Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Immer
Hejsa

Jeg står og skal have mig et nyt tv. Så vil jeg lige høre hvad folk anbefaler.

Jeg har anlæg så lyden er underordnet.

Har ca 20.000 og købe for.

Vil gerne have så stort som muligt og min. 55 tommer.

Bedste billede.

Skal jeg spare mere sammen og købe et 4k tv?

Og så kan jeg ikke helt finde ud af om jeg skal vælge plasma eller led.

Jeg venter spændt på philips 60pfl8708 med 4 sideres ambilight som jeg syns lyder som en cool detalje men alt der der gejl med stemmestyring osv er ikke et krav.

Håber på gode forslag. Syns ikke jeg kunne finde en tråd med netop dette emne. Men ret mig hvis jeg tager fejl. :)
Af J.H.
På nuværende tidspunkt ville jeg ikke ofre 20000 på en ny skærm. Køb noget fornuftigt til 8-12000 i 55-65". :)
Af Immer
J.H. skrev:På nuværende tidspunkt ville jeg ikke ofre 20000 på en ny skærm. Køb noget fornuftigt til 8-12000 i 55-65". :)

Tak for råd... Hvad er fornuftigt? :)
Af BudZa
Jeg ville holde mig fra at købe i år. Hvis du kan vente, så vent til du kan skaffe et 4k tv med den nye hdmi standard.
Af kronholm
Samsung ps64f8505. Du kommer alligevel ikke til at kunne få et 4k lcd eller oled tv i den størrelse, til den pris de næste 2-3år. 4k er der ikke noget materiale til, og lcd er stadig lcd med de ulemper der nu engang er. Oled har en alt for høj pris, og personligt vil jeg hellere lade andre om at være testpersoner på en ny teknologi.
Af THM
Med et budget på ca. 20K ville jeg nok også vælge samsung ps64f8505.
Her får man en stor skærm med billedkvalitet helt i top.
Af BudZa
Til Kronholm.

Der er ikke tale om en ny teknologi. Lcd må siges at være godt og grundigt gennemtestet. Desuden er det en smags sag om man er til plasma eller lcd. 2-3 år er lang tid. Og så lang tid gik der ikke med 720 eller 1080. Den nye hdmi standard hedder HDMI 2.0 du kan læse mere om det i denne tråd: http://www.flatpanels.dk/nyhed.php?suba ... 1378283131
Af Immer
Altså jeg har forudbestiltes ps4 som jo skulle være klar til 4k men ved ikke om spillende er i 4k?
Af Henrik.W
Immer skrev:Altså jeg har forudbestiltes ps4 som jo skulle være klar til 4k men ved ikke om spillende er i 4k?
Mener Sony har sagt spil ikke vil være i 4k på deres PS4, men at det kun er film.
Af Immer
Okay. Vil kraftigt overveje den Samsung der. Men strømforbruget bekymre mig lidt og vægten da jeg skal have det hængende.

Dog syns jeg philips 60pfl8708 ser ret cool ud.
Af Henrik.W
Jeg er næsten i samme båd, skal også ud at have nyt tv. Var tæt på at købe Samsung UE65F8005 her i sidste uge. Men sælger sagde nej at det ville han ikke sælge mig, hvis jeg kom fra plasma så ville jeg blive skuffet. Men jeg i stedet skulle købe Panasonic VT60. Havde ellers besluttet mig, da jeg synes plasma tager for meget strøm og i en lys stue og det hele.
Af Immer
Henrik.W skrev:Jeg er næsten i samme båd, skal også ud at have nyt tv. Var tæt på at købe Samsung UE65F8005 her i sidste uge. Men sælger sagde nej at det ville han ikke sælge mig, hvis jeg kom fra plasma så ville jeg blive skuffet. Men jeg i stedet skulle købe Panasonic VT60. Havde ellers besluttet mig, da jeg synes plasma tager for meget strøm og i en lys stue og det hele.

He he det havde jeg også kraftigt overvejet
Er bare lidt bange for at Samsung går mere op i alt det ubrugelige gejl frem for billede.