Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Mureren77
Hej allesammen.

Jeg overvejer at skifte mit 5 år gamle 42" pioneer plasma fjernsyn ud.

Nu ligger overvejelserne i hvad skal det nye hus alter være ???
Kandidaterne er følgende:
Samsung f8005 55" eller f8505 64"

Jeg hælder mest til 8505'en men jeg kunne da godt tænke mig at høre jeres tanker

Ps. Strømforbruget er jeg fuldstændig ligeglad med så lang tid den ikke skal have 380 volt 8)
Af kronholm
får mit F8505 på fredag, så du har nok regnet ud hvad jeg ville vælge. :p

Gav LED en chance sidst jeg skulle have tv, men det var jeg ikke rigtig tilfreds med, så jeg holder mig til plasma lidt endnu. :)
Af Mureren77
kronholm skrev:får mit F8505 på fredag, så du har nok regnet ud hvad jeg ville vælge. :p

Gav LED en chance sidst jeg skulle have tv, men det var jeg ikke rigtig tilfreds med, så jeg holder mig til plasma lidt endnu. :)
Hvad gjorde udslaget for dit valg ???
Af kronholm
Mureren77 skrev:
kronholm skrev:får mit F8505 på fredag, så du har nok regnet ud hvad jeg ville vælge. :p

Synes bare at F8505'eren virker til at være det perfekte tv. Lysstyrke der er høj nok til at hvid fremstår som hvid og et fornemt sort niveau som ingen led's kan hamle op med. Jeg kan også bedre lide designet på det end f.eks. panasonics plasma. Generelt skulle billedkvaliteten jo også være bedre end på samsungs led, og et plasma-tv der bliver sammenlignet med oled-tv's kan ikke være helt tosset. :) Og så er 64" jo sweet. (B
Af Mureren77
kronholm skrev:
Mureren77 skrev:

Synes bare at F8505'eren virker til at være det perfekte tv. Lysstyrke der er høj nok til at hvid fremstår som hvid og et fornemt sort niveau som ingen led's kan hamle op med. Jeg kan også bedre lide designet på det end f.eks. panasonics plasma. Generelt skulle billedkvaliteten jo også være bedre end på samsungs led, og et plasma-tv der bliver sammenlignet med oled-tv's kan ikke være helt tosset. :) Og så er 64" jo sweet. (B
Ja jeg er også blevet forelsket i 64" det skal jo også gerne være så man kan se forskel 8)
Må man spørge hvor du har handlet ?
Af kronholm
p

Gav LED en chance sidst jeg skulle have tv, men det var jeg ikke rigtig tilfreds med, så jeg holder mig til plasma lidt endnu. :)[/quote]

Hvad gjorde udslaget for dit valg ???[/quote]

Synes bare at F8505'eren virker til at være det perfekte tv. Lysstyrke der er høj nok til at hvid fremstår som hvid og et fornemt sort niveau som ingen led's kan hamle op med. Jeg kan også bedre lide designet på det end f.eks. panasonics plasma. Generelt skulle billedkvaliteten jo også være bedre end på samsungs led, og et plasma-tv der bliver sammenlignet med oled-tv's kan ikke være helt tosset. :) Og så er 64" jo sweet. (B[/quote]

Ja jeg er også blevet forelsket i 64" det skal jo også gerne være så man kan se forskel 8)
Må man spørge hvor du har handlet ?[/quote]

Komplett. Men prisen er steget igen derinde.
Af allando
Mureren77 skrev:Er der slet ikke andre der har nogle tanker. Eller råd om disse 2 skærme ???
...jeg synes plasma-modellen buzzer alt for meget... :( dog mega fedt billede... 8)
Af Kemce
skal lige spørge ang billedkvalitet på f8005 led og 64f8505 plasma, hvad er bedre , hvordan er det der buzz halløj kan man hører det, for jeg kan slet ikke klar en irreterende lyd fra mit tv? så er det noget man kan leve med?
står mellem 55f8005 og 64f8505, har afleveret en gang f8005 retur pga for meget backlightbleeding..
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Buzz er vidt forskelligt fra model til model, så hvorvidt det er slemt kan der ikke svares på generelt.
Af HaavardP
Selv har jeg hatt to plasmapaneler før jeg nå gikk over til led. De største fordelene slik jeg ser det er at man ikke lenger trenger å være engstelig for innbrenning. En annen fordel er at panelet er musestille, ingen antydning til buzzing..
På det panelen jeg kjøpte fremstår sort som sort, ingen antydning til backlightbleeding.
Har du mulighet til det gå for et så stort panel du kan forsvare ift sitteavstand, og andre forhold. Jeg har i allefall ikke angret på det. Anbefaler F8005

:-)
Af Mureren77
Så fik jeg leveret mit 64" Samsung 8505 hold da op det er stort ;;) ang. Buzz så er der mindre buzz fra dette 64" end mit 5 år gamle pioneer på 42" intet problem for os. Jeg nævnte for konen det kunne være et problem vi gik lige så langsomt tættere på for at høre det. Vi endte begge en halv meter fra da det kunne høres :) ingen roser uden torne..... Der er sket en fejl i softwaren. Det jeg har fået tilsendt er beregnet til storbritanien og irland :(( men Hifi- klubben og samsung er på sagen ;)