Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Tobiglad
Hej kloge hoveder.
Jeg har lige købt et samsung f8005s igår for 13500. På vej i toget var der en mand som sagde til mig jeg skulle passe på og sørge for det passede til kabel tv.

Det undrede jeg mig over og nu har jeg ikke åbnet det før jeg for svar fra en med forstand på tv og fjernsyn.

Mit spørgsmål ligger i om jeg bare skal pakke det ud og at jeg ikke skal være bange for om der er noget forældet så det ikke kan bruges i langtid. Har også set der kommer 4K.

Hjælp en nervøs "ven" i nød.

Mvh
Brugeravatar
Af Hajric
Du kan rolig pakke det op. Kan ikke se hvad du skal passe på med. Måske har han hentydet til MPEG4 og DVB-C tuner, men med F8005S er du godt rustet.
Brugeravatar
Af RockMedØerne
Lyder som om du har mødt et "klogt hoved" der på et tidspunkt selv er gået galt i byen med hensyn til at købe tv - den slags "venlige" bemærkninger støder man af og til på, så man kender vel efterhånden typen O_O

Er bestemt ikke nogen grund til bekymring fra din side, er et fuldt ud tidsvarende tv, som du kan glæde dig over mange år frem, så skynd du dig bare at pakke det ud og nyd et fantastisk godt tv :) Go' fornøjelse med det :)
Af Tobiglad
Lige en sidste ting. Når jeg har brugt 13500 på dette tv. Er det så dumt at købe lige nu? eller skal jeg hellere vente til der kommer 4k? Og kan jeg overhovedet få en 55" 4k skærm til 13500 i nærliggende tid, for så kunne jeg jo vente ?
Brugeravatar
Af RockMedØerne
Synes det er det rigtige køb på nuværende tidspunkt :) For det første udsendes HD Tv stadig kun i 720p, så på den almindelige tv side, kan man slet ikke udnytte 4k endnu og der kommer også til at gå lang tid før det er tilfældet ! Er også knapt der findes 4k video materiale endnu, som kan afspilles på kommende afspillere og hva streaming angår er det først lige lykkedes at streame til private, så den side er også kun i sin spæde udvikling ! Desuden er 4k tv standarden helt ny og uafprøvet, så tv opgraderes stadig med bla. nyudviklede. Porte osv. - HDMI 2.0 standarden er kun lige blevet indført på de sidste nye 4k skærme, "ældre" modeller kører stadig med den gamle standard, så der er et stykke vej endnu - vil tro at der går et par år inden 4k er indarbejdet og klar til det brede marked :) Derimod hører det tv du har købt nu, til i den "færdigudviklede" ende, hvor de fleste børnesygdomme er et overstået kapitel og alt fungerer optimalt :) Går nok også 1-2 år inden 4k er nede i de samme priser - så alt i alt, må det siges at være et godt tidspunkt, for køb af HighEnd HD skærme i stil med F8005 modellen :)
Go' fornøjelse med dit nye tv - kører som en drøm :)