Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Kief
TYBO skrev:Jammen det er da ret trals at den kommer med de knitrelyde.
TVet var tændt i ca. 5 timer i aftes og der kom knitrelyde 2 timer efter...altså ikke hele tiden med et par gange i løbet af de 2 timer.

Jeg har også Tosh'en med de kendte lyde, men oplever dem egentlig kun lige i starten når tv'et tænder, og det er ikke noget specielt bemærkelsesværdigt. Når jeg slukker det siger den ingen ting. Hvis det er en "bug" så vil jeg heldigvis sige at det er en af de mere harmløse :)
Af TYBO
Ja spørgsmålet er om ikke alle skærme har dette.
Problemet er så lige at jeg har min 37c3030d stående i soveværelset så jeg hører de knitren flere timer efter da der er helt ro.
Af JelleW
TYBO skrev:Ja spørgsmålet er om ikke alle skærme har dette.
Problemet er så lige at jeg har min 37c3030d stående i soveværelset så jeg hører de knitren flere timer efter da der er helt ro.
Jeg har et 32C3030D det eneste knitren jeg har hørt, er engang i mellem når jeg tænder for tv'et, aldirg når det er slukket.
Af Mr. serup
Hej..

Tja.., jeg kan da forstå, at jeg ikke er den eneste der har oplevet det problem. Altså kan det konstateres, at det er noget der er gældende for dem alle (næsten, vil jeg tro). Som sagt har jeg hørt det, lige efter den er blevet tændt i Ca. 1 min. så forsvinder det igen. Endvidere har jeg oplevet det et par gange efter jeg har slukket den, men har aldrig lagt mærke til hvor længe det har stået på, da det ofter først har været op til sengetid, den er blevet slukkt. :) .
Men jeg vil godt tro, at det vil være lidt træls at have den i soverummet..
Vi kan jo kun håbe, at det er noget der forsvinder efter et stykke tid.

Mvh Allan
Af Hamashu
Ok først tak for en rigtig god tråd her som har givet mig blod på tanden til at købe en 32" Toshiba (havde først haft kig på en Samsung et eller andet).

Nu er spørgsmålet bare 32c300p eller 32C3030D? Er forskellen ikke kun den digitale tv tuner som man ikke kan bruge til ret meget når man har fællesantenne alligevel (Stor program pakke i Esbjerg)?

Et andet spørgsmål nogen der har erfaringer med at købe fra kleinstepreise.de ??
Kleinstepreise.de
Og kan i evt anbefale dem eller en anden tysk webshop?

Mvh. Anders
Af tommyhj
Hamashu skrev:Ok først tak for en rigtig god tråd her som har givet mig blod på tanden til at købe en 32" Toshiba (havde først haft kig på en Samsung et eller andet).

Nu er spørgsmålet bare 32c300p eller 32C3030D? Er forskellen ikke kun den digitale tv tuner som man ikke kan bruge til ret meget når man har fællesantenne alligevel (Stor program pakke i Esbjerg)?

Et andet spørgsmål nogen der har erfaringer med at købe fra kleinstepreise.de ??
Kleinstepreise.de
Og kan i evt anbefale dem eller en anden tysk webshop?

Mvh. Anders
pas på 300p - det er discount udgaven (så vidt ejg kan se).

Dén der er magen til 3030D uden DVB er 3000P! Bemærk det ekstra 0!
Af Hamashu
hehe ja kan se jeg lavede en taste fejl :d mener self. c3000p og ikke 300 :D

men takker
Af David84
Hej Folkens

Jeg har lige fået mit 42C3030D fra hardwareversand.de

Der gik ca. 4 dage fra jeg bestilte til levering. Og gennem hele forløbet har servicen bare været i top. Jeg var ellers lidt nervøs med at betalingsbetingelserne, men alt forløb som det skulle. Det smarte var også at jeg hele tiden kunne se hvor mit TV var henne, hvilke pakkestationer osv.

Nu sidder det så på væggen, og nej hvor er det fedt... Kanon billede, og rigtig god lyd i forhold til vores Samsung 32R32B i soveværelset. Selv om det er et discount TV, virker det utrolig solidt og er i et lækkert design samtidig!

Kan kun anbefales!

Betalte ca. 9300 for det i Tyskland!
Af sharders
Hej allesammen

Nu er der efterhånden så mange der har svaret at skærmen kom i går og hold da op... osv.

Skal vi ikke snart diskutere erfaring med kalibrering? Hvad siger I? Jeg kører med settings som beskrevet i HDTVtest men vil da gerne have lidt input fra forummets ærede medlemmer. Specielt er jeg interesseret i at høre for/imod dynamisk kontrast, og lign.

Jeg har oprettet en separat tråd på forum -> kalibrering til formålet. :)
Af Kief
sharders skrev:Hej allesammen

Nu er der efterhånden så mange der har svaret at skærmen kom i går og hold da op... osv.

Skal vi ikke snart diskutere erfaring med kalibrering? Hvad siger I? Jeg kører med settings som beskrevet i HDTVtest men vil da gerne have lidt input fra forummets ærede medlemmer. Specielt er jeg interesseret i at høre for/imod dynamisk kontrast, og lign.

Jeg har oprettet en separat tråd på forum -> kalibrering til formålet. :)
Jeg har dynamisk kontrast slået til på min skærm, og tjah for det meste synes jeg det giver mig et lidt bedre billede, men der er enkelte film hvor kontrasten ikke er så hensigtsmæssig. Så en film med en del skift mellem mørke scener og lyse. Her kunne man godt se skiftet tydeligt, men tilgengæld ser jeg alm. tv lægger jeg ikke mærke til det...

Men ellers kører jeg med nogle standard indstillinger indtil jeg få det kalibreret ordentligt en dag...
Af Lassie
Har lige fået en størrelse 32" ind af døren fredag! Tog over to lange uger at få det hjem fra digitalo, men nu er det kommet, og det står upåklageligt selv med analogt signal, og designet er efter min smag ganske glimrende.

Mindre glimrende er det dog, at når jeg tilslutter min bærbare computer med VGA står skærmen sort. Et par af mine venner har samme problem. Er der nogen herinde som kender til problemet eller ved hvordan man kan få skærmen vist på tv'et?

På forhånd tak..
Af gasbjerg
heysa,
nu hvor i bestiller fjernsyn fra tyskland og får det fragtet op til jer, kommer i så ikke til at betale dansk moms for det?
Jeg troede endelig for at undgå at betale dansk moms skulle man selv tage ned og købe det i deres butik.

/Gasbjerg
Af sharders
gasbjerg skrev:heysa,
nu hvor i bestiller fjernsyn fra tyskland og får det fragtet op til jer, kommer i så ikke til at betale dansk moms for det?
Jeg troede endelig for at undgå at betale dansk moms skulle man selv tage ned og købe det i deres butik.

/Gasbjerg
Du har ret. Vi skal huske at kontakte SKAT... ;)
Af bent540
Hej

Jeg har købt et 3000p istedet da jeg ikke ser så meget tv så jeg ville spare 1000 kr på dvb-t tuneren. Jeg synes det er et rigtigt flot tv men er der andre af jer der har problemer med brug af vga indgangen?

Det står knaldgodt lige indtil min screensaver starter. der kommer sådan nogle underlige polygonfejl(sorte trekanter) der blinker mest der hvor der er bevægelse.

hvad kan der være galt?
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 13