Til snak, tips og diskussion om kalibrering af TV og monitors.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af SS1312
Først og fremmest vil jeg selvfølgelig beklage, såfremt følgende spørgsmål er stillet før, men har søgt og søgt og ikke haft held til at finde et svar, men håber en person herinde, kan svare på følgende:

Jeg har netop erhvervet mig et ekstra tv (Samsung 8005-serien) til min stue, så planen er nu at have 2 tv i samme rum. Jeg har en kabel-tv ordning via en antenneforening (fuld pakke hos Yousee + div. 'ekstrakanaler'), og har altså også en 'Yousee' boks som jeg hidtil har set tv via, på mit oprindelige tv (LG H5000-serien).

Mit spørgsmål går nu på følgende: Er det muligt at koble et ekstra tv på denne 'Yousee' boks ? (eks. via et 'antennefordeler'-stik eller lign.) Og hvis ja, er der så noget jeg bør være specielt opmærksom på ?

Mit eget gæt er at ja, det kan det godt, dog bliver jeg i tvivl da jeg tidligere har måttet købe et såkaldt 'tvillingkort' + 'kortlæser' til mit tv (Sony ) i soveværelset.

Ville være rigtig cool hvis en eller anden herinde vil være behjælpelig mht. dette spørgsmål, meget gerne med evt. beskrivelse og/eller link til hvad vedkommende i så fald anbefaler jeg skal købe, såfremt det er muligt.

Hvis ikke det er muligt, hvad vil vedkommende så i stedet anbefale at jeg gør, for at få fuldt udbytte af alle mine kanaler for mindst mulige penge ?

På forhånd tak for hjælpen og er ked af jeg er sådan en noob, at jeg er nødt til at belaste dette forum med et sådant spørgsmål. :(

P.S. Er med på at jeg skal sørge for at mine kabler osv. er 'dobbeltafskærmede/isolerede' osv. for ikke at blive påvirkede af div. former for interferens.