Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Volander
Hej

Jeg står og skal have nyt fjernsyn og har set lidt på dette:
http://www.samsung.com/dk/products/tv/l ... ifications
Men det er vidst ved at gå af markedet.
Så skal have et i stil med det, gerne bedre til omtrænt samme penge.
Prisen på det er omkring 6-7K alt efter hvor du køber det.

Skal bruge det til alm fjernsyns brug + DVD og evt tilkobling af computer/bærbar og Xbox/PS3. Der udover må det jo gerne se godt ud :D Derfor har jeg mest set på Samsung da jeg synes de har det flotteste design.

Så det skal kunne lidt af det hvert.

Hvis i har nogle forslag til andre mærke må i gerne komme med dem, men helst vil jeg gerne holde det i samsung.

Tak på forhånd !
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
S serien ligger under R serien, så det Tv du linker til i andet indlæg, er ikke det der går ind og erstatter R71. Der kommer i stedet en ny R8 serie, som skulle komme på et tidpunkt i april - sikkert først med levering i starten af maj.

I prisklassen vil jeg anbefale dig at kigge på Toshibas Tv også. Vi er enige om, at Samsungs Tv er utrolig flotte, men jeg mener på den anden side, at du får en del mere billede for pengene i et Toshiba. Kig eventuelt på den nye C3030D serie, som er omtalt i en af nyhederne på forsiden.
Af Volander
nu ved jeg jo ikke satans meget om det (derfor jeg spørger her).

Men det i 2. inlæg har bedre kontrast og andre features som r71 ikke har.

Det skal heller ikke være magen til. men er det ikke lige så godt hvis ikke bedre ? Spørger fordi jeg ikke ved det !
Af Hdm
Vil bare sige at S81 højst sandsynlig er parallel-importeret, da Samsung ikke har produceret disse skærme til DK, men til Tyskland, Østrig mm. De virker sandsynligt i DK, men du må nok se bort fra enkelte funktioner. On-screen-menuen understøtter ikke dansk, og brugsanvisningen vil heller ikke findes på dansk. Ved også at det er et faktum, at flere producenter ikke yder support og service på varer der er parallel-importeret (f.eks IBM). Så Samsung i Dk vil ikke kunne være behjælpelige med dette produkt (det indgår heller ikke i deres produktsortiment).

Ellers vil jeg som Rasmus sige at, deres nye R8 serie er på markedet. Den er begge modeller overlegne. Du har fokuseret på den Dynamiske Kontrast hvor R71 har 5000:1 og S81 har 7000:1 (ved godt shg har oplyst 8000:1, men dette er en fejl fra deres side). Her leverer R86 en Dynamisk Kontrast på 8000:1. Jeg venter selv på at jeg kan hente en LE-32/40R86W (altså i hvid), prisen på R86 vil ligge på ca. 8000,- kr. (for en 32").

Men hvis du stadig er opsat på at skaffe en S81, så kan det muligvis betale sig at bestille den på en tysk hjemmeside, her er prisen lidt over 4000,- kr. Jeg har hørt om flere der har bestilt hjem fra tyske hjemmesider, så det skulle gerne kunne betale sig.

Håber du kan bruge det til noget.