Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hejsa folkens!

Først og fremmest vil jeg lige undskylde at jeg meget lidt forstand har på tv generelt.

Lige nu køre jeg med et af de første plasma tv som samsung lancerede tilbage i herrens år og nu da tv signalet er blevet skiftet skal jeg ud og have mig et nyt tv.

Jeg har kæmpet længe med fruen for at få "lov" til at købe mig et nyt da vi ikke helt er på bølge længde om det nu er SÅ vigtigt at kunne se alle superliga kampene i fjerneren ;)

Men vi er nu endelige blevet enige om at købe et nyt og det må koste 4.000KR Bob.

Det er jo ikke en hulens masse penge, men efter den kamp må jeg hellere tage mig til takke, det er hårdt at være under pisken :P

Min nuværende oldsag er en 45" så hut jeg visker og af samme årsag ville jeg gerne have en i omkring den størrelse igen.

Jeg skal bruge det nye tv til at spille Xbox, se tv og film. 3D er for mig helt ligegyldigt men den må meget gerne have WIFI således at jeg kan streame film, men billede kvaliteten er selvfølgelig første prioritet og jeg er indforstået med at man med 4000 bananer ikke kan købe hele kongeriget.

Er der nogle af jer mere TV kyndige der kan anbefale mig et godt tv til pengene?

Jeg takker og bukker på forhånd!
Tak for linket!

Den ser sgu fin ud, men kan se at den køre 720P og ikke 1080P.

Da den nye Xbox kommer til at køre 1080P vil det være brand ærgeligt at den ikke kunne understøttes af mit "nye" tv!

Var også lige inde og undersøge størrelsen på min, ja altså tv´et! :P Den er 42" og ikke 45" som jeg tidligere gik ud fra (Den ser bare meget stor ud) men det er måske pga. den brede kant rundt om skærmen.

Jeg har kigget på de her kandidater, har aldrig før hørt om Thomson. Det i sig selv burde måske være en advarsel, men på papir ser den fin ud.

Måske nogle af jer har mere kendskab til dem?

http://www.elgiganten.dk/product/tv-rad ... 46pfl4208t

http://www.elgiganten.dk/product/tv-rad ... d-tv-hvidt
Nu er aftenen så brugt på at søge nettet tyndt, jeg har fundet disse fire tv.

De ligger alle inden for den acceptable prisklasse og jeg er klar over at det er i den billige ende ;)

Men hvilket af disse tv kan i anbefale, baseret på billede kvaliteten.

Den skal bruges til

1. At se Film/Fodbold og Tv.

2. Spille Konsol spil (uden en helt masse hakken)

Jeg tager selvfølgelig ud og kigger på dem imorgen, men det ville være rart med jeres holdninger/meninger i bagagen inden jeg drager ud til "Eksperterne" hos Bilka og Elgiganten ;)

1. Panasonic 42" LED-TV TX-L42E6YK

http://www.bilka.dk/elektronik/tv-foto- ... Size:46_42

2. Philips 46" Smart LED-TV 46PFL4208T

http://www.elgiganten.dk/product/tv-rad ... 46pfl4208t

3. Samsung 46" LED-TV UE46F5005

http://www.bilka.dk/elektronik/tv-foto- ... Size:46_42

4.Thomson 46" Full HD Smart LED-TV

http://www.elgiganten.dk/product/tv-rad ... d-tv-hvidt
Tag Panny (B

En overbevisende pakke når du tager højde for flere parametere (pris, sortniveau, billedekvalitet (ansigtstoner og farvesammensætning), samlekvalitet)..

Dyrt?

Måske...Men kvalitet koster..

Pungen siger :(( måske :s

Men efter en god kalibrering/indstilling bliver du :) og 8)
Tak for rådet. :)

Jeg var idag ude i forretningerne. Jeg kiggede på de overnævnte modeller samt de andre i samme prisleje og kunne konstatere at Philips 46" Smart LED-TV 46PFL4208T var det bedste valg baseret på først og fremmest billede kvalitet, herefter dens smart brugerflade som var overraskende responsiv og smart til prisen og ikke mindst størrelsen.

