Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Kvaaen
Hej alle.

Sidder her og kæmper en brav kamp.
Jeg har en stationær med et nvidia gt8800. 2 dvi output. Har en Sony w4000 med vga indgang. Har så købt en dvi/vga adapter.

Når jeg prøver at sætte det til kommer der intet billede frem på tv'et. Selvom pc'en har opdaget tv'et som et Sony tv. Jeg har kontrolleret tv'ets indgang med min bærbar og der fungere det fint med vga. Jeg kan dog ikke bruge bærbaren til dette da jeg bruger den til hjemme arbejde og tager den meget med rundt. Målet er en permanent løsning

Anw. Er det en indstilling jeg overser eller andet? Jeg har prøvet at sætte opløsningen i bund osv. Men no dice.

Hvad gør jeg galt?

På forhånd tak.

/anders
- ved ikke om det er netop dette der gør sig gældende her, men jeg prøver:

Du skal måske sætte dit grafikkort op til at køre i 2 skærms-mode, det vil sige at din PC kører som Main og dit TV kører som Klon - jeg mener du kan finde den setting inde i Geforce program-softwaren til Grafik-kortet.
Af Kvaaen
Dette har jeg prøvet nu. Det har ikke afhjulpet problemet. Der står stadig intet signal på skærmen :-/ Kan simpelthen ikke forstå hvorfor den ikke kan vise noget. Min computer kan uden problemer se tvet og hvilken model det er og sådan. Men den viser stadig intet signal på skærmen. Nogen som har flere idéer?

Please? :-/
Af egj1975
Til at prøve et eller andet så ville jeg se hvilken opløsning der er på din bærbar....og så sætte den stationer til den samme opløsning og se om det hjælper. Det er nemlig ikke sikkert at tv'et understøtter alle opløsninger og måske forsøger det grafikkort i pc'en at sende ud noget som tv ikke kan håndtere. Et forsøg værd :-)
Har du også prøvet at sætte opdaterings frekvensen til max 60hz på grafikkortet ?
Mange tv understøtter ikke højere opdaterings frekvens via VGA indgangen !
Prøv at sætte opløsningen til 640x480 til en start også :)