Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Wega
Hejsa.
Jeg skal have fundet et TV som skal bruges på mit arbejde.
TV'et skal være tændt 16-17 timer i døgnet og vil vise det samme skærmbillede 95% af tiden. Det skal være 32" og være koblet til en Tablet eller bærbær. Full Full HD er også nødvendigt da vi gerne skal bruge en så høj opløsning som muligt.
Skal jeg bare vælge det billigste LED TV jeg kan finde, eller er der nogle ting som jeg vil kunne drage fordel til dette forbrug, på de lidt dyrere modeller?

Andre tanker/tips som kunne være nyttige i denne situation?

På forhånd tak :)
Af BrianH
Wega skrev:Hejsa.
Jeg skal have fundet et TV som skal bruges på mit arbejde.
TV'et skal være tændt 16-17 timer i døgnet og vil vise det samme skærmbillede 95% af tiden. Det skal være 32" og være koblet til en Tablet eller bærbær. Full Full HD er også nødvendigt da vi gerne skal bruge en så høj opløsning som muligt.
Skal jeg bare vælge det billigste LED TV jeg kan finde, eller er der nogle ting som jeg vil kunne drage fordel til dette forbrug, på de lidt dyrere modeller?

Andre tanker/tips som kunne være nyttige i denne situation?

På forhånd tak :)

Kan du ikke bare printe det billede ud og hænge op, som tv'et skal vise 95% af tiden? :)
Af evilguy
En normal TV-skærm har ikke godt af at stå tændt så meget hver dag. Det er TV'et slet ikke lavet til. du kan godt forvente at TV'et ikke bliver så gammelt, så køb et billigt et.

Jeg tænker lidt om det er fordi den skal stå og køre noget præsentationen eller andet, hvor du måske burde købe en professionel monitor?
Af Wega
BrianH: He he, ja gid det bare kunne gøre så let. Men en lille, men meget vigtig, del af skærmens billede kommer jo til at ændre sig ret ofte ;)

evilguy:
Nej jeg tænkte også nok at at TV'et ikke ville kunne holde så lang tid pga af de mange timer, og derfor vil jeg også gerne høre mere om eventuelle alternativer. Når du skriver professionelle monitore, hvad mener du så helt præcist? Har du et eksempel på hvad for en det kunne være?

Vi skal have digitaliseret en stor kalender, så skærmen kommer til at vise Google's kalender næsten konstant, hvilket jo betyder at langt størstedelen af skærmen kommer til at vise det samme billede i lang tid.
Af evilguy
Wega skrev: evilguy:
Nej jeg tænkte også nok at at TV'et ikke ville kunne holde så lang tid pga af de mange timer, og derfor vil jeg også gerne høre mere om eventuelle alternativer. Når du skriver professionelle monitore, hvad mener du så helt præcist? Har du et eksempel på hvad for en det kunne være?

Vi skal have digitaliseret en stor kalender, så skærmen kommer til at vise Google's kalender næsten konstant, hvilket jo betyder at langt størstedelen af skærmen kommer til at vise det samme billede i lang tid.
Jeg tænke på, om I måske havde brug for en professionel monitor fra LG, Samsung Philips eller ligende. Det er den slags skærme, som du ser på restauranter, tankstationer osv.

De er nemlig mere lysstærke end normale skærme, de kan holde til at køre 24/7/365 og de leveres ofte med 3 års garanti. Men de koster også 5-6000 kroner for de biligste.

Et alternativ til den absolut billigeste model kunne være nogle af Finlux's 2013 modeller. Det er modellerne der hedder noget med 185-serien.

Coop burde også sælge 32" modellen men lige nu er det kun 39" modellen som er på deres hjemmeside.
https://webshop.coop.dk/vare/finlux-39- ... ehoer%2Ftv

Fordelen ved Finlux er prisen, et okay billed, Full-HD, pænt design og mulighed for hotel-TV mode.

Den sidste del er vigtig. Med hotelmode kan du sætte opstarts programmet til altid af være en bestemt kanal/indgang, og du kan fjerne muligheden for at folk kan styre TV'et på knapperne på TV'et. Dvs. folk kan ikke pille ved TV'et når det først er tændt - med mindre de har fjernbetjeningen. Det er genialt, hvis man har pilfingre i nærheden.

Hotel-Tv mode er normalt noget som er forbehold specielle TV modeller (med en højere pris).
Af Wega
Det er super god info du kommer med her Johnny, det er jeg rigtig glad for :)

Efter at have tjekket de dyre proff skærme, tror jeg bare vi holder os til at billigt almindeligt TV, da vi næsten kan købe 3 af dem for samme pris som et proff koster.
Skærmen skal stå i et lukket miljø hvor det kun er personale som har adgang, så problemet med pilfingre burde ikke blive så stort.

Men jeg vil kigge lidt videre på Finlux, og så håbe at deres 32" model dukker op et sted. :)
Af evilguy
Du skal bare lige være opmærksom på at et VGA stik ikke længere er standard på nye 2013 TV-skærme. Dette gør specielt gældende for mærkevarerne såsom LG, Samsung, Sony m.fl.

Det kan blive nødvendig at købe et DVI til HDMI stik, hvis I ikke har HDMI udgang på den PC som i skal benytte.