Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Er der nogen, som har nogle gode tips til en USB disk, der fungerer til optagelse med Panasonic TX-L55WT60?
De nævner kun den der håbløse WD ting, som de selv har været involveret i.
Jeg vil gerne have en 2,5" USB 3 disk på omkring 2TB.
Jeg har lige købt en Toshiba disk, som desværre ikke virker med TV'et.
Så inden jeg kaster mig ud i flere fejlkøb, vil jeg lige høre, om der er nogen, som har fundet en der virker med TV'et.
Jeg overvejer faktisk også, om jeg skulle prøve en SSD disk. Nogen der harcfundet en sådan der virker?
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Det lyder lidt underligt, at din Toshiba disk ikke fungerer. Så skal det være en begrænsning på størrelse af disken, som gør det.

Har du været igennem hele opsætningsprocessen, hvor du også har formateret og parret disken med Panasonics tv?
Af johnster
Rasmus Larsen skrev:Har du været igennem hele opsætningsprocessen, hvor du også har formateret og parret disken med Panasonics tv?
Ja, det var i denne process det fejlede.
Først i med den og TV'et kunne se disken.
Så prøve at formattere og det fejlede med en besked om at prøve igen.
Alle efterfølgende forsøg stopper straks med en besked om, at disken ikke kan bruges.
Jeg kan dog godt se detaljer for disken og den viser den korrekte størrelse.
Desværre kan den altså ikke bruges med TV'et.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Jeg kan se, at den WD-model som Panasonic og WD prøver at sælge går op til 2 TB, så begrænsningen burde ikke ligge der.

Jeg bruger selv en fra Transcend. Den har indtil nu fungeret på alle de tv jeg har forsøgt mig på, og alle de store mærker. Den er dog langt fra på 2 TB, men det er også nogle år siden jeg købte den. Den kan også hive strøm direkte fra USB-stikket og kræver ikke separat strømstik.
Lyder mærkeligt. Købte selv en billig Toshiba disk i Føtex og den fungere upåklagelig, selv optagelse af to programmer samtidig lader den til at kunne klare. Jeg har en VT60, men er sikker på at det burde fungere på begge modeller.

Jeg erindre ikke hvad min Toshiba disk hedder, men den var billig og så kører den USB 3.0.
Hmm, gad vide om jeg skal lade mig nøje med en 1TB disk?

Jeg tænkte, at jeg ville prøve noget kvalivare.
Gik ind til Elgiganten og spurgte, om dette disk ville virke med TV'et.
http://www.elgiganten.dk/product/tablet ... ddisk-2-tb
De sælger jo også TV'et og sagde, at WD jo skulle virke godt sammen med det.

Jeg stak det i porten og TV'et meddelte, at USB indgangen var overbelastet og at jeg skulle slukke TV'et på hoveafbryderen. :((

Så det ser jo ikke for godt ud.
Skyldes sandsynligvis at harddisken på grund af størrelsen, bruger mere strøm end USB porten kan levere, hvilket typisk er 500mA - på større diske over 1Tb har man normalt en ekstern strømforsyning af samme grund ! Nogle tv modeller har en USB port som kan yde 1A og de kan måske trække en Harddisk af den størrelse !
Ville helt klart levere den tilbage til forretningen og bede om at få den byttet eller få pengene retur ! Du skal helt sikkert vælge en 1Tb harddisk istedet, hvis du ønsker en 2.5 tommer harddisk uden ekstern strømforsyning :)
RockMedØerne skrev:Skyldes sandsynligvis at harddisken på grund af størrelsen, bruger mere strøm end USB porten kan levere, hvilket typisk er 500mA - på større diske over 1Tb har man normalt en ekstern strømforsyning af samme grund ! Nogle tv modeller har en USB port som kan yde 1A og de kan måske trække en Harddisk af den størrelse !
Ville helt klart levere den tilbage til forretningen og bede om at få den byttet eller få pengene retur ! Du skal helt sikkert vælge en 1Tb harddisk istedet, hvis du ønsker en 2.5 tommer harddisk uden ekstern strømforsyning :)
Takker for svaret.

Det er efterhånden også min konklusion, selvom Toshiba disken faktisk ikke havde dette problem.
Faktisk kom TV'et så langt, at det fik slettet al indhold på disken og kunne læse størrelsen.
Det ville bare ikke godkende den derefter.
Så nu er den formatteret til NTFS og bruges med PC.
Bare lige for at udelukke den fejlmulighed - du er klar over at det er USB3 porten der er dedikeret til USB harddisk recording eller ? Er ikke helt uvæsentligt....

Vil foreslå dig denne Seagate® Expansion Portable Drive 1TB istedet,
den fungerer bare - har efterhånden købt 5 af dem og de har kørt upåklageligt,
også som ekstern harddisk til PWR recording på diverse tv modeller :)
Er også flere her på Flatpanels der bruger netop den model :)
Held med at få det til at funke :)

http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=753196#info
RockMedØerne skrev:Bare lige for at udelukke den fejlmulighed - du er klar over at det er USB3 porten der er dedikeret til USB harddisk recording eller ? Er ikke helt uvæsentligt....

Vil foreslå dig denne Seagate® Expansion Portable Drive 1TB istedet,
den fungerer bare - har efterhånden købt 5 af dem og de har kørt upåklageligt,
også som ekstern harddisk til PWR recording på diverse tv modeller :)
Er også flere her på Flatpanels der bruger netop den model :)
Held med at få det til at funke :)

http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=753196#info
Tak for svaret.

Jeg kunne godt huske, at jeg havde læst eller hørt noget om at man skulle bruge en bestemt af USB portene til optagelse, da jeg modtog TV'et for et par måneder siden. Så jeg gik straks ind i eHELP for at læse om det, da jeg skulle prøve Toshiba disken. Af en eller anden grund læste jeg det som om, at man bare skulle bruge en USB 3 port og ikke nogen bestemt. Så jeg brugte port 1.

Til WD disken prøvede jeg både port 1 og 2, men desværre ikke port 3. Nu har jeg læst det igen og jeg synes faktisk stadig, at jeg godt kan komme til at læse det forkert. :)

Men under alle omstændigheder virker det perfekt med USB port 3 for begge diske. Så det var bare et spørgsmål om at gøre det rigtigt. :)

Mange tak for hjælpen.
Super at vi fik det til at virke, uden at du sku ud og købe flere diske O_O :)
Er nu en meget almindelig fejl, at man overser eller forstår det med USB porten forkert, så jeg tænkte lige, at jeg ville nævne det for en sikkerheds skyld - fandt det i PDF manualen på nettet, hvor det står adskillige steder og måske mere tydeligt end i eHelp :) Men nu er det ialtfald iorden og så må du jo ha go' fornøjelse med tv'et og optagelserne :)

Ps. I Manualen stod forresten også at man ku anvende eksterne diske op til 3TB, så er den også på plads :)

Her er et link til PDF Manualen hos Panasonic:

http://tda.panasonic-europe-service.com ... 334K-E.pdf