Debat af Smart TV, herunder platforme, apps, forbundne hjem og tjenester.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af kuno
Hjælp - har investeret i et Samsung 46 F8005 og kan bare ikke komme på nettet med det. Hver gang jeg forsøger at tilslutte til det trådløse netværk kommer der en besked om at forbindelsen ikke kan oprettes eller at der er oprettet forbindelse til det lokale netværk men ikke til internettet.

Forsøgte til sidst at komme på ved at trykke på WPS knappen på mit modem og kom også på, men røg af igen i løbet af ingen tid.

Der burde være rigeligt med signal og alle mine andre devices (telefon, ipad PC og Mac) er der ingen problemer med.

Kan ikke gennemskue hvad jeg gør forkert - håber der er nogele der kan hjælpe.
Af kuno
MAC adresse sikerhed??? Nej det tror jeg ikke. Er ikke ligefrem nogen haj så er ikke sikker, men det er under alle omstændigheder ikke noget jeg har sat op.
Brugeravatar
Af RockMedØerne
Har du selv sat routeren op og tilkoblet dine andre enheder og hvilken form for sikkerhed bruger du på den trådløse del - web, wpa-psk, MAC adresse sikkerhed eller ? Hvilken model er routeren og ved du hvordan du kommer ind og tjekker dens indstillinger ? Hvor langt er der mellem router og tv ? Er virkelig mange ting der kan give kvaler, både hard og software mæssigt, så hvis du slet ikke synes du har tjek på det, ville det måske være en god ide at få en venlig sjæl til at hjælpe derhjemme - kan godt blive noget af en mundfuld over nettet ! :) Prøv evt. at tilkoble tv'et med netværkskabel, så kan du tjekke forbindelsen til tv'et, uden at skulle igennem alt det med sikkerhed på den trådløse del og se at det virker i det mindste :)
Af kuno
Ja, det ligner lidt af en mundfuld med alle de "fremmedord"....

Har i første omgang lånt en swicth som jeg vil forsøge at sætte foran min tv-boks fra tdc (hometrio) og så af den vej få lavet en kablet forbindelse til mit TV.

Er der nogen der ved om det kan give kvaler at putte sådan en foran tv-boksen? Den jeg har lånt hedder10/100 fast ethernet switch....
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Din HomeTrio-box skulle være ligeglad om der er switch foran eller ej - din router er i forvejen en switch, så den burde reelt ikke kunne se forskel på hvor den sidder fast.
Af adamtulinius
Dine Apple-dimser lyver groft om signal-styrken, i hvert fald hvis du bare kigger på udlæsningen i statuslinjen. Det er i hvert fald tilfældet med min MacBook Air.

Jeg har selv lige fået et F7005, der også havde store problemer med at holde liv i forbindelsen til min TDC homebox. Jeg endte med at installere et program på min macbook der laver mere sandfærdige udlæsninger af signal-styrken -- 80% signal lige ved siden af homeboxen, 35-40% signal (og ~15% støj) i stuen ved siden af. TVets antenne sidder nok bag på, og TVet er sikkert rigtig godt til at afskærme signalet. Det er nok en dårlig kombination af at dit/vores TV nok ikke har verdens bedste evne til at fange et wifi-signal, og uærlig rapportering af signal styrke på Apple-enheder.

Jeg endte med at flytte homeboxen og genstarte den, så virkede det. Det ændrer dog ikke på at jeg har i sinde at finde noget ordentlig netværksudstyr, i stedet for det skrammel TDC leverer.
Af MortenBN
Jeg låner lige tråden, da dens topic passer perfekt til mig.

Mit fjernsyn er et nyindkøbt Samsung UE46F8005, med nyeste firmware og nyeste apps.
Min router er en Airport Extreme med nyeste firmware, automatisk radio- og kanalvalg, WPA2 personal security og faste IP-adresser. Den står max et par meter fra fjernsynet, og der er ingen connectivity-problemer på resten af hjemmenetværket (med bla en iPad, et par iPhones, en bærbar og en Libratone Zipp).

