Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Come on man...ka du ikke selv kigge efter på Samsungs hjemmeside ?
Du har da lige fået et link med en vognstang O_O

Jo den kan godt væghænges og du kan evt. dække foden med et stykke papir, for at se hvordan den så ser ud O_O Altså foden på tv'et :D
Af Dreamcode
Hold da op, sikken en retorik. Så vidt jeg kan se, er der ingen billeder af tv' et uden bordstander i linket, så det kunne jo være, at modellen var en særlig "stå kun design variant", hvad ved jeg, men tak for oplysningen.

Ved nærmere granskning af linket, fandt jeg i specifikationer ud af, hvad tv'et vejer med og uden bordstander. Det besvarer dermed mit spørgsmål.
I specifikationerne under "Tilbehør" står der også:
Ultra Slim Wall Mount Supported Nej
Mini Wall Mount Supported Ja
Vesa Wall Mount Supported Ja
Så tv'et kan helt sikkert væghænges uden fod :)

Er en helt ny design variant af tv'et, som vi andre også må søge på for at finde oplysninger, fuldstændig på lige fod med dig :) Go' weekend og fornøjelse med at finde dit nye tv :)
Ja - det er en fastsat standard for skærm ophæng, som alle fabrikanter følger - gør at alle fabrikater af skærme og VESA vægophæng passer sammen - eks. At skruehuller sidder med en bestemt afstand på både skærme og vægophæng - f.eks 20x20cm på små skærme og 40x40cm på lidt større skærme - inden standarden blev fastlagt, havde hver fabrikant af skærme deres helt egen standard og det var jo selvsagt lidt rodet O_O
Ska ikke kunne sige hva der bringer tv'et tættest på væggen, om det er Samsungs eget mini wall mount, eller et eller andet VESA standard beslag - ved F8005 modellen er det den samme afstand, hva enten man bruger wire ophæng eller et Slim VESA beslag - der er afstanden minimum det der svarer til antenne kablets diameter, nemlig 7mm - så det må vist komme an på en prøve :)