Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Bygone
1. Føler mig helt dum og spørge herom, men kan ikke lokalisere hvorpå mit nye dejlige fjernsyn jeg sætter den til at "underscan" så billedet fra min htpc (over hdmi) kør fra kant til kant istedet for at have 1-2 pixels udover skærmkanten.

2. Har mit fjernsyn koblet sammen med en Denon AVR-1912 forstærker, og har derudover en Stofa Smart Tv boks koblet på den også. Har så i Denon sat den til at control power via hdmi (arc) så tv stofa og forstærker slukker og tænder med remote til fjernsyn, det funker så set fint, pånær når jeg tænder, så vil fjernsynet per automatik skift denon om til tv istedet for den hdmi3 som jeg har min stofa boks sat til på. Kan jeg ændre den behavior et sted?

Tak på forhånd
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
1. Du skal indstille billedformatet til "Skærm tilpasning". Så vidt jeg husker er der en knap til at indstille billedformat direkte på den gamle fjernbetjening som medfølger.

2. Jeg har ikke lige noget bud på denne.
Af Bygone
Rasmus Larsen skrev:1. Du skal indstille billedformatet til "Skærm tilpasning". Så vidt jeg husker er der en knap til at indstille billedformat direkte på den gamle fjernbetjening som medfølger.

2. Jeg har ikke lige noget bud på denne.
1. det tjekker jeg lige iaften.

2. har fundet ud af det kan ikke lade sig gøre da det der ligger i hdmi (arc) er det er tv der laver initieringen af kaldet mellem den og forstærker og der kan man ikke bede den om at anvende en vilkårlig port i forstærkeren...desværre.