Der er heller ikke noget problem med at etablere en forbindelse fra fjernsynet til netværket, eller for den sags skyld at streame datatunge film.

MEN en gang hver 1-2. time eller så ryger forbindelsen sig en tur, hvilket er ret belastende når man streamer med Plex. Hvis jeg følger forbindelsen til fjernsynet med en konstant ping får jeg "request timeout" i ca. et minuts tid, så genoptages forbindelsen.

Det er ved at drive mig til vanvid, og jeg overvejer at returnere fjernsynet. Har I et klogt råd inden det kommer så vidt?
Brugeravatar
Af RockMedØerne
Har selv brugt den sikre løsning, at kable fra router til tv, så routeren ikke sku både stå for at modtage og sende data i forbindelse med streaming af forholdsvis tunge video filer (1080p) - lange video filer er jo forholdsvis følsomme over for afbrud i streamingen og har svært ved at genoptage streamingen fra samme position igen, hvis det overhovedet lykkes at genoptage forbindelsen inden for rimelig tid - min fornemmelse har været at det var routeren der ikke kunne følge med til både at modtage og sende trådløst over længere tid ! Siden jeg kablede mellem tv og router har der ikke været problemer :)

Er jo primært i forbindelse med video streaming, at du har problemer og oplever afbrud, at sige at det er tv'et fejl og returnere det til forhandleren, tror jeg ikke hjælper noget, da fejlen jo kan ligge så mange andre steder i dit system ! Selv om du f.eks. Kører med seneste firmware i routeren, er det jo ikke dermed sagt at den går fri - nye firmware udgaver er jo ikke altid fejlfrie eller nødvendigvis bedre end gamle, selv om der er en tendens til at tro det O_O Om fejlen skal findes i udgangen fra routeren eller helt fremme ved indgangen på tv'et, ska jeg ikke kunne sige, men jeg Ville helt klart prøve at kable mellem tv og router i første omgang og så se....
udfald af og til er noget jeg tror alle prøver og må leve med !
Af Mekawy
Prøv at gå ind på din router og skift fra og skift fra AES til TKIP og fra WPA/WPA2 til "ren" WPA, skift kanal fra "auto til en af de høje (da det ikke så tit er dem naboen bruger) du kan også få et program til at se hvilke kanaler der bliver brugt i nærheden) dette plejer at løse problemer med Ustabile trådløse netværk.
MortenBN skrev:Jeg låner lige tråden, da dens topic passer perfekt til mig.

Mit fjernsyn er et nyindkøbt Samsung UE46F8005, med nyeste firmware og nyeste apps.
Min router er en Airport Extreme med nyeste firmware, automatisk radio- og kanalvalg, WPA2 personal security og faste IP-adresser. Den står max et par meter fra fjernsynet, og der er ingen connectivity-problemer på resten af hjemmenetværket (med bla en iPad, et par iPhones, en bærbar og en Libratone Zipp).

Der er heller ikke noget problem med at etablere en forbindelse fra fjernsynet til netværket, eller for den sags skyld at streame datatunge film.

MEN en gang hver 1-2. time eller så ryger forbindelsen sig en tur, hvilket er ret belastende når man streamer med Plex. Hvis jeg følger forbindelsen til fjernsynet med en konstant ping får jeg "request timeout" i ca. et minuts tid, så genoptages forbindelsen.

Det er ved at drive mig til vanvid, og jeg overvejer at returnere fjernsynet. Har I et klogt råd inden det kommer så vidt?
Af Slot
@RockMedØerne, jeg har lige modtaget en trådløs router fra Telenor. Når jeg har sat sikket i routeren, så skal jeg jo tilslutte denne med min F8005. Måske du kan guide mig gennem denne proces ?
Kører wifi.
Af Enrique
Har et Samsung 8005 bare i 42 tommer tv'et står i stuen. Da min router stod på anden sal kunne den næsten ikke komme på nettet og Køre
meget langsomt , så satte routeren på første sal. Så gik det meget bedre, dog stadig lidt ustabilt nogle gange, så har sat ledning i og ja nu er der direkte forbindelse så nu er der ingen problemer , husk at genstarte din router før virker det ikke :-)