Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Jeg har snart en Samsung F8005 med kortlæser til Canal Digital og vil sætte satelitsignalet direkte til TVét. Hvordan får jeg billed/lyd ud til min SONY DVD Recorder RDR-HXD970, har kun HDMI OUT og så SCART LINE/ 1/DECODER (Sat box). F8005 har et mini SCART. Afspildning fra DVD/HD kan gøres via HDMI OUT, men hvad med indspildning. Forhandleren kunne ikke svare, Expert.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Tv-signalerne er kodet, når de holdes digitalt, så du kan ikke optage dem via HDMI out. Der skal være en scart out, så signalerne først laves analoge, men det er der så vidt jeg husker ikke på F8005.

Men hvorfor bruger du ikke den indbyggede optagefunktion i tv'et?
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Du kan desværre ikke brænde en DVD med denne opsætning. Det er noget tv-udbyderne meget gerne vil undgå, så de prøver også at gøre det umuligt.

Den eneste måde at gøre det på er at få dine tv-kanaler ind i din DVD recorder analogt, eller evt. investere en en DVD / Blu-ray-optager, såsom den Panasonic lige har lanceret.

Bemærk også, at hvis du tilslutter en harddisk direkte til tv'et og optager tv-programmer, så kan tv-programmerne kun ses på samme tv.