Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af kroelle91
Hej folkens =)

Jeg har lige invisteret i et Samsung LE32R32. Jeg er enormt glad for tv'et, men nogen af kanalerne er meget generende.

Fx. mit tv3 og tv3+ er i fin kvalitiet over TDC-kabel tv anolog.
Hvorimod discovery, tv2sport, tv2film, tv2zulu, animal planet, disney channel osv. har en masse sløringer fra bund til top.

Billede hvor kvaliteten er god:
http://peecee.dk/?id=43422

Billede hvor kvaliteten er elendig:
http://peecee.dk/?id=43423

Jeg kan på ingen måde acceptere den kvalitet på nogen af kanalerne.
Så hvad kan jeg gøre for at forbedre kvaliteten?

Evt. invistere i en tdc kabel tv selector box ? Og dermed digital kvalitet på alle kanaler?

Håber der er nogen venlige sjæle som kan hjælpe mig :)
Af Webb
Hmm, jeg har også lige købt det tv. Jeg kan godt se forskel på de forskellige kanaler, men kun meget lidt.

Slet ikke de problemer du der viser. Og jeg kører også TDC kabel analog, på Amager.

Investerer dog alligevel i en DVB-C box fra TDC (Selector) da det kraftigt anbefales for at forbedre billedkvaliteten.

Det er næsten helt sikkert noget med dit kabel i jorden eller op til tv'et, hvis du kan vise nogen kanaler gode, andre dårlige. En Selector burde løse dette. Har du husket at slå "Digital NR" til?
Af thorber
Jeg havde tre kanaler der var dårlige på TDC kabel, TV2 sport-SVT1-Kanal 4. Jeg købte en Selector og så blev alle kanaler bare i orden.
Af kroelle91
Webb skrev: Det er næsten helt sikkert noget med dit kabel i jorden eller op til tv'et, hvis du kan vise nogen kanaler gode, andre dårlige. En Selector burde løse dette. Har du husket at slå "Digital NR" til?
Hvad er "Digital NR" og hvordan slår jeg det til?
Af Webb
Menu --> Picture --> "Digital NR: On" Digital Noise Reduction. Ved ikke om det virker, tho... det han være det bare er bogus funktion.. Ellers prøv med noget fine tuning af kanalerne..
Af kroelle91
Webb skrev:Menu --> Picture --> "Digital NR: On" Digital Noise Reduction. Ved ikke om det virker, tho... det han være det bare er bogus funktion.. Ellers prøv med noget fine tuning af kanalerne..
Det var allerede slået til. Og fininstilling virker heller ikke.

Jeg har bestilt en selector fra tdc nu. Men efter bestillingen står der, at de midlertidigt er sat ud af salg. Super nedern. Så ved ikke rigtig hvor lang tid der går før jeg får den.