Debat af Smart TV, herunder platforme, apps, forbundne hjem og tjenester.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej

Mig og kæresten købte igår et Philips 46" LED-TV Model:46PFL4508T.
Jeg har intet kunne finde omkring test eller reviews af dette TV, men kiggede på det ude i Bilka, og synes billedekvaliteten og dens funktioner var gode nok til mig.

Jeg har ikke særlig meget teknisk forståelse, så er derfor jeg ville høre jer herinde omkring det. Jeg gav 4999,- hvilket er den billigste pris af dette TV jeg kunne finde online.
Så jeg kunne godt tænke mig at høre jeres vurdering af dette TV, hvis i kender til det.
Udfra alle de TV'er som jeg har kigget på fra prisklassen mellem 3500-5000 synes jeg nu dette TV er det bedste jeg har fundet. 200 hz, hvoraf de fleste jeg har kigget på er på 50 hz, med et par enkelte på 100 hz. Og der er kun 3-4 TV'er til prisen som jeg har fundet med Smart-TV i, og denne model er også det eneste TV med 3D, som jeg har fundet til prisen.

Jeg har kigget på de andre, og set billedekvaliteten, og dette her havde langt den bedste kvalitet. Men ville bare gerne have læst om der var nogle goder/fejl i denne model kontra andre TV i den klasse.
I forlængelse af DavidHimself...

Du kan heller ikke "se" billedkvaliteten (læs: "jeg har kigget og set billedkvaliteten").

Men hvis DU er glad, er det selvfølgelig det vigtigste :)
orm08 skrev:
edinger skrev:I forlængelse af DavidHimself...

Du kan heller ikke "se" billedkvaliteten
OK, skal man så føle billedkvaliteten :D
Jeg er ret sikker på, at du udmærket ved, hvad der menes.

Det er dog naturligvis tilladt at lave sjov alligevel.
DavidHimself skrev:200Hz PMR, er dog vist en "100Hz funktion" (100+100)...
Der ud over er hertz-funktionerne, ikke noget at gå efter i sig selv. De siger, cirka lige så meget om billedkvalitet som farven på foden :)
Det er stadig 50 Hz pmr har ingenting med Hz og gøre det er målt på billedkvalitet.
Du skal op i 6 serie før det er 100 Hz.
Synes bare mange af de TV'er inden for denne prisklasse har et noget sløret billede, og så køre de ikke flydende, da de "hakker" i det. Hvor det TV jeg har købt har et flot og skarp billede, efter min mening, samt det køre flydende.
Jeg er helt enig, det er det vigtigste. Men var bare mere om det var nogle goder og negative ting hos det. Fordi det synes jeg ikke jeg kunne finde nogen steder, så det må vel være et godt tegn? :)
Matzi skrev:Synes bare mange af de TV'er inden for denne prisklasse har et noget sløret billede, og så køre de ikke flydende, da de "hakker" i det. Hvor det TV jeg har købt har et flot og skarp billede, efter min mening, samt det køre flydende.
Godt du er tilfreds og at det ikke hakker. Det er bare et eksempel på man ikke behøver et 100hz interpolationssystem for at undgå hakken.
Af mgunvald
Jeg har overvejet at købet dette fjernsyn, er du stadig tilfreds med det?

Er der andre som har erfaringer med det?

Jeg tænker især på hakken ved panorering...?