19 sep 2013, 06:14
Alle moderne tv i dag understøtter 1080p, hvilket vil sige, at det kan modtage og behandle et 1080p signal, blot har det mindre pixels til rådighed, som faktisk betyder mindre for kvaliteten af billedet, end de fleste tror.
Der er tonsvis af eksempler på såkaldte "HD-Ready" tv, der banker "Full-HD" tv tilbage til stenalderen!
At dit eget tv ikke viste et godt billede er nok nærmere fordi, dit nye tv af nyere generation og generel bedre kvalitet.
Data kan bruges til meget lidt, når man sammenligner tv, udover at sammenligne features.
Det er en langt bedre ide, at læse nogle tests af de tv, man evt. er interesseret i at købe...
lassep. skrev:SLUDDER!Supergris skrev:Torben Rasmussen skrev:Du kan få sådan en fætter her:
http://www.pricerunner.dk/pl/2-2876907/ ... ign-Priser
Jeg tror faktisk det nævnte tv, er det bedste bud i prisklassen. Jeg har det selv, og det er noget sludder, at det ikke understøtter 1080p. Det er blot opløsningen, der er mindre, men det skalerer jo helt sig selv.
Jeg har spillet timevis af konsolspil på det, og set masser af sport. Kvaliteten er rigtig fin, og bedre end de LCDére, jeg har testet i samme prisklasse...
Det plasma tv jeg havde før var også 720P og understøttede kun 720p samt 1080i og ikke 1080P. Det har ikke noget betydning for om du kan spille konsol spil på tvet. Men det har noget at sige med kvaliteten af spillets grafik. Desto højere resolution desto bedre grafik. Jeg kan se en markant forskel fra mit gamle tvs 720p til mit nye tvs 1080P.
Det var derfor jeg afskrev det henviste tv og ikke fordi man slet ikke kan spille på det
Alle moderne tv i dag understøtter 1080p, hvilket vil sige, at det kan modtage og behandle et 1080p signal, blot har det mindre pixels til rådighed, som faktisk betyder mindre for kvaliteten af billedet, end de fleste tror.
Der er tonsvis af eksempler på såkaldte "HD-Ready" tv, der banker "Full-HD" tv tilbage til stenalderen!
At dit eget tv ikke viste et godt billede er nok nærmere fordi, dit nye tv af nyere generation og generel bedre kvalitet.
Data kan bruges til meget lidt, når man sammenligner tv, udover at sammenligne features.
Det er en langt bedre ide, at læse nogle tests af de tv, man evt. er interesseret i at købe...