argumentere.
Af Synderen77
Tak for et hurtigt svar..

Det der undrer mig omkring DRM forklaringen (uden at kende til de tekniske ting her)

Er at, hvis du bruger Yousee Music app eller Yousee bio, kommer lyd igennem fint, og informationen omkring album+billede fra album, kommer fint med igennem. Altså musikken er jo altså også DRM kodet, eller..?

Så undrer det mig altså også at man melder ud at den understøtter, når den ikke gør og de har problemer med den
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
DRM er en metode, som kan være forskellig, så Yousee har blot valgt en type til deres film, som ikke er understøttet i AirPlay.