Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Jeg har kikket på et tv i 46-47" klassen og faldt over et tilbud på samsung f7005 i elgiganten til 7888kr hvilket lyder som et godt tilbud. En medarbejder derinde gav mig ligeledes et tilbud på et panasonic ET60Y 47" til 9000kr. Jeg ville derfor høre jer om de 1100 kr ekstra for panasonic er det værd?
Af Cluasen
Nej, det burde være omvendt med prisen efter min mening!
Kan ikke rigtigt se noget som skulle kunne retfærdiggøre et køb af ET60 frem for F7005! Og slet ikke når Samsungen er billigere!
adamtulinius skrev:
J.H. skrev:...men overvej om du ikke hellere vil op i skærmstørrelse. 46" er altså i underkanten :)
Ja, vi ved alle sammen bedre mht. hvor stor skærm der skal hænge i andres stuer. :P
Hvad mener du?
J.H. skrev:Hvad mener du?
Jeg prøvede, på en pæn måde, at sige følgende:
Når vi ikke kender grunden til at spørgeren er interesseret i 46" er det ret fjollet at fortælle ham at 46" er for småt. Dybest set ved du ikke om 46" passer lige mellem to møbler i stuen, eller om 46" i forvejen er ganske stort med sofaen stående 1m fra skærmen, om budgettet i forvejen er trukket tyndt på at få en 46", og en million andre ting.

Etc.
Pelikan skrev:Jeg har kikket på et tv i 46-47" klassen og faldt over et tilbud på samsung f7005 i elgiganten til 7888kr hvilket lyder som et godt tilbud. En medarbejder derinde gav mig ligeledes et tilbud på et panasonic ET60Y 47" til 9000kr. Jeg ville derfor høre jer om de 1100 kr ekstra for panasonic er det værd?
Her er ST60, der er en storebror til ET60 (hvis jeg ikke husker meget galt), til 7999,-:
http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=776231
(Hvis du gerne vil handle i en fysisk butik har Hi-Fi klubben ST60 til samme pris som komplett.dk.)
adamtulinius skrev:
Når vi ikke kender grunden til at spørgeren er interesseret i 46" er det ret fjollet at fortælle ham at 46" er for småt. Dybest set ved du ikke om 46" passer lige mellem to møbler i stuen, eller om 46" i forvejen er ganske stort med sofaen stående 1m fra skærmen, om budgettet i forvejen er trukket tyndt på at få en 46", og en million andre ting.

Etc.
- næ, det du egentligt gjorde var, på en "uheldig måde", at latterliggøre andres velmenende råd om at 46" lynhurtigt føles småt, når det først hænger på væggen......
.......og hvem kender du som stiller en sofa én meter fra TV'et...?....
adamtulinius skrev:

Etc.
Nej, men så er det jo godt at du netop har oprettet dig på forummet, så du har mulighed for at negligere det faktum, at rigtig mange kommer til at købe for småt og efterfølgende fortryder.
Bemærk iøvrigt at jeg skriver overveje hvilket af de fleste andre end dig, blot bliver betragtet som et input man frit kan vælge om man vil have med i beslutningen.
Skulle TS have særlige årsager til specifikt at gå efter 46/47" har han jo så muligheden for at komme med supplerende oplysninger.
adamtulinius skrev:
Pelikan skrev:Jeg har kikket på et tv i 46-47" klassen og faldt over et tilbud på samsung f7005 i elgiganten til 7888kr hvilket lyder som et godt tilbud. En medarbejder derinde gav mig ligeledes et tilbud på et panasonic ET60Y 47" til 9000kr. Jeg ville derfor høre jer om de 1100 kr ekstra for panasonic er det værd?
Her er ST60, der er en storebror til ET60 (hvis jeg ikke husker meget galt), til 7999,-:
http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=776231
(Hvis du gerne vil handle i en fysisk butik har Hi-Fi klubben ST60 til samme pris som komplett.dk.)
ST og ET er iøvrigt to forskellige teknologier, idet ST er en plasma-skærm, hvor ET er led, så storebror er en forfejlet benævnelse.
Modellen over ET hedder FT.
J.H. skrev:ST og ET er iøvrigt to forskellige teknologier, idet ST er en plasma-skærm, hvor ET er led, så storebror er en forfejlet benævnelse.
Modellen over ET hedder FT.
Snarere end blot at være "storebror" til ET60 er ST60 'Big Daddy', hvad angår billedkvalitet 8)
J.H. skrev: Nej, men så er det jo godt at du netop har oprettet dig på forummet, så du har mulighed for at negligere det faktum, at rigtig mange kommer til at købe for småt og efterfølgende fortryder.
Bemærk iøvrigt at jeg skriver overveje hvilket af de fleste andre end dig, blot bliver betragtet som et input man frit kan vælge om man vil have med i beslutningen.
Skulle TS have særlige årsager til specifikt at gå efter 46/47" har han jo så muligheden for at komme med supplerende oplysninger.
Jeg oprettede mig fordi der blev sagt noget sludder omkring DNS i en anden tråd fra intet mindre end en moderator, men jeg skal huske til en anden gang at holde kæft i nogle måneder efter jeg har oprettet en bruger et sted. Tak for den fine velkomst, der fuldstændig ignorerer at jeg har strøget smileys ud over det hele.

Manden siger han er interesseret i 46", så hvorfor fanden kan man ikke bare lade det være ved det? Jeg prøver at påpege at der kan være tusinde årsager til det skal være 46", but who the **** cares. Hvorfor skal han forsvare at han gerne vil have 46"? Man kunne også have kommet med et bud på en 55" skærm i samme prisleje (samsung UE55f6475 lander forøvrigt deromkring) hvis man endeligt ville.
adamtulinius skrev:
J.H. skrev: Nej, men så er det jo godt at du netop har oprettet dig på forummet, så du har mulighed for at negligere det faktum, at rigtig mange kommer til at købe for småt og efterfølgende fortryder.
Jeg oprettede mig fordi der blev sagt noget sludder omkring DNS i en anden tråd fra intet mindre end en moderator, men jeg skal huske til en anden gang at holde kæft i nogle måneder efter jeg har oprettet en bruger et sted. Tak for den fine velkomst, der fuldstændig ignorerer at jeg har strøget smileys ud over det hele.

Manden siger han er interesseret i 46", så hvorfor fanden kan man ikke bare lade det være ved det? Jeg prøver at påpege at der kan være tusinde årsager til det skal være 46", but who the **** cares. Hvorfor skal han forsvare at han gerne vil have 46"? Man kunne også have kommet med et bud på en 55" skærm i samme prisleje (samsung UE55f6475 lander forøvrigt deromkring) hvis man endeligt ville.
Du skal huske at undlade at spille smart og selv tak. Hvordan du kommer frem at din ene malplacerede smiley er det samme som at du har "strøet smileys udover det hele" kan du vidst kun selv forstå og den kan du iøvrigt tage og stikke op hvor solen ikke skinner.