Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Daniel1
Hej

Min mormor skal have nyt tv og jeg har ikke rigtigt fulgt med længe, så vil høre om I kan hjælpe mig.

Jeg har følgende krav til tv'et:

- Selvfølgelig et ordentligt billede :)
- Max ca. 4000 kr.
- Min 40"
- Burgervenligt
- LCD/LED
- Behøver ikke at have smart-tv funktioner

Håber I kan komme med nogle forslag, for jeg er selv ret blank. Har fundet dette, som måske kunne være en mulighed: http://goo.gl/6xjOND. Hvad siger I til det?
Jeg ved at Samsung og vist nok også LG har nogle TV hvor der følger en ekstra lille fjernbetjening med hvor der kun er power, programskift og lyd på. Det kunne måske være interessant.

Du må dog lige kigge lidt rundt selv hvis en anden ikke kan hjælpe med specifikke modeller.
Jeg bedste svar jeg kan give dig er lidt utraditionelt. De fleste vil nok anbefale et Panasonic, Samsung eller LG Tv i den prisklasse, men der er faktisk bedre Tv i den prisklasse.

Du skal gå ned og købe et Finlux TV til din mormor.
Din lokal Coop butik har det måske allerede på lager: https://webshop.coop.dk/vare/finlux-39- ... 0027967651
Man kan også få et 46" TV, men prisen er højere end hvad du vil betale.

Finlux er MEGET let at betjene, fjernbetjening er dejlig stor med store tydelige knapper.
Billedkvalitet på selve skærmen er også i orden sammenlignet med Samsung og LG skærme i de lave ende.

Ulemper? Ja, der står FInlux på TV'et.
Hejsa, har du ikke mulighed for at "låne" din mormor et par tusinde så hun ikke skal sidde med noget juks :( Har lige set det omtalte Finlux og det er så ringe at man får lyst til at græde :s
evilguy skrev:Jeg bedste svar jeg kan give dig er lidt utraditionelt. De fleste vil nok anbefale et Panasonic, Samsung eller LG Tv i den prisklasse, men der er faktisk bedre Tv i den prisklasse.

Du skal gå ned og købe et Finlux TV til din mormor.
Din lokal Coop butik har det måske allerede på lager: https://webshop.coop.dk/vare/finlux-39- ... 0027967651
Man kan også få et 46" TV, men prisen er højere end hvad du vil betale.

Finlux er MEGET let at betjene, fjernbetjening er dejlig stor med store tydelige knapper.
Billedkvalitet på selve skærmen er også i orden sammenlignet med Samsung og LG skærme i de lave ende.

Ulemper? Ja, der står FInlux på TV'et.

Det er vist første gang nogen (bortset fra ansatte i kvickly) har anbefalet et finlux :) :D
Af jng
jesperb-64 skrev:Hejsa, har du ikke mulighed for at "låne" din mormor et par tusinde så hun ikke skal sidde med noget juks :( Har lige set det omtalte Finlux og det er så ringe at man får lyst til at græde :s
Det fremgår, at det er barnebarnet - ikke mormoren, der har sat beløbsgrænsen. Lad hende dog selv betale.

Det er næppe heller mormoren, der har kravet om, apparatet skal være 'burgervenligt'.
jesperb-64 skrev:Hejsa, har du ikke mulighed for at "låne" din mormor et par tusinde så hun ikke skal sidde med noget juks :( Har lige set det omtalte Finlux og det er så ringe at man får lyst til at græde :s
Har du rent faktisk set et korrekt indstillet billede på skærmen, eller gætter du dig bare til det ud fra specifikationerne?
BrianH skrev: Det er vist første gang nogen (bortset fra ansatte i kvickly) har anbefalet et finlux :) :D
Én gang skal være den først - og jeg har ikke noget med Kvickly eller Coop at gøre. Men til prisen så er Finlux modellen svær at slå.

Fik jeg sagt at der sidder Samsung paneler i flere af Finlux modellerne - sådan bare lige for at få det på plads før en eller anden gør sig voldsomt til grin ved at fremhæve Samsungs skærme???
evilguy skrev:
BrianH skrev: Det er vist første gang nogen (bortset fra ansatte i kvickly) har anbefalet et finlux :) :D
Én gang skal være den først - og jeg har ikke noget med Kvickly eller Coop at gøre. Men til prisen så er Finlux modellen svær at slå.

Fik jeg sagt at der sidder Samsung paneler i flere af Finlux modellerne - sådan bare lige for at få det på plads før en eller anden gør sig voldsomt til grin ved at fremhæve Samsungs skærme???

Samsungpaneler er der så mange der bruger.
Det ændrer ikke noget ved at Finlux er et varemærke, som det tyrkiske firma Vestel har købt for at klistre et kendt navn på deres ubruglige tyrkisk/russiske tv-apparater...
Daniel1 skrev:Hej

Min mormor skal have nyt tv og jeg har ikke rigtigt fulgt med længe, så vil høre om I kan hjælpe mig.

Jeg har følgende krav til tv'et:

- Selvfølgelig et ordentligt billede :)
- Max ca. 4000 kr.
- Min 40"
- Burgervenligt
- LCD/LED
- Behøver ikke at have smart-tv funktioner

Håber I kan komme med nogle forslag, for jeg er selv ret blank. Har fundet dette, som måske kunne være en mulighed: http://goo.gl/6xjOND. Hvad siger I til det?
Har lige sat dette Sony-R474A op for en og syntes det leverer et ud mærket billede med en lille justering.
Du kan også prøve (søg i forummet)-tv til 4000kr.
BrianH skrev:aneler er der så mange der bruger.
Det ændrer ikke noget ved at Finlux er et varemærke, som det tyrkiske firma Vestel har købt for at klistre et kendt navn på deres ubruglige tyrkisk/russiske tv-apparater...
Jeg er helt enig med ned dig - med undtagelse af ordet ubrugelig.
Det er som altid forskel på fisk, og bare fordi en producent laver billige Prosonic modeller, så betyder det ikke, at de ikke også kan producere TV af højere kvalitet.

For 2-3 år siden var det meget stor billedmæssig forskel på mærkevarerne og de billige mærker. Forskellen er i dag faktisk ikke så stor længere - rent billedmæssigt. Den store forskel ligger i designet, billedprocessorens "tricks" og Smart-TV funktionerne.

Men jeg gælder mig til den dag, Rasmus tager et par af lavprismærkerne ind til test, så vi kan sort på hvid kan se hvor "slemt" det rent faktisk står til. Jeg er meget sikker på, at der vil være nogle læsere, der vil blive meget overrasket.