"Eksperten" i Elgiganten forsøgte ellers med næb og kløer at overbevise mig om at skærmen slet ikke ville fungere til mine behov (Fodbold, Film, Xbox) Da den reelt set kun var 50HZ og derfor ville give et dårligt billede samt lag i mine spil. Han anbefalede mig istedet grundig og plasma skærm af anden herkomst.

Jeg tog dog chancen da skærmen var rigtig fin og med 14 dages returret. Det viste sig at være den rigtige beslutning for skærmen er virkelig knivskarp, den har nogle gode kontraster og der er absolut intet problem med at skulle hverken se fodbold eller spille fodbold på min Xbox.

Er fuldt ud tilfreds med mit køb og føler at jeg har fået en rigtig fin skærm til meget små penge (4666kr med nyt antenne kabel)

Så hvis der sidder andre derude og kigger på denne skærm, kan i roligt tage den med hjem ;)

Tak for de gode råd!

Mvh

Lasse
lassep. skrev:Tak for rådet. :)

Jeg var idag ude i forretningerne. Jeg kiggede på de overnævnte modeller samt de andre i samme prisleje og kunne konstatere at Philips 46" Smart LED-TV 46PFL4208T var det bedste valg baseret på først og fremmest billede kvalitet, herefter dens smart brugerflade som var overraskende responsiv og smart til prisen og ikke mindst størrelsen.

"Eksperten" i Elgiganten forsøgte ellers med næb og kløer at overbevise mig om at skærmen slet ikke ville fungere til mine behov (Fodbold, Film, Xbox) Da den reelt set kun var 50HZ og derfor ville give et dårligt billede samt lag i mine spil. Han anbefalede mig istedet grundig og plasma skærm af anden herkomst.

Jeg tog dog chancen da skærmen var rigtig fin og med 14 dages returret. Det viste sig at være den rigtige beslutning for skærmen er virkelig knivskarp, den har nogle gode kontraster og der er absolut intet problem med at skulle hverken se fodbold eller spille fodbold på min Xbox.

Er fuldt ud tilfreds med mit køb og føler at jeg har fået en rigtig fin skærm til meget små penge (4666kr med nyt antenne kabel)

Så hvis der sidder andre derude og kigger på denne skærm, kan i roligt tage den med hjem ;)

Tak for de gode råd!

Mvh

Lasse

Det er da godt du er tilfreds med dit køb lasse :-)

Men netop det tv er der blevet holdt fifa aften med på jobbet og det kan ikke helt følge med, der er sonyen bedre på det punkt og hvis sælgeren har sagt du skal bruge 100hz til spil, så er det helt forkert. Der handler det om inputlag og hvor gode de er der.

Du har sikkert sat tv'et på levende eller naturlig ikke? :-)
Hej

Jeg er også ude efter et godt tv til prisen, hvor jeg kigger efter tv i størrelse 46" eller større.
max-pris er 4000 måske 4500 hvis det rigtige køb virkelig sidder i skabet.

Tv'et er primært til at se fodbold på, derudover spille PS3.
Billedet er vigtigst, da jeg har højttalere i forvejen. 3D og smart er underordnet.

Elgiganten kører i denne uge dette tilbud:
http://www.elgiganten.dk/product/tv-rad ... -ue46f5305

Er det tv'et der opfylder mine krav bedst?

/Jeppe
jones31 skrev:

Tak for de gode råd!

Mvh

Lasse

Men netop det tv er der blevet holdt fifa aften med på jobbet og det kan ikke helt følge med, der er sonyen bedre på det punkt og hvis sælgeren har sagt du skal bruge 100hz til spil, så er det helt forkert. Der handler det om inputlag og hvor gode de er der.

Hejsan ;)

Først og fremmest vil jeg lige pointere at dette tv ikke længere er på tilbud hos Elgiganten. Det koster nu 7.000kr og til den pris er jeg ret sikker på man kan få noget der er bedre.

Finder man det dog på tilbud til under 5.000kr er jeg stadig overbevist om at det er et godt køb.

Det sagt. Så er jeg hærdet nørd som absolut ikke tåler nogen form for "Lag" eller anden kvalitets forringelser i mine spil. Jeg kom selv fra et ældre plasma TV så måske er det derfor jeg ikke finder forringelsen i oplevelsen, men jeg kan ikke sætte en finger på hvad der skulle være i vejen med dette tv i forbindelse med spil.

