10 sep 2013, 10:14
Hej
Jeg har (vil gerne) lave et setup derhjemme hvor jeg har sat en lille forstærker jeg har hentet hjem fra USA med to højtalere til mit tv, og styre min lyd igennem tv'et. Forstærkeren er sat op så den tænder automatisk når der kommer lyd fra tv'et.
I mit nuværende setup har jeg:
- Forstærker Emotiva mini-X a-100 med stereohøjtalere tilsluttet.
- Panasonic P50G20
- Tilsluttet igennem Analog Audio Output kanalen på tv'et.
Problemet er at Panasonic tv'et ikke har Variabel Output Audio og at jeg derfor ikke kan anvende tv'ets fjernbetjening til at styre lyden på hele setuppet. Derfor tænker jeg på at udskifte tv'et.
Følgende er vigtigt for mig:
- Der SKAL være variabel output audio på tv'et, der skal komme ud af enten en analog output udgang eller digital output udgang (som jeg så sætter en D/A converter til). Lyden må ikke komme ud af jack-stick som eneste mulighed, da kvaliteten er for dårlig.
- TV'et skal være mindst 50".
Følgende er ikke så vigtigt for mig:
- 3D (selvom de fleste high end tv'er efterhånden har det).
Jeg har efterhånden kogt det ned til at det kun er Sony, der understøtter variabel output audio, men hvis der er nogle der har erfaring med LG og samsung på dette område ville det være en god hjælp.
Så indtil videre er de to tv'er jeg kigger på:
- Sony W 55".
- Sony R 50" eller 60".
(http://store.sony.com/c/TVs-LED-LCD-3D- ... elevisions)
Hvad er forskellene på de to serier? Og en der ved hvad forskellen på Edge og Dynamic Edge backlight er i praksis?
- Tak for hjælpen
Jeg har (vil gerne) lave et setup derhjemme hvor jeg har sat en lille forstærker jeg har hentet hjem fra USA med to højtalere til mit tv, og styre min lyd igennem tv'et. Forstærkeren er sat op så den tænder automatisk når der kommer lyd fra tv'et.
I mit nuværende setup har jeg:
- Forstærker Emotiva mini-X a-100 med stereohøjtalere tilsluttet.
- Panasonic P50G20
- Tilsluttet igennem Analog Audio Output kanalen på tv'et.
Problemet er at Panasonic tv'et ikke har Variabel Output Audio og at jeg derfor ikke kan anvende tv'ets fjernbetjening til at styre lyden på hele setuppet. Derfor tænker jeg på at udskifte tv'et.
Følgende er vigtigt for mig:
- Der SKAL være variabel output audio på tv'et, der skal komme ud af enten en analog output udgang eller digital output udgang (som jeg så sætter en D/A converter til). Lyden må ikke komme ud af jack-stick som eneste mulighed, da kvaliteten er for dårlig.
- TV'et skal være mindst 50".
Følgende er ikke så vigtigt for mig:
- 3D (selvom de fleste high end tv'er efterhånden har det).
Jeg har efterhånden kogt det ned til at det kun er Sony, der understøtter variabel output audio, men hvis der er nogle der har erfaring med LG og samsung på dette område ville det være en god hjælp.
Så indtil videre er de to tv'er jeg kigger på:
- Sony W 55".
- Sony R 50" eller 60".
(http://store.sony.com/c/TVs-LED-LCD-3D- ... elevisions)
Hvad er forskellene på de to serier? Og en der ved hvad forskellen på Edge og Dynamic Edge backlight er i praksis?
- Tak for hjælpen