Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af TroelsV
Hej alle. Jeg har lige købt et panasonic st60. og jeg ser desværre en masse slør i billedet. det er især når jeg streamer netflix. Dette (slør) sker ved hurtige panoreringer af billedet. som regel, hvis der lige har været et stillestående billede (scene) og der kommer en hurtig bevægelse, er denne meget sløret, eller hvad man nu siger, det er ret tydeligt og irriterende. jeg har sat alle indstillinger efter flatpanels guide af st60.
og når jeg så ser film via min laptop, har jeg en linie på ca 7 cm af skærmen over den nederste sorte bjælke som slører meget. og det er lidt på samme måde. og især i action sekvenser og hurtige panoreringer.
Håber der er nogen som kender til det, og kan hjælpe!

TroelsV
Af o27
Har du skiftet billedindstilling fra normal/dynamisk til fx biograf?

Det fandt jeg ud af ret hurtigt har en stor indvirken og har ikke oplevet problemer med panoreringer siden.
Af Trump
"Sløringen" ved hurtige bevægelser er 50hz fejlen som Panasonic plasma har været kendt for have i tidligere generationer, og som eftersigende skulle være fixet nu på de dyrere modeller, men desværre ikke ST60.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Trump: Det kan godt være 50 Hz fejlen Troels ser, men ud fra Troels' beskrivelse synes jeg bare ikke det lyder sådan.

Kan du evt. fange effekten på kamera, Troels?
Af TroelsV
Jeg har prøvet at slå intelligent frame creation til maksimum. før var det slået fra. det ser ud til at have hjulpet meget. alt sløret er stort set væk nu. er der nogle hager ved at den står på maksimum? jeg bruger true cinema. syntes dynamisk er alt for lys. og det gør ingen forskel mht sløret.