Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Dreamcode
Tusind tak for de mange (hurtige) svar. Mht. F8005 eller en større skærm end 46/47" ligger det lidt udenfor mit budget, der ender omkring de 8.000kr. Netop derfor er Elgigantens aktuelle tilbud på F7005, alternativt Pan et60 til samme pris interessante.

Efter jeres svar hælder jeg mest til min oprindelige ide: 46" F7005. I forhold til et60 lader det til, at den har bedre billede (VA panel) og bedre processor (quadcore), og i tillæg får man twin-tuner, kamera og 2 fjernbetjeninger. At det så har aktivt 3D - I har sikkert ret, at man ikke kommer til at bruge det så meget, og i så fald skulle det være i bedre kvalitet.

Min eneste bekymring er det med kompatibiliteten med smartphones og tablets. I Flatpanels præsentation af Samsungs modeller (under Artikler) står der, at deling af billeder mv. fra smartphones/tablets til tv-skærmen kan ske fra Samsung produkter. Hvem har ret - ovenstående besvarer eller Flatpanels?

Og hvis det er ovenstående besvarer: Hvilke specielle funktioner er det der refereres til, som ikke virker med ikke-Samsung tilbehør?
Af Dreamcode
Fandt måske selv svaret i testen af F8005: man kan downloade en app til iOs og Android produkter til at styre tv'et med. Tilbage mangler: hvad er det for specielle funktioner, der refereres til ovenfor, hvor der er begrænsninger?
De fleste funktioner virker efterhånden med forskellige apps på både Apple IOS og Android platforme - men f.eks. funktionen skærmspejling af hele skærmindholdet trådløst, fungerer kun på enheder som understøtter Allshare Cast - hvilket mig bekendt er forbeholdt Samsungs egne produkter indtil videre :) Man kan dog sagtens spejle både tv kanaler, video, lyd og billeder, bare ikke hele skærmbilledet fra mobilen - er den væsentligste forskel eller forhindring om man vil :) Dog findes der apps som kan spejle en hel Pc skærm f.eks. som også ka styre Pc'en via tv'ets fjernbetjening, så man kan komme om ved de fleste forhindringer ved hjælp af software og mon ikke de efterhånden dukker op til iPhones og Android baserede mobiler også :) Man blir faktisk overrasket over hvor meget der ka lade sig gøre efterhånden som man arbejder sig ind i det - go' fornøjelse med det ialtfald :)
Af Dreamcode
Tak for responsen.

Og vupti dukkede der lige et Expert katalog ind ad døren med et tilbud på Samsung ue46F8505 led-tv til 9.000kr!!! Der skulle vist kun være designet til forskel på 8505 og 8005.