Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Karsteno
Jeg er faldet over følgende fladskærm til 3499 kr., men jeg kan ikke finde nogen anmeldelser af det ved søgning på Google (det er vist ret nyt?):

http://www.elgiganten.dk/product/tv-rad ... 42pfl4208t

Jeg fik det anbefalet af Philips' kundeservice (det skal man nok ikke lægge så meget i), men det ser ud til at være en klar udgrade ift. vores gamle tv, som også var en Philips-model, som blev anbefalet herinde (42PFL5405H), og som vi var tilfredse med.

Nogen der ved noget om billedkvaliteten på tv'et og evt. andre forhold, vi skal være opmærksomme på?

På forhånd mange tak!!
Af jones31
Det er et ok tv, men har dårlige betragtningsvinkler.

Billedmæssigt er Sony 6 og panas 6y bedre tv.
Af madst
men de to tv du nævner er jo også noget dyrere end 3500... så til den pris, der synes jeg nu det ser ud til at du får meget tv for pengene, hvis eller billede og lyd er godt
Af BrianH
madst skrev:men de to tv du nævner er jo også noget dyrere end 3500... så til den pris, der synes jeg nu det ser ud til at du får meget tv for pengene, hvis eller billede og lyd er godt
Panasonic 6y koster 3999,-
Billede og lyd bør være det man vurderer et tv på, så kender du ikke billede og lyd, kan du ikke synes man får meget for pengene...
Af jones31
madst skrev:men de to tv du nævner er jo også noget dyrere end 3500... så til den pris, der synes jeg nu det ser ud til at du får meget tv for pengene, hvis eller billede og lyd er godt
Nu koster panaen jo 3999 og Sony det samme fra mandag af.
Af lassep.
Har lige købt samme tv i 46"

Det er et super fint tv, smart funktionen er overraskende god og fungere i et rimeligt responsiv tempo.

Billedet er efter min mening helt på højde med langt dyere modeller, men det kræver dog at man indstiller det korrekt. Fra fabrikken er den indstillet helt af pommeren til.

Betragtnings vinklen er acceptabel dog uden at være noget at prale af.

Når man ser film i 1080p viser den virkeligt tændt og er meget imponeret af billedet.

Konsol spil og fodbold kampe klare den uden problemer på trods af at sælgeren prøvede på at overbevise mig om at det " ville sådan et billigt tv ikke kunne klare".

Alt i alt vil jeg ingen problemer have med at anbefale dette tv, dog skal i have i mente at jeg på ingen måder er nørd inden for feltet, men blot alm forbruger :)
Af madst
Tak for god info Lasse...

Jeg har fået mit tv byttet til dette, det ankommer på tirsdag. Ser frem til det. Håber at jeg er mere heldig med dette end det seneste som jeg kun havde problemer med.

Kan du kort fortælle hvilke indstillinger du har rodet med for at få det bedste billede?

Når du ser fodbold og spiller konsol, har du så slået CMR til? Eller er det bedre at slå det fra?

Det var nemlig netop med fodbold og konsol at mit nuværende tv klarede sig ad helvede til nemlig
Af lassep.
Jeg skal være dig svar skyldig, tror ikke der er en eneste indstilling jeg ikke har rodet med indtil videre. Det er dog lidt svært at finde frem til indstillingerne, bare lige for fremtidig brug så skal man trykke på home knappen -> indstillinger -> Billede.

Det lyder meget simpelt, men når man lige står med fjernbetjeningen er det ikke umiddelbart det første man tænker at trykke på.

Mht. CMR så har jeg det vist nok slået til som den står nu, du kan dog trykke på den røde menu knap for at få vist en demo af dit live signal med de forskellige effekter slået til og fra. Så derfra kan man selv bedømme om det er bedst med det til eller fra.

En af mine lidt mere TV kyndige kammerater rådede mig at jeg skulle hente en kalibrerings DVD som kan downloades gratis på nettet for at få indstillingerne helt spot on, så det vil jeg lige prøve her en af de kommende dage. Skal nok lige vende tilbage med en melding om det har nogen yderligere effekt ;)
Af jones31
lassep. skrev:Jeg skal være dig svar skyldig, tror ikke der er en eneste indstilling jeg ikke har rodet med indtil videre. Det er dog lidt svært at finde frem til indstillingerne, bare lige for fremtidig brug så skal man trykke på home knappen -> indstillinger -> Billede.

Det lyder meget simpelt, men når man lige står med fjernbetjeningen er det ikke umiddelbart det første man tænker at trykke på.

Mht. CMR så har jeg det vist nok slået til som den står nu, du kan dog trykke på den røde menu knap for at få vist en demo af dit live signal med de forskellige effekter slået til og fra. Så derfra kan man selv bedømme om det er bedst med det til eller fra.

En af mine lidt mere TV kyndige kammerater rådede mig at jeg skulle hente en kalibrerings DVD som kan downloades gratis på nettet for at få indstillingerne helt spot on, så det vil jeg lige prøve her en af de kommende dage. Skal nok lige vende tilbage med en melding om det har nogen yderligere effekt ;)
Den skal bare sættes ud fra bio mode og så slå alt kredsløb fra, du skal dog få det kalibreret med rigtig udstyr for 100% korrekt billed.

Husk og opdatere tv'et med den nyeste software fra deres hjemmeside af.
Af madst
Jeg har modtaget tvet i dag, og jeg er meget tilfreds indtil videre...

Jeg skal dog lige høre, kan man slå Perfect Motion Rate fra? Synes tit at jeg læser at man bør gøre det, men kan ikke se hvor man kan gøre det.
Af lassep.
madst skrev:Jeg har modtaget tvet i dag, og jeg er meget tilfreds indtil videre...

Jeg skal dog lige høre, kan man slå Perfect Motion Rate fra? Synes tit at jeg læser at man bør gøre det, men kan ikke se hvor man kan gøre det.

Du skal trykke på home knappen og indstillinger for at komme ind i de advancerede menuer :)