Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Købte med store forventninger ST60Y på tilbud til 5k efter købsanbefalingen herinde fra. Der er dog opstået nogle problemer og efter lidt korrespondence med komplett omkring returneringen, er jeg blevet så paranoid at jeg egentlig mere har lyst til desperat at forsøge at finde en forklaring/løsning selv før jeg indsender det. Det tiltaler mig heller ikke at skulle slæbe en enorm 24 kgs pakke 2 km gennem Århus midtby for at få den afleveret på posthuset.

- Det mest graverende er nok TVets præstation med en PS3 tilknyttet. Var klar over at TVet havde lidt input lag men de problemer jeg har med det, går langt udover det. Både i FIFA 13 og FIFA 14 demoen, oplever jeg slemt visuel lag, hvilket især bliver tydeligt ved dødbolde, hvor spillerne nærmest hakker henover banen. Har sat game mode til og deaktiveret overscan, men dette har ikke haft nogen effekt. I modsætningen til de andre problemer jeg har, er dette på ingen måde noget jeg kan vende mig til. 13eren har kørt fint på mit trofaste Panasonic PX80.

- Billedet virker som om det hakker ved panoreringer og hurtige action-sekvenser, når jeg set film/serier og jeg synes flere gange jeg har spottet pixelslør, dette er endda sket på DR3 i et afsnit af Family Guy men det kører dog for det meste upåklageligt når det er TV-signal. Problemerne har både været der gennem viaplay over HDMI (er app'en generelt helt ubrugelig på smart tv?), hvor jeg lidt antager at begrænsningen ligger på Viaplays side, samt over HDMI fra laptoppen og gennem en ekstern HDD tilsluttet via USB. Jeg vender mig for det meste til det efter noget tid men det er generende i starten, men det var bestemt ikke det jeg regnede med, slet ikke når jeg på intet tidspunkt har haft dette problem på mit PX80.

Sport over viaplay er heller ikke ligefrem et kønt syn, men det er nok igen viaplay.

Grunden til dette indlæg er egentlig at få afklaret hvorvidt jeg bare har haft for høje forventninger og dette er standard eller om TV'et har fejl. Derudover vil jeg høre om det måske er mig der har overset nogle indstillingerne, der kunne forbedre nogle af disse problemer.

Håber i kan hjælpe.
Af skodko
Jeg har prøvet dem ja, desværre uden held.
Hej

Jeg har selv ST60Y og jeg har ingen af disse problemer. Jeg spiller en del PS3 deriblandt også fifa 13, og jeg kan ikke mærke inputlag og slet ikke på den måde du beskriver det.

Jeg bruger d-nice og cnet indstillinger, med gamemode slået til.

Ved tv-kigning står tv'et rigtig godt især HD kanalerne ( intet slør ). Så det lyder lidt som om du har fået en DOA model.

angående det her:
Det tiltaler mig heller ikke at skulle slæbe en enorm 24 kgs pakke 2 km gennem Århus midtby for at få den afleveret på posthuset.

Hvis jeg ikke tage helt fejl, så er det ikke dig, men sælger der skal sørge for at det bliver hentet på din adresse ( står i købeloven hvis jeg husker korrekt )

http://www.forbrug.dk/Artikler/Dine-ret ... 834FBBFD5B
De billedmæssige problemer du beskriver har jeg ingenlunde set på de to 65" eksemplarer jeg har set. Syntes derimod de har vist billedkvalitet helt i top og langt langt bedre end px80 som jeg også har erfaring med...
Jeg har ikke prøvet at game på st60
gdane81 skrev:angående det her:
Det tiltaler mig heller ikke at skulle slæbe en enorm 24 kgs pakke 2 km gennem Århus midtby for at få den afleveret på posthuset.

Hvis jeg ikke tage helt fejl, så er det ikke dig, men sælger der skal sørge for at det bliver hentet på din adresse ( står i købeloven hvis jeg husker korrekt )

Hvis du reklamerer over en vare skal du ikke selv sørge for transport. Hvis du vil returnere den, så skal du.
Torben Rasmussen skrev:
gdane81 skrev:angående det her:

Hvis du reklamerer over en vare skal du ikke selv sørge for transport. Hvis du vil returnere den, så skal du.
Maksimumsvægten for pakker (Postdanmark) er 20 kg for private.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Hvorfor quoter du mig? Mit svar ændrer sig ikke afhængigt af hvem du bruger som fragtmand...
gdane81 skrev:Hej

Jeg har selv ST60Y og jeg har ingen af disse problemer. Jeg spiller en del PS3 deriblandt også fifa 13, og jeg kan ikke mærke inputlag og slet ikke på den måde du beskriver det.

