Debat om digitale tv-kanaler, HDTV, tv-distributører og alt hvad der vedrører modtagelse af tv-signal

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej.

Jeg har et besynderligt problem, og ret kringlet problem, hvor jeg ikke rigtig kan lokatisere synderen...

Jeg har en Panasonic DMR-BWT720 tilsluttet et P42ST50. For små 14 dages tid siden stoppede min Optager med at ville optage programmer fra DR1 og DR3 (DR2 og andre kanaler optages der fint fra).

Man kan sagtens kode den til at optage på DR1 og DR3, og der er også fint signal på de to kanaler når man ser dem gennem optageren, men når man vil se det der blev optager der er bare nada...
Ikke noget med en halv times sort optagelse eller lign. Det program man har optaget er simpelthen ikke af finde i listen over optagelser. :o

Jeg har prøvet at optage DR1 & DR3 gennem TV'et tuner og ned på en extern HD, og det virker fint.

Jeg kan simpelthen ikke lure hvad hulen der er sket siden optageren ikke længere kan "gemmer" de optagelser den siger den optager på de to kanaler.

Her er hvad jeg har prøvet so far:

- Software update af TV og optager.
- Frisk kanalsøgning på TV og optager.

Mit optager modtager tv-signalet og er så forbundet til tv'et via et antennekabel og hdmi.

Nogle der har haft eller hørt om lignende problemer? :(
Er problemet det samme hvad enten det er en skemalagt optagelse eller noget man optager "on the fly"? Der har netop været lidt debat om optagelser fra LG's optagere på DR og TV2, hvor problemet lader til at relatere til tidsindstillingen i optageren, som skal sættes til manuel styring.
Torben Rasmussen skrev:Er problemet det samme hvad enten det er en skemalagt optagelse eller noget man optager "on the fly"? Der har netop været lidt debat om optagelser fra LG's optagere på DR og TV2, hvor problemet lader til at relatere til tidsindstillingen i optageren, som skal sættes til manuel styring.
For mit vedkommende er det ligegyldigt om det er en skemalagt programmering eller on the fly. Optageren lyser fint rødt i Rec1 og menuen så tv'et fortæller en at der optages, men der kommer bare ikke noget på harddisken. ;;)

Det er også ret problematisk at jeg ikke ved hos hvem fejlen kan ligge. Min TV-udbyder, DR, producenten af min optager eller noget helt fjerde.
Jeg har samme problem med min DMR-BWT720 optager. Den vil ikke optage DR1 (har ikke prøvet på DR3), men alle andre kanaler, kan det godt lade sig gøre at optage. Hvis jeg beder den om at optage "on the fly", kommer der en meddelelse om, at denne kanal er kodet, så jeg skal indsætte et CAM kort for at optage. Deenne fejl skete først i september måned. Jeg får vores signal via ComX net, og de kender ikke til problemet. Jeg har haft Danmarks Radio og TV på sagen, og DR fastholder, at der ikke er noget galt med deres signal. Jeg har fundet ud af, at DR sender deres signal via Canal Digital til ComX. Jeg skal tale med Canal Digital på mandag (30/9). DR og Comx har foreslået, at sætte min Harddisk optager tilbage til fabriksindstilling, men det hjalp heller ikke.
Jeg mener der er sket en fejlindkodning med det signal vi modtager fra enten DR, Canal Digital eller Comx. Jeg har indtil nu ikke nogen løsning! :((

Hilsen Georg
gberthelsen skrev:Jeg har samme problem med min DMR-BWT720 optager. Den vil ikke optage DR1 (har ikke prøvet på DR3), men alle andre kanaler, kan det godt lade sig gøre at optage. Hvis jeg beder den om at optage "on the fly", kommer der en meddelelse om, at denne kanal er kodet, så jeg skal indsætte et CAM kort for at optage. Deenne fejl skete først i september måned. Jeg får vores signal via ComX net, og de kender ikke til problemet. Jeg har haft Danmarks Radio og TV på sagen, og DR fastholder, at der ikke er noget galt med deres signal. Jeg har fundet ud af, at DR sender deres signal via Canal Digital til ComX. Jeg skal tale med Canal Digital på mandag (30/9). DR og Comx har foreslået, at sætte min Harddisk optager tilbage til fabriksindstilling, men det hjalp heller ikke.
Jeg mener der er sket en fejlindkodning med det signal vi modtager fra enten DR, Canal Digital eller Comx. Jeg har indtil nu ikke nogen løsning! :((

Hilsen Georg
Wow... Det er præcis som mit problem så.
Mit startede også en gang i starten af september.
På en måde rart at vide at andre med Comx har samme problem. Det giver lidt mere skyts når man skal råbe dem op.
Georg, jeg er meget interesseret i at høre hvordan det går med dit møde med canal digital.
Hvor ligger din boligforening? Min ligger i Brønshøj.

- Morten
Jeg har talt med Canal Digital i flere omgange, men de påstår, det ikke er dem, der ændre på signalet. Jeg har ringet til ComX igen, og de vil undersøge sagen. Jeg har ikke fået besked endnu, om de har fundet fejlen.

Det kunne være rart, hvis dem af jer der ComX som TV udbyder, at ringe til deres support, og fortælle om fejlen, da ComX siger, jeg er den eneste der har rappoteret om fejlen. Min bredbåndsforening ligger på Amager. Det kunne også være rart at vide, om denne fejl KUN findes på Panasonic DMR-BWTxxx harddisk optagerer, eller der er andre der oplever den samme fejl på andre mærker af optagerer.
Jeg vender tilbage, når jeg har hørt fra ComX.
Hilsen Georg
Af nauroa
Det må jeg hjem og teste efter arbejde!
Krydser fingre!
Tak for opdateringen.
Af nauroa
Jow så virker det sgu igen. Gad vide hvad ComX har haft kludret. ^^