Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Sidder og venter på iOS7 opdateringen og CL bold starter. Og nu har chefen givet lov til at opgradere vores gamle Toshiba 32" som blev købt på Recordere.dk's fællesskøb for snart 8 år siden.

Stuen er 4,4m bred, så var faktisk ved at købe Samsun F7005 til 7888,- Da sælger siger jeg skal gå op i størrelse....

Mit budget er ikke højere end de ca. 8000,-, så mine bekymringer er som følger:

- Er 46" stort nok og dermed købe F70005
- Nedgradere til UE50F6505, som kan fåes til 7990,- hos komplett http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=777082
- Smide 1000,- mere og købe LG 55LA690V i bilka i denne uge?
- Er det et andet alternativ i den pris klasse. (Jeg er LED mand)

Tv'et skal primært bruges til BoxerTV almindelig tv-kiggeri, Netflix, og Viaplay

Håber i vil give mig et par input, så den gamle Toshiba kan hvile i fred.

God kamp, lykke til med iOS opgraderingen ;-)

Mvh Peter
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Det med tv-størrelse er lidt en smagssag. Mange vil nok sige, at I på den afstand skal have et 55" eller større, men det er også et stort spring fra jeres 32". De fleste opdager dog efter nogle uger, at det egentlig ikke virker så voldsomt. Man skal bare lige vænne sig af med det gamle. Jeg hører endda tit folk som vælger 46" fremfor 55", men senere fortryder. :)

Samsungs F7005 har samme billedkvalitet som F8005 og er en af de bedste LED-modeller på markedet lige nu. 6-serien bruger ikke samme panel, men jeg synes stadig det er et bedre tv end LGs 6-serie, som du også kigger på.

Hvad vil du bruge til at afspille Netflix og Viaplay? Blot så du er klar over det, så er de indbyggede apps ikke ligefrem fantastiske :-)
Jeg gik videre med tilbuddet fra komplett. Size matters ;-)
Vi har haft fjernsynet i et par dage, og det er sgu noget af en forbedring.

Men er godt nok overrasket over hvor dårligt smart tv er i det herrens år 2013. Det er helt sikkert beholder mit ATV, til Netflix og XBMC.

Tak for hjælpe.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Tillykke med det nye tv :-)

Ja, Smart TV er stadig ikke meget værd. Producenterne er sjældent enige i vores kritik af det, hvilket jeg ikke rigtig kan forholde mig til. Jeg synes stadig det er ganske forfærdeligt, selv her i 2013.