Jeg oplever ingen ghosting, hakken eller lag og billedet ser flot og skarpt ud.

Helt korrekt så havde jeg billedet indstillet på Live den første dag. Det blev dog ændret efter at have fin-indstillet tvet. Hvilket også har givet et bedre billede syntes jeg. Men det er vel hvad man kan forvente ;)

I det prisleje jeg kiggede efter 4.000-4.500kr kan jeg som almindelig forbruger kun stille mig ganske tilfreds. Det har levet helt op til mine forventninger og personlig syntes jeg at have gjort et røverkøb.
lassep. skrev:
jones31 skrev:

Tak for de gode råd!

Mvh

Lasse

Hejsan ;)

Først og fremmest vil jeg lige pointere at dette tv ikke længere er på tilbud hos Elgiganten. Det koster nu 7.000kr og til den pris er jeg ret sikker på man kan få noget der er bedre.

Finder man det dog på tilbud til under 5.000kr er jeg stadig overbevist om at det er et godt køb.

Det sagt. Så er jeg hærdet nørd som absolut ikke tåler nogen form for "Lag" eller anden kvalitets forringelser i mine spil. Jeg kom selv fra et ældre plasma TV så måske er det derfor jeg ikke finder forringelsen i oplevelsen, men jeg kan ikke sætte en finger på hvad der skulle være i vejen med dette tv i forbindelse med spil.

Jeg oplever ingen ghosting, hakken eller lag og billedet ser flot og skarpt ud.

Helt korrekt så havde jeg billedet indstillet på Live den første dag. Det blev dog ændret efter at have fin-indstillet tvet. Hvilket også har givet et bedre billede syntes jeg. Men det er vel hvad man kan forvente ;)

I det prisleje jeg kiggede efter 4.000-4.500kr kan jeg som almindelig forbruger kun stille mig ganske tilfreds. Det har levet helt op til mine forventninger og personlig syntes jeg at have gjort et røverkøb.

Som sagt lasse, det vigtigste er du er tilfreds, så kan det være ligemeget hvad vi andre mener :-)
Af Supergris
Torben Rasmussen skrev:Du kan få sådan en fætter her:
http://www.pricerunner.dk/pl/2-2876907/ ... ign-Priser

Jeg tror faktisk det nævnte tv, er det bedste bud i prisklassen. Jeg har det selv, og det er noget sludder, at det ikke understøtter 1080p. Det er blot opløsningen, der er mindre, men det skalerer jo helt sig selv.
Jeg har spillet timevis af konsolspil på det, og set masser af sport. Kvaliteten er rigtig fin, og bedre end de LCDére, jeg har testet i samme prisklasse...
Af lassep.
Supergris skrev:
Torben Rasmussen skrev:Du kan få sådan en fætter her:
http://www.pricerunner.dk/pl/2-2876907/ ... ign-Priser

Jeg tror faktisk det nævnte tv, er det bedste bud i prisklassen. Jeg har det selv, og det er noget sludder, at det ikke understøtter 1080p. Det er blot opløsningen, der er mindre, men det skalerer jo helt sig selv.
Jeg har spillet timevis af konsolspil på det, og set masser af sport. Kvaliteten er rigtig fin, og bedre end de LCDére, jeg har testet i samme prisklasse...

Det plasma tv jeg havde før var også 720P og understøttede kun 720p samt 1080i og ikke 1080P. Det har ikke noget betydning for om du kan spille konsol spil på tvet. Men det har noget at sige med kvaliteten af spillets grafik. Desto højere resolution desto bedre grafik. Jeg kan se en markant forskel fra mit gamle tvs 720p til mit nye tvs 1080P.

Det var derfor jeg afskrev det henviste tv og ikke fordi man slet ikke kan spille på det :)
jones31 skrev:Tag sony kdl42w654asae i stedet er på tilbud fra mandag til 3999,- efter min mening det med bedst billed faktisk rigtig pænt design.
Har du selv et 42w654 ? Og ved du om det er et godt tv at se fodbold ?