Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af onkel
Viser til test av denne tv I Flatpanels.Her konkluderer man med at ved å velge
FILM som innstilling av bilde var det lite å forbedre med kalibrering selv med kostbart
kalibreringsverktøy.
Vil en kalibrering med Spyker gjøre bildet bedre eller verre enn det man får ved å velge
Film som bildeinnstilling ?

onkel
Brugeravatar
Af RockMedØerne
Afhænger nok meget af øjnene som ser :) Vil vel altid være bedre med en grundigt kalibreret skærm, end blot en formodet god indstilling !
Testen af F8005 er vedhæftet en rimelig grundkalibrering, som med fordel kan anvendes - om den så lige passer perfekt til dine øjne og til rummet hvor tv'et anvendes, er op til dig selv at bedømme :) Man ved det vel aldrig helt, før man har set noget som er bedre :)
Af onkel
Grunnen til jeg spør er at man blir tilbudt kalibrering hos Elgiganten for kr 995,-
og man bruger da Spyker til dette.
Bortkastede penge eller?
Spyker bruger kun få parametre til kalibrering etter det jeg vet..
Brugeravatar
Af RockMedØerne
Afhænger nok meget af hvem man er, om man synes det er pengene værd - hvis man ikke har det mindste forstand på kalibrering af tv og helst vil være fri for at rode med indstillingerne, kan det måske være en god ting :) Spyker gør det rimeligt og også ud fra flere parametre, men på den anden side, så kan man næsten selv købe hele Spyker kalibreringssystemet til den pris som Elgiganten forlanger, uden dog dermed at sige, at de ikke gør et stort stykke arbejde - man skal også gøre sig det klart, at en Spyker kalibrering ikke leverer det samme som en fuld ISF kalibrering hjemme hos en selv, som tar højde for lysforholdene i rummet hvor man ser tv - men en ISF kalibrering koster så også omkring 2500kr.
Personligt synes jeg at pengene kan bruges mere fornuftigt, end på en Spyker kalibrering O_O
Selv har jeg brugt de kalibrerings indstillinger, som findes her på Flatpanels og rettet dem til efter mine krav og efter belysningen i rummet, hvilket fungerer fint for mig :) Andre vil uden tvivl ha en anden tilgang til kalibrering, men det er op til den enkelte at vurdere, hva der er bedst for vedkommende :)
Af onkel
Må da få spørre Rasmus Larsen i Flatpanels som har testet Ue55f8005xxe:

Du sier at innstilling Film gir et veldig korrekt bilde,vil bildet bli bedre,dårligere eller

ingen forskjell hvis man kalibrerede tv med en Spyker enhed?
Af onkel
Spørsmålet mitt er:Vil det å sette bildeinnstillinger i Film Mode gi like korrekt
bilde som en spyder kalibrering?
Altså tar Elgiganten penge og gir ingen bildeforbedring?
Af jones31
Nej der forskel. Men film indstillingen er bare god og bruge for dem der ikke selv kan justere billedet ordentligt. Den giver et mere naturligt billed end Samsungs andre grundinstillinger.

Sikker på du godt kan få den til 500 hvis du bare siger du kun vil have den kalibreret.