Jeg bruger d-nice og cnet indstillinger, med gamemode slået til.

Ved tv-kigning står tv'et rigtig godt især HD kanalerne ( intet slør ). Så det lyder lidt som om du har fået en DOA model.

angående det her:

Tror heller ikke umiddelbart at dette er relateret til input lag. Kunne du linke til de indstillinger du snakker om? Med hensyn til afhentelse af mit tv er jeg også ret forundret over at komplett åbenbart ikke har nogen aftale med UPS el. lign. Det virker usandsynligt. Er ikke klar over om det er fordi jeg fra starten af har slået fast at jeg ikke har nogen interesse i at få TVet til reperation.
Hej,

jeg er desværre ude for samme problemer. Købte TV'et på tilbud igår. Og den er gal på PS3.
Jeg vil bare høre om der er noget nyt. har du fået ændret indstillinger, fået byttet tv'et eller fået det repareret?

Mange Hilsner
Desværre ikke. Der var i mit tilfælde ikke den store hjælp at hente fra Komplett. Kunne ikke engang få at vide hvordan tilbagesendelse fungerede, da de åbenbart ikke har nogen aftaler med UPS og Postdanmark tilsyneladende ikke sender så store pakker. Desuden var jeg også i tvivl om hvorvidt min sag ville se ud når jeg modtager det, da jeg mistænker Komplett for at have sig dækket ind så det ikke er nok til at få penge for den dyre forsendelse det vil ende med at blive.

Der er umiddelbart ikke noget hjælp at hente fra Panasonic og en ansat med kontakt har også nævnt at det ikke er et problem de vægter højt. Hvis du kan få pengene tilbage for det, vil jeg anbefale dig at gøre det, da du også vil opleve lyd der er ude af sync når du livestreamer via HDMI.

Jeg havde simpelthen ikke tid eller energi til at gøre mere ud af, da jeg var presset med eksamener. Spiller PS3 på min 24" pc skærm i stedet og har bare lært at jeg ikke skal handle med Komplett og ikke skal stole på Flatpanels' købsanbefalinger.
skodbo skrev:
Jeg havde simpelthen ikke tid eller energi til at gøre mere ud af, da jeg var presset med eksamener. Spiller PS3 på min 24" pc skærm i stedet og har bare lært at jeg ikke skal handle med Komplett og ikke skal stole på Flatpanels' købsanbefalinger.
Er jo anbefalinger der gives fra Flatpanels og ikke påbud om køb - ens egen kritiske sans kommer vel også ind i billedet et eller andet sted ;;) Desuden gives der råd og anbefalinger fra mange brugere, hvilket Flatpanels vel ikke kan lastes for O_O

Man må desuden jo også selv sørge for, at ha tid og energi til at følge op på ens køb, hvis de skal have en chance for at blive en succes - der er altid risiko for fejl ved køb og det er ens eget ansvar at få fulgt op på :)
RockMedØerne skrev:skodbo skrev:
Er jo anbefalinger der gives fra Flatpanels og ikke påbud om køb - ens egen kritiske sans kommer vel også ind i billedet et eller andet sted ;;) Desuden gives der råd og anbefalinger fra mange brugere, hvilket Flatpanels vel ikke kan lastes for O_O

Man må desuden jo også selv sørge for, at ha tid og energi til at følge op på ens køb, hvis de skal have en chance for at blive en succes - der er altid risiko for fejl ved køb og det er ens eget ansvar at få fulgt op på :)

Det er jeg skam klar over og jeg bærer da også selv en del af ansvaret. Jeg mener dog også at det er forkert at anbefale en skærm til gaming, der er notorisk elendig til det. Jeg burde have været mere kritisk, men sidst jeg købte fladskærm, eksisterede problemet ikke (ihvertfald ikke med min eller nogen af de andre skærme fra den generation, som jeg har set) og jeg kunne ikke i min vildeste fantasi forestille mig at trenden var gået stik modsat af pc fladskærme, hvor man fokuserer på at mindske responstiden.

Jeg har skam skrevet til Komplett omkring 4-5 gange, hvor de enten har snakket uden om eller forsøgt at få mig til at påvise diverse ting over e-mail, som jeg simpelthen ikke kunne. Da jeg lader mig påvirke ufatteligt let af at blive behandlet som en tåbe (hvilket jeg jo så endte med at være), måtte jeg på et tidspunkt vælge om jeg prioriterede min uddannelse eller min fladskærm højest. Det blev min uddannelse. Ja det er mit ansvar at følge op på mit køb men man burde vel også kunne forvente et minimum af kundeservice fra Kompletts side.