Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af esbenc
Har købt et Samsung UE46F8005 og har haft det i over en måned nu. Har opdaget noget meget mystisk, at TV'et selv har tændt to gange om natten, uden jeg har gjort noget. Ydermere har jeg oplevet et par gange at logoet tænder op et par gange uden skærmen tænder?

Har haft fat i Samsung og nulstillet fjernsynet, opdateret til nyeste Firmware samt fjernet autoopdatering i indstillingerne.

Er der nogen der har oplevet noget lignende???

Samsung vil sende en tekniker ud, de siger det måske kan være strømforsyningen...
Brugeravatar
Af RockMedØerne
Har oplevet stort set det samme med et C9005 - det tændte og slukkede vilkårligt af sig selv både dag og nat - det blev afhentet af Samsung og fik ganske rigtigt strømforsyningen skiftet, hvorefter problemet ophørte, så Samsung support har sandsynligvis ret ;;)

Prøv alligevel lige at slå Stemme og Kropskontrol fra, samt at frakoble en evt. Tilsluttet harddisk og se om det så stadig opfører sig underligt - tv'et har bla. en indbygget funktion der vedligeholder harddisken når tv'et ikke er i brug, således at harddisken aktiveres f.eks. Om natten og slukker igen, når vedligeholdelsen er færdig - stemmekontrollen kan også tænde tv'et under specielle omstændigheder hvis uheldet er ude, så bare for at udelukke den mulighed, ville jeg prøve at slå den fra i menuen midlertidigt :)

Held med at få fundet fejlen på et ellers fantastisk tv :)
Af egj1975
Lige til at dele er personlig oplevelse - Jeg har en gang repareret et tv som lavede samme nummer...der var en komponent på power supply som "støjede" i standby og den elektriske støj gik ind til en såkaldt FEP (front end processor) og støjen kunne åbenbart, en sjælden gang, ligne en IR kommando som fik tv'et til at tænde. Så Samsung kan sagens have ret i et dette er strømforsyningen. Der var også tale om et tv som tænde 4-5 gange i ugen helt af sig selv.
Af JesperKeller
Hej alle,

Jeg har erfaret på andre Samsung TV at de somme tider kan starte op ad sig selv på grund af en YouSee kabel-tv opdatering som oftest kommer om natten.

Den gang jeg oplevede det skulle det sendes ind til reklamationsret, og de løste så problemet - hvordan kan jeg ikke specifikt fortælle, men tror det har været en firmware opdatering eller noget hardware som skulle skiftes.

Har I YouSee TV?
Af esbenc
JesperKeller skrev:Hej alle,

Jeg har erfaret på andre Samsung TV at de somme tider kan starte op ad sig selv på grund af en YouSee kabel-tv opdatering som oftest kommer om natten.

Den gang jeg oplevede det skulle det sendes ind til reklamationsret, og de løste så problemet - hvordan kan jeg ikke specifikt fortælle, men tror det har været en firmware opdatering eller noget hardware som skulle skiftes.

Har I YouSee TV?
Ja det har vi.
Af Jens525
Som skrevet ovenover så kan det være et problem med opdateringer. Havde det samme problem med et samsung tv for et par år siden. Hvis det er muligt i menuen, så slå autoopdateringer fra. Det kan være det hjælper.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Automatiske opdateringer er slået fra jf. første indlæg.
Af esbenc
Har ikke nogen ting tilsluttet. Dog er der WIFI tilslutning til min WD NAS. Kan det gøre noget? Snakkede med en tekniker igås som foreslog kamera-settings kunne give støj.

Fandt et andet forum, hvor der er en, der mener, det kan være, at TV'et søger efter opdateringer til kanalerne. Kan det gøre udslaget?

Hælder mest til det må være et software problem, da det er sket så få gange. Jeg vil lige teste alt igennem og se, om det afhjælper "problemet".
Brugeravatar
Af Hajric
Det er set før, det sker fordi der er kondensatorer i nærheden af, eller på strømforsyningen (afhængigt af fjernsynsmodel), som enten støjer i form af EMC, eller mister sin evne (modsat denne situation, her slukker TV'et) som skyldes at fjernsynet enten slukker eller tænder.

En udskiftning af PSU kredsen kan løse problemet.
esbenc skrev:Fandt et andet forum, hvor der er en, der mener, det kan være, at TV'et søger efter opdateringer til kanalerne. Kan det gøre udslaget?

Hælder mest til det må være et software problem, da det er sket så få gange. Jeg vil lige teste alt igennem og se, om det afhjælper "problemet".
Du skrev da i første indlæg, at de automatiske opdateringer var slået fra?
Af esbenc
Torben Rasmussen skrev:
esbenc skrev:Fandt et andet forum, hvor der er en, der mener, det kan være, at TV'et søger efter opdateringer til kanalerne. Kan det gøre udslaget?

Du skrev da i første indlæg, at de automatiske opdateringer var slået fra?
Ja men er det ikke Firmware opdateringerne man slår fra?

Jeg er ikke lige klar over om der er andre opdateringer man kan slå fra
Brugeravatar
Af RockMedØerne
På nogen tv modeller kan man også slå en auto kanal opdatering til eller fra og det er den som kan gribe forstyrrende ind, specielt hvis signalet er lidt ustabilt noget af tiden !
Af esbenc
Lige en update: Her til morget omkring kl. 06:00 tændte logoet op igen, samme lyd som om tv'et starter. Skærmen var slukket. Ca. 1 min efter lukkede det ned igen.

Det har det gjort på det tidspunkt før. Ligner en opdatering af en art?...
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Ja, det er den typiske opførsel hvis TV'et opdaterer kanallisten.