Debat om digitale tv-kanaler, HDTV, tv-distributører og alt hvad der vedrører modtagelse af tv-signal

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Niluan
Hej Flatpanels.

Vi har for nyligt fået installeret Canal Digital i huset, og modtager en fantastisk billede kvalitet. Men efter at vi har fået sat ny LNB hoved på, og har fået sat en antennefordeler på så vi kunne få signalet trukket rundt i huset i vores antennekabler som vi installerede da huset blev bygget.

Så kan jeg på mit Samsung UE55F8005 ikke modtage signalet mere. Umiddelbart går jeg ud fra at det er på grund af at indstillingerne i fjernsynet som søger efter for mange hz. Vores antennefordeler kan ikke sende med mere end 2180.

Har rodet lidt med indstillingerne i fjernsynet, men har ikke fået det til at virke, nogen som har erfaring med dette?

På forhånd mange tak for hjælpen :)
Af BrianH
Hvilken fordeler er det? ER det en fordeler, eller en forstærker?

Nu er det jo ikke noget helt nyt at have flere tv, så det kan sagtens fungere. Hvad du gør galt, ved jeg dog ikke.
Af Niluan
BrianH skrev:Hvilken fordeler er det? ER det en fordeler, eller en forstærker?

Nu er det jo ikke noget helt nyt at have flere tv, så det kan sagtens fungere. Hvad du gør galt, ved jeg dog ikke.
Altså vi har både en forstærker og en antennesplitter, men på nuværende tidspunkt køre jeg kablet direkte fra LNB hovedet ind i spritteren, og tv-signalet virker fint på de andre fjernsyn med en set-top-box.

Splitterne er en vi har modtaget af Canal Digital i samme pakke som hovedet.

Billede af den:
http://tinyurl.com/oagjfhj
Af Gonardo
Virkede Samsungen før, inden i skiftede til et nyt hoved ?

Bruges der også set top box til Samsungen, eller har Samsungen indbygget dvb-s tuner ?