Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hejsa

Jeg skal have et nyt tv .. Og jeg har ikke alverden at gøre med, så budgettet er på max 6000,- .. Skærmen skal ikke være mindre end 46"

Indtil videre er jeg interesseret i disse 2 skærme fra Samsung, da Smart TV delen indeholder alt hvad jeg skal bruge, uden behov for ekstra udstyr.

Jeg ser meget Netflix og HBO og film .. Jeg ser ikke ret meget sport. Det jeg ser af sport er Tour de France, Le Mans og så afgørende landskampe i fodbold.

Jeg har tidligere set Netflix og HBO på en 17" bærbar, da jeg ikke kan køre det over mit gamle analog TV .. Så tror egentlig sagtens at begge skærme vil være gode, så spørgsmålet er sikkert ved bagatel grænsen.

Jeg har ikke brug for 3D og jeg skal heller ikke bruge skærmen til konsoller. Jeg har heller ikke brug for Wi-Fi.

Jeg har kig på disse skærme:

http://www.pricerunner.dk/pl/2-2879080/ ... ign-Priser
http://www.pricerunner.dk/pl/2-2879877/ ... ign-Priser

Første spørgsmål:

Er 6270 den samme skærm som 6275? (Kan nemlig kun finde 6275 på Samsung's danske side)

http://www.samsung.com/dk/consumer/tv-h ... F6275SBXXE

Hvad er forskellen rent billedmæssigt til de ting jeg skal bruge skærmen til?

De ekstra indgange (USB og HDMI) har jeg ikke så meget behov for, men der kan måske være en fordel i HDMI 1.4? .. Det kan jeg umiddelbart ikke se at 5505 har.

På forhånd tak.
Af MTuxen
Jeg er ikke selv til Samsung fordi jeg syntes du betaler mere for funktioner end det reelle billede. Derfor syntes jeg at du bestemt skal gøre op med dig selv om du vil bruge pengene på et godt billede eller et middelmådigt billede og nogle fede funktioner. Ellers kan du jo tage et kig på Sony W653 til 6.000 med Smart-TV, 100 Hz og super god billedkvalitet.

Når det så er sagt, så skulle et Samsung 5505 nok have HDMI 1.4 (ARC og/el. CEC). Det er efterhånden en ting man går ud fra når man vælger fladskærm idag. Mange producenter skriver det ikke engang på deres hjemmeside under funktioner og specifikationer på deres modeller fordi det er et selvfølge at det er indbygget ;-)
Tak for dit svar. Nu har jeg kigget lidt på den Sony.

Den findes ikke i 46" og prisen er stort set den samme, som de andre skærme, hvor der så vil være en merudgift for at kunne streame HBO på den :-/

I øvrigt synes jeg at have læst, at Sony er dyre i forhold til hvad man får? Det er herinde jeg vidst nok er faldet over den debat, men det er jo smag og behag :)
Af MTuxen
Ja, okay. Det glemte jeg så lige det med tommerne. Sorry :)

Men altså... Sony er helt klart value-for-money. Den nye W9-serie er Sony's Full HD topmodel og den koster 12.999,-. Det er altså 2-3.000 billigere end andre producenter med nogenlunde samme funktioner og specifikationer. Dernæst har Sony's W9 og en Triluminos-effekt, som er unik for Sony og helt klart perfekt.

Men atlså, det er jo i sidste ende en personlig vurdering, hvad der er det bedste til prisen. Men kig på Sony en gang til, og kig måske også i din lokale forhandler af TV, og bedøm så derefter. Jeg er ihvertfald glad for mit nye 46" W805 fra Sony. Fik det til 9.000 ;)
Det er jo helt sindssyge priser i forhold til mit budget og behov, når jeg kommer fra en 17" bærbar :)

Er der nogen der kan fortælle mig, hvad forskellen er, rent billedmæssigt?

På UE46F5505 og UE46F6270?

Alle de andre spørgsmål har jeg fået bevaret i andre tråde :)