Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af pinoh
Kan man tilslutte en harddisk til Panasonic tv uden strømforsyning. Og optage tilfredsstillende, Eller kræves der strømforsyning til harddisken. Erfaret at det til Samsungs tv, ikke er nødvendigt med strømforsyning til ekstern harddisk ( PVR funktion ).

Overvejer at bytte mit Samsung 7005 ud med et plasma fra Panasonic. Åbenbart ikke så lige til at vænne sig til led teknologi. Brugt film motion indstillingen til samsung- Men billedet er ikke særlig naturlig i mine øjne,
Kommer fra et Plasma Panasonic.

Kunne GT 60 være et bedre alternativ . Kan nå at returnere endnu.
Af Jochumsen
Hej Pinoh,

jeg har selv lige erhvervet mig et Pana. GT60 og der er ingen problemer i at tilslutte en
harddiskoptager som mærket TOURO, der er uden strømforsyningstilslutning :D

Harddiskoptagern skal være med et USB 3.0 kabel.

Er selv lige gået fra et ældre LCD Samsung som jeg altid har været tilfreds med...og til et
plasma tv idag, kan kun sige at jeg på ingen måde er blevet skuffet.

Et GT60 kunne godt være et rigtig godt alternativ 8) det er dog stadigvæk et spørgsmål
om smag og behag LCD vs Plasma....
Af Jochumsen
Hej fredizy,

Jeg gik ned til Fona i Holbæk og fik en 50" GT60 til 11.499,- fik et lille afslag på
omkring 500,- kr. Den står på tilbud til 11.999,- i butikken og deres netbutik....
Af fredizy
Det er også hvad den står til i Slagelse. Elgiganten har åbenbart ikke taget modellen hjem i år, så der kommer ikke knaldtilbud derfra i år.
Af Guruen
Venter selv på at mit 50" GT60 ankommer hos forhandleren.

Men Jockumsen - Hvordan har du kalibreret det? Hvilke indstillinger har du rettet i.

Jeg savner jo FLatpanels grundige test og anbefalinger af indstillinger...
Af Jochumsen
Guruen skrev:Venter selv på at mit 50" GT60 ankommer hos forhandleren.

Men Jockumsen - Hvordan har du kalibreret det? Hvilke indstillinger har du rettet i.

Jeg savner jo FLatpanels grundige test og anbefalinger af indstillinger...
Hej "Guru",

først og fremmest et stort tillykke med dit valg af fjernsyn... det er en super skærm som du forhåbentlig snart får hjem fra din forhandler.

Jeg har brugt instillingerne fra Flatpanels udmærkede test af VT60, som har det nogenlunde samme panel som sidder i GT60. Og det har fungeret rigtig godt for mig. Er dog godt klar over de små forskelle der er på panelerne.

Dog har jeg efterfølgende tilkøbt mig Calman5 og lavet en kalibrering af min skærm.

Du kan dog også med stor fordel benytte skærmens egen THX Cinema profiler til film og alm. tv kiggeri.

Men først og fremmest læs testen af VT60 den giver et rigtig godt indtryk af de indstillingsmuligheder du har/får på dit nye fantastiske fjernsyn :-)

Vh. Jochumsen
Af Guruen
1000 tak... Jeg prøver mig frem...