Debat af tilbehør og andre hardware-emner, som ikke hører ind under de andre fora

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Klaus GO
Hej Flatpanels,

Jeg skal have lagt internet (ADSL) i sommerhus i Vejby (nordsjælland), og vil gerne høre jeres forslag til bedste udbyder. Vigtigste parameter er hastighed og pris er ligegyldig!

mvh,
Klaus
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Jeg tænker, at der nok ikke er frit slag mht. valg af leverandør i et sommerhusområde? De fleste udbydere kræver jo en eller anden form for tilslutning - Yousee skal have kabel-TV i området, Waoo skal have fiber osv.

Selv hvis der eksempelvis er lagt det nødvendige kobber ud til en ADSL-forbindelse (telefonkabel), så kan der være ret langt til centralen, og dermed vil hastigheden også være ret begrænset. Jeg har eks. dårlige erfaringer med TDC på kobbernettet hvis der er for langt til centralen, og det vil være samme problem med de øvrige udbydere på samme type forbindelse.
Hej Torben og Carsten,

Tak for forslagene. Det er nu ADSL jeg går efter, da der ingen fiber er i området. Mobilt bredbånd er udelukket, da mit forbrug nok vil blive noget højere end de 10Gb data, som er normalen for mob. bredbånd.

Har talt med TDC, som installerer TRIO på næste Onsdag. De har 1 måneds gratis prøvetid, så den prøver jeg af.

mvh,

